/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Spørgsmål til pigerne
Fra : gummianden
Vist : 863 gange
50 point
Dato : 25-04-07 09:04

Sidder og er ved at lave bordkort til en forestående fest, og er kommet på den ide at drengene skal have et spørgsmål som ligger uden for hvad de normalt beskæftiger sig med, og kvinderne ligeså, på deres plads skal svaret så ligge. Derved håber jeg at drengene må søge lidt hjælp hos pigerne, og omvendt, for derved at få folk til at snakke lidt sammen inden vi sidder os til bordet.

Problemet er nu at finde på spørgsmålene til drengene. Da jeg selv er en fyr er det jo ikke nemt at vide hvad der er normal viden blandt tøser, men som vi fyrer ikke forstår det store af (omvendt er det noget nemmere, for det er noget med fodbold og mekanik). Derfor må jeg på Kandu og høre om der er nogle piger der kan hjælpe... Hvad kan I finde på af spørgsmål som mænd måske ikke umiddelbart ikke kan svare på (Kan være noget med sladder, tøj, heste eller andet) ? Skal bruge i alt 30 spørgsmål, så pointene går til den der enten kommer med flest eller de bedste.. og jeg skal nok også bruge svarene, er jo selv en knægt, så håber ikke jeg kender for mange af svarene

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-04-07 09:21

Pas nu på med fordommene.

Jeg er mand og ved ikke et klap om hverek nfodbold eller mekanik, men jeg kender en pige der kan ordne min bil og holde mig opdateret med superligaen

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 25-04-07 09:44

Er jeg da helt klar over... Har da også oplevet en tøs der satte alle klassens drenge på plads i fodboldspørgsmålene i Jeopardy... Men tror nu alligevel at hvis der gives 5 fodboldspørgsmål til 5 piger, så vil mindst en af dem skulle have hjælp... Og det samme gør sig nok også gældende hvis man giver 5 drenge 5 spørgsmål om heste eller om hvordan en bh åbnes med en hånd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-07 09:47

Citat
hvordan en bh åbnes med en hånd
... tror jeg på de fleste knægte finder meget hurtigt ud af

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-04-07 09:53

Jeg har en hest

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-07 09:57

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 25-04-07 10:07

Hej
Jeg har lige umidelbart ikke nogen forslag.
Men prøv en gang at få fat i en ret så underholdende bog der hedder:
Hvorfor mænd ikke høre efter og kvinder ikke kan læse kort.

Der skulle være chance for at få lidt inspiration...

Lige på stående fod kan jeg ikke huske forfatterene. Men jeg var helt færdig af grin over de eksempler de trak frem og forklarede.
Den er ret billig i boghandlen ellers kan du jo nok finde den på bibliotekket.

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 25-04-07 10:10

Har lige givet den i værtindegave til en veninde der inviterede til middag i hendes fyrs lejlighed. Så jeg kan jo nok finde den igen, hvis jeg forsøger

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-04-07 10:17

En holder til mælkeriet åbnes sådan:
Med pege og langfingeren holdes den ene side af spændet.
Tommel og lilefinger holer om den anden side af spændet.
De to dele presse let sammen og forskydes i en elegant lodret bevægelse.

Ps. Det er ret svært i en forygende Samba.

Accepteret svar
Fra : Pigen2

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-07 10:20

1. Dette udsnit af en sang er taget fra en kendt series kendingsmelodi... Hvilken serie er der tale om?

If you're out on the road
Feelin' lonely and so cold
All you have to do is call my name
And I'll be there
On the next train

Where you lead
I will follow
Anywhere that you tell me to
If you need, if you need me to be with you
I will follow
Where you lead

Gilmore Girls

2. Hvor mange børn har Alexandra og Joakim? 2

3. Hvornår blev Prins Christian født? 15. oktober 2005

4. Hvilket stjernetegn er man, hvis man er født d. 4. juli? Krebsens tegn

5. Hvilken stjerne ligger navn til parfumen "Curious"? Britney Spears

6. Hvor mange uger varer en normal graviditet? 40 uger

7. Hvem spiller den kvindelige hovedrolle i filmatiseringen af "Moulin Rouge"? Nicole Kidman

8. Hvilken hesterace kan gangarten Tölt? En Islænder

9. Hvad er Molo, Katvig, Ej sikke lej og Småfolk? Danske børnetøjs designere

10. Hvem er Katie Holmes gift med? Tom Cruise

11. Hvem spiller Dylan i BH-90210? Luke Perry

12. Hvad er manicure? Skønhedspleje af hænder og negle

13. Hvad er Crêpe? Små, tynde pandekager

14. Hvad dag bliver de nye afsnit af Desperate Housewifes vist på Tv2? Onsdag

15. I hvilken serie kan man se Sarah Jessica Parker i rollen som Carrie Bradshaw? Sex in the City

16. Hvilken race er Paris Hiltons hund? chihuahua

17. Hvad er Alexandras nye efternavn? Jørgensen

Flere kommer senere, hvis du kan lide disse...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-04-07 10:52

Det eneste jeg ved som kvinder med garanti er bedre til, er at vide hvílket tøj hvem havde på for flere dage siden. De lægger mest mærke til deres medsøstre.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-04-07 10:56

Hvilken aldersklasse taler vi om?????

