/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Hjælp til Dreamweaver MX 2004
Fra : 4602
Vist : 394 gange
312 point
Dato : 25-04-07 21:47

Hej alle.

Jeg sidder og laver en hjemmeside i Dreamweaver MX 2004 og jeg kunne godt bruge lidt hjælp.
Mit problem består i at jeg har opbygget min hjemmeside med frames. Når jeg gerne vil tjekke mit arbejde i browseren (F12) begynder programmet at oploade siderne via FTP (skulle den ikke kun vise det i Exploren?) og den vil ikke vise det i internet Explorer-browseren, der står bare"Internet Explorer kan ikke vise websiden". Jeg kan godt lave en enkelt side men det er når jeg begynder at lave frames at det går galt.

Håber der sidder en der kan hjælpe

Med venlig hilsen

Mr. 4602

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-07 21:41

Hvis du gør følgende når du Manage sites så vil du kunne se dine frames i IE:

Manage sites - Vælg "New" - og vælg herefter "Site" - giv dit site navn og tryk Next -

Vælg nu "No, I do not want to use a server technology" og tryk next -

Vælg her "Edit local copies on my machine, osv" og vælg så hvor du vil have dine filer liggende. Tryk Next

Nu vælger du "None" der hvor der står "How do you connect osv. tryk next og sluttelig tryk Done.

Nu kan du prøve at oprette et frameset og du vil garanteret kunne se det i IE hvis du følger ovenstående guide. Jeg tror at der hvor du skal vælge "None" der har du valgt "FTP" på dit nuværende site.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-04-07 12:25

Jeg kan se at du har været på efter at jeg skrev min kommentar - fik du afprøvet mit forslag ???

Jeg har først tid igen i næste uge så lad nu være med at annullere spørgsmålet som du har gjort ved alle dine tidligere spørgsmål - !!

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 13:33

Hvorfor klikker du ikke bare på browser-knappen.
http://img152.imagevenue.com/img.php?image=73689_053_122_440lo.JPG

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 13:39

Eller gå til FILE - Prewiew in browser - Edit browserlist.
http://img142.imagevenue.com/img.php?image=74001_054_122_366lo.JPG

På den måde behøver du ikke ''gemme'' først.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 13:44

Kan se det IKKE virker med frames, medmindre du klikker anuller,
eller gem.
SORRY

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 13:48

Men du kan JO bare gemme...
Har samme virkning som.

bentjuul
Citat

Kommentar
Fra : 4602

Dato : 30-04-07 08:43

Hej igen - og tak, jeg har prøvet det du skrev - uden held

Jeg har prøvet at lave et test job på en anden computer hvor der er installeret IX 6 på maskinen der er ingen problemer.
Det virker bare ikke på min computer hvor der er installeret IX 7 - kan det være nogle indstillinger i IX7?

Mvh. 4602