/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
gravid -men lever barnet ?
Fra : babee
Vist : 1362 gange
100 point
Dato : 25-04-07 08:32

hejsa jeg er gravid i 19 uge og jeg er meget bekymret om mit barn lever. jeg har det fint og har ikke blødt ellers har haft smerter. jeg har købt en hjertelytter men kan bare ikke finde hjertelyd. skal der være symtomer på at barnet er dødt? hvad skal jeg gøre ?

hilsen babee

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 08:34

Citat
hvad skal jeg gøre

Ingenting....

Glem din bekymring - det er meget sundere for barnet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-07 08:35

samme mening herfra - men vil du vide det med sikkerhed så gå til din læge eller din jordemoder der med det samme kan be - eller afkræfte din angst !

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 110 point
Dato : 25-04-07 08:41

Der er forhåbentlig ingen grund til bekymring, det kan også nogengange være svært for jordemoderen at finde hjertelyden. Men ligefrem at følge rådet om ingenting at gøre ville da være tåbeligt, hvis du er angst. Og det vil du sikkert være lige indtil du har været hos jordemoderen og fået det tjekket. Så skynd dig og ring og få en tid. Forklar at du ikke selv kan finde hjertelyden (det har hun nok hørt før) og fortæl at det bekymrer dig. For ét er sikkert, det er i hvert fald ikke godt for barnet, hvis du går og er nervøs.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-04-07 08:42

Og tillykke med graviditeten forresten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-07 09:11

Den situation har de fleste gravide været i, hvis det ellers kan trøste.

Med min den første, drak jeg en masse koldt vand, og jeg kan love dig for der blev liv

Du kan afprøve metoden, men ellers som andre siger, kontakt jordmoderen og få kørt en strimmel.

Tillykke med den kommende baby

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-04-07 09:16

den slags apparater er en dårlig investering og det lyder somom du netop har fået den værste bivirkning med (den opbygger uro istedet for at give tryghed). Hvornår har du sidst været undersøgt og hvornår skal du igen?
Hvis du i øvrigt ikke har nogen symptomer og er så langt henne at spontan abort er sjælden, så tror jeg du gør det bedste ved at overlade det til de højere magter og mærke efter indeni om du behøver være urolig.

tillykke og nyd graviditeten, en vidunderlig tid!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-07 10:02

Rolig nu, babyen samler bare kræfter, til at lave et fandens til hus, når den er blevet født

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-07 10:46

Citat
jeg har købt en hjertelytter

Smid det "lort" ud

Det er netop med til at frembringe sådan nogen forestillinger som du nu går og tumler med.

Såfremt fosteret er dødt, vil du hurtigt blive dårlig og kroppen vil forsøge at afstøde det.

Gå en tur op til din læge for at få beroliget dig selv med, at alt er i orden , og glæd dig i stedet over dit kommende barn.

Jeg gætter på, det er dit første barn, og kan så fortælle dig, at når du er 19 uger henne er du ovre det største kritiske punkt for spontan abort, der normalt sker inden for de første 12 uger.

Og, at i de få tilfælde det går galt, at man taber et foster, er det en naturlig reaktion fra ens krop, fordi fosteret er "defekt" og ikke levedygtigt, men så vil du som sagt ikke være i tvivl om hvad der er på vej.

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-04-07 12:33

Jeg er enig med dova - ud med skidtet!

Som du har det lige nu, synes jeg du skal kontakte din læge, få en tid og bliv beroligt...

- derefter: Ud med skidtet!

Det svarer lidt til at man bliver noget så syg, når man læser i et lægeleksikon - pludselig har man næsten alle symptomer på alting.

Tillykke med graviditeten og held og lykke til dig

/Dorthe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-04-07 13:16

Citat
jeg har købt en hjertelytter

Sådan én havde jeg også - og det burde forbydes at sælge sådan noget lort..

Glem alt om at lytte til hjertelyden, for det er nærmest umuligt før du er meget længere henne i din graviditet (og nogle lykkedes det aldrig for) .. Er du det mindste nervøs, så få et ekstra tjek hos din læge/jordmoder, og smid hjertelytteren ud. Jeg har endnu aldrig hørt andet, end at den giver unødig bekymring..

Og tillykke med din graviditet

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 25-04-07 13:23

Hej babee.

Jeg er temmelig enige med de ovenstående i at du skal glemme dine bekymringer.

Der er bare det ved det, at din mor sikkert aldrig har bidt din navlestreng over,
ligesom dyrene rent faktisk gør, og derfor er du, blandt mange andre dårlige programmer,
blevet programmeret med bekymringer.

Så hvis du gerne – allerede nu - vil begynde med at programmere dit barn med en masse
dårlige programmer, så skal du nok opnå ”gode og effektive resultater” ligesom din mor
har opnået med dig.

Vil du derimod give dit barn den bedste gave i livet, så begynder du allerede nu
at ændre på din måde at leve dit liv på.

De bedste hilsner
dkwM327

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 25-04-07 13:27

Hej igen babee.

Jeg vil lige tilføje, at jeg endnu kun er 74 år, har børn og børnebørn, samt er sund og rask
og har en masse erfaringer med gode og dårlige programmeringer af børn og voksne.

De bedste hilsner
dkwM327

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-04-07 13:32

Tillykke!
Sådan er det med børn de vil give bekymringer og glæder mange år frem i tiden, det er vel snart