Det gør vel en forskel

e.c. -->> Rigtige mænd bruger kun tre fingre

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-04-07 11:36

Jeg var sqtte klar over, at Molo er børnetøjsdesigner

Uha, der er vist noget tv, films mv. jeg skal opdateres i - og børnetøj.......... jeg vil vist hellere være med på herreholdet - dér kan jeg nok bedre svare.....

Men der plejer også at være flest piger..... og singlepiger bliver som regel anbragt dér, hvor andre ikke vil sidde...for nogle synes, vi er en potentiel fare for ikke-single piger.....

Hanne

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 11:39

Hmm... det kan da godt være at de er for svære...

Håber Gummianden giver lyd fra sig...

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 25-04-07 11:53

Pigen, de sidder lige i skabet... Kan dog godt være at den med børnetøj bliver sorteret fra... Så langt er hverken kvinder og mænd i selskabet nået... Selvom de er 23-28 år... Takker indtil videre for hjælpen... Det skal nok blive spas at se fyrerne skyde sig frem til hvornår der kommer desperat house wifes.. ...

Indtil videre er der da i hvert fald ingen tvivl om hvem der fører konkurrencen om pointene ...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 11:55

Skal jeg finde lidt flere?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-04-07 12:19

Det er en sjov idé!

Det skal nok sætte gang i snakken på kryds og tværs.

Idé:

- hvilken titel har Alexandra? Grevinde

- hvor stor var den lille ny prinsesse, da hun blev født? 50 cm 3350 g

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 25-04-07 12:29

Pigen, hvis du lige har lidt flere der presser sig på tager jeg da imod med største taknemmelighed.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-04-07 12:56

Hvor stort er forhuden på en gennemsnitsmand?! = 7,5 cm x 12,5 cm (som et postkort) men så skal det også stækkes helt ud

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-04-07 13:05

pigen - jeg kunne svare på to
men er måske for gammel...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 13:14

18. Et modemagasin og en drink deler navn... Hvilken?
Cosmopolitan

19. Hvor gamle skal børn være for at få Gluten? 6 mdr

20. Hvad er epidural? rygmarvsbedøvelse som ofte bruges under fødsler

21. Hvem spiller den mandlige hovedrolle i "From Dusk Til Dawn"? George Clooney

22. Hvad hedder den amerikanske model-konkurrence som kører på Tv3? Americas next Topmodel eller bare Topmodel

23. På hvilken dansk kanal bliver "Paradise hotel" vist?

Forresten, så hedder Alexandra vist ikke Jørgensen alligvel... Er lige blevet oplyst om at hun blot hedder Grevinde Alexandra af Frederiksborg.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 13:15

Hov, svaret på 23. er tv3

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 13:16

jomfruane: Tror bestemt ikke, at du er for gammel... Jeg har nok bare for meget fritid

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-04-07 13:22

Citat
Jeg har nok bare for meget fritid

Ups, det må jeg også have så - for jeg har kunnet svare på dem alle, bortset fra nummer 8.. Man bliver så klog af at være på barsel

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 13:24

Hehe, jeg er også på barsel

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-04-07 13:25

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-04-07 15:07

Det forklarer jo en del

Al den børnesnak, som kun mødre/fædre kan svare på.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 15:10

Citat
Det forklarer jo en del

Al den børnesnak, som kun mødre/fædre kan svare på.

Der er da kun 4 børne-relaterede spørgsmål er der ikke?
Prøvede at spare på dem...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-04-07 16:13

pigen2 - du er knageme superskrap til det der. hvad med at skrive til jeopardylign. konkurrencer, danmarks(quizzen?) åsårn.
snup hende, rubberduck

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-07 16:28

aasenissum: Tak skal du have!
Men så langt tror jeg nu heller ikke at min viden rækker

Godkendelse af svar
Fra : gummianden

Dato : 26-04-07 17:02

Super! Tak for spørsmålene, de var lige i skabet.