/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Homoseksualitet. Genetisk?
Fra : kanosejlads
Vist : 1974 gange
240 point
Dato : 25-04-07 21:02

Jeg har lige haft en debat med en ven om hvorvidt homoseksualitet er noget man får via sine omgivelser (Opvækst, opdragelse osv.) eller om hvorvidt det er noget der er genetisk.
Med genetisk mener jeg ikke at det er nedarvet selvfølgelig, men kun at det er noget der forgår i generne.
Whatever, jeg aner ikke hvad det rigtigt er, så det er spekulationer.

Men min ven påstår hårdnakket at det er et produkt af omgivelserne på den ene eller den anden måde.

Prøv at holde personlige meninger uden om debatten hvis det kan lade sig gøre, og kom gerne med nogle links til noget videnskalbeligt please

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 250 point
Dato : 25-04-07 21:09

Citat
Det vides ikke bestemt, hvordan en persons seksuelle orientering bliver fastlagt. Der eksisterer inden for forskningen to strømninger

herfra http://da.wikipedia.org/wiki/Homoseksualitet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 21:22

Jeg tror ikke du kan få et reelt svar, men der er noget at læse her

http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Blogs/Huseksperternes+blog/Klummer+og+blogs/20070312174251.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 21:25

Citat
Men min ven påstår hårdnakket at det er et produkt af omgivelserne på den ene eller den anden måde

Det er det under ingen omstændigheder....

Den mest logiske forklaring er en genfejl.....

Men det er ikke bevist....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 21:28

Citat
Der findes en mængde teorier angående homoseksualitet, men ingen er accepteret af videnskaben.

http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=1701

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 25-04-07 21:41

Med genetisk mener jeg ikke at det er nedarvet selvfølgelig, men kun at det er noget der forgår i generne

Alt hvad der foregår i generne er nedarvet! Du har dine gener fra din far og din mor (nedarvet)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-07 21:43

Hov jeg fik ikke de to strømninger med fra linket

Citat
Essentialisme, der mener, at homoseksualitet og heteroseksualitet er medfødte dispositioner og skyldes særlige gener eller hormonniveauer under graviditeten.
Konstruktivisme, der mener, at homoseksualitet og heteroseksualitet er kulturelt bestemte kategorier.

samme link som før

http://da.wikipedia.org/wiki/Homoseksualitet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 21:49

Citat
Alt hvad der foregår i generne er nedarvet

Hvor har det fra.....

Genfejl behøver ikke at være nedarvet.....

Godkendelse af svar
Fra : kanosejlads

Dato : 26-04-07 08:46

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-07 10:27

Selv tak

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 12-06-12 15:51

Det er ikke til at vide, hvorfor man er homoseksuel. Jeg er selv homoseksuel. Har følt mig tiltrukket af mit eget køn, siden jeg var ca. 10 år!
MEN jeg tror ikke at hverken min mor eller mion far har været homoseksuel.
Så, hvorfor jeg er det kan jeg ikke finde en forklaring på