/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
trojanHorse sdBOT
Fra : den_nysgerrige
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 25-04-07 17:49

Hej

Jeg har lige formatteret min computer, og inden nettilslutning installerede jeg AVG antivirus.
Den popper nu op med

C/windows/system32/msspp.exe/TrojanHorse irc/backdoor sdBOT2.scm

Hvad er det for noget djævelskab? og hvordan slipper jeg af med det igen. ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-07 18:05

djævelskab er vist den rette betegnelse

hent hijackthis og følg vejledningen her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-04-07 18:15

Du fjerner den.
Kan du ikke fjerne, så se om du kan omdøbe den, eller bare dens efternavn scm til feks ddd
Kan du stadig ikke så genstart computeren, og hold F8 nede, og gå i fejlsikker tilstand, så kan den fjernes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-04-07 18:17

Jeg kan heal via AVG og så fjerne den , er det nok ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-04-07 18:30

Ja først prøver man heal, og vil den ikke det, så tyr du til fjern.
Det kan du roligt gøre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-04-07 18:43

Ja jeg fik at vide det var en succes, jeg kan så se den flyttes ind i Virus Vault kan jeg fjerne den derfra ozz ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-07 19:23

Ja, men der gør den ingen skade, da Virus Vault er fængselet.
Men andre antivirus-programmer, kan se den derinde og melder så at de har fundet en virus.
Ideen er at hvis man er i tvivl om det nu var en virus man lagde der ind, og finder ud af at det ikke var, så kan man genskabe filen og dens placering derinde fra.
Men den her kan du rolig fjerne derinde fra, det gøres bare ved at fjerne den "linie" der fortæller om scanningen på den dato og tidspunkt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-07 19:36

det kalder jeg at tage letfældigt på sikkerheden - for i øvrigt kommer den igen og udover det følger der normalt en masse spyware med i kølvandet - så hvorfor vil du ikke lægge en hijackthislog ind den_nysgerrige ????????

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 25-04-07 20:06

Opret dig som bruger på malwarecheck.dk det er gratis det er enkelt og det virker.

Jeg har lige selv været igennem en større renselses proces af min PC via malwarecheck og det var yderst kompetent og selv end pc analfabet som jeg kunne uden problemer følger med.

VH

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-04-07 21:06

Som sagt er maskinen lige formatteret, så derfor kan være temmelig begrænset, hvad den er 'fyldt med.

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-04-07 21:06

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-04-07 21:22

Nej den kan faktisk hurtig få meget, har selv erfaring med det

Har selv været igennem en del "Større" rensninger

Men det har har virket

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-04-07 22:34

Selv tak, du er ikke i farezonen.
Så længe du kører med en opdateret AVG antivirus, og gerne suppleret med en spywarefjerner, feks. AD-adware, så er der ingen problemer, i hvertfald yderst sjældent.
Selvfølgelig bør man og opdatere sin windows opdate.
Ingen grund til at male fanden på væggen.
VH Palle Hansen