/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer.exe - Programfejl
Fra : gangster50
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 25-04-07 17:37

Hej

Når jeg går ind i min mappe hvor jeg har nogle .avi filer med lidt lange navne, så får jeg denne fejl, og explorer genstarter. Nogen der ved hvad problemet er og hvordan jeg retter det?

www.thedaniel.dk/error.jpg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-07 18:11

skud i tågen - når jeg får den ind i mellem er det som regel manglende ram eller hukommelse - eller der er fejl i et program (hæng mig ikke)

prøv at rydde godt op og køre chckdisk

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-04-07 19:57

Hvilket operativsystem?
Hvor lange er fil- og stinavne?

Sti og filnavn tilsammen må IKKE overstige 255 tegn - på Vista ikke mere end 260 tegn jf. denne side:
http://labnol.blogspot.com/2006/10/limitations-with-long-file-names-on.html

Det kunne måske være årsagen?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 25-04-07 20:02

Xp home, og de er ikke over 255 tegn :)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-04-07 20:15

ok - og hvor lange er de så, de "lidt lange" filnavne inkl. hele stien til dem?

Eksempelvis er der her allerede 74 tegn:
C:\Documents and Settings\berpox\Dokuments\Music\Rock\GreenDay\track01.mp3

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-04-07 21:19

PS: Prøv lige at kopiere folderen med AVI filerne til roden af drev c: og prøv så at åbne filerne derfra..

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 26-04-07 05:10

De ligger i E:\REC

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 07:43

1) Ok - men hvor lange er filnavnene så ... du giver selv filnavnslængden en del af skylden, så du må være lidt oplysende på dette område.

2) Er E: et CD og/ell. DVD drev?

3) Stammer filerne oprindelig fra et ikke Microsoft styresystem (Linux, MAC OS eller andre?)

4) Måske der der noget snavs med, hvis det er noget du har downloaded fra nettet....

Du kan sikkert se indholdet af din folder ved at starte en command-prompt. Jeg ved ikke hvor godt kendt du er med DOS kommandoer, så derfor har jeg pindet det lidt ud herunder:

[Start] -> [Kør] -> skriv "cmd" uden citationstegn og tyk på [Enter] tasten.

Skriv "e:" tryk på enter, skriv "cd rec" tryk på enter, skriv "dir" og tryk på enter. Nu får du en oversigt over filnavnene.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-04-07 10:20

Har du Divx, så vil denne fil måske løse det http://www.filemirrors.com/search.src?file=DivX521XP2K.exe&size=7741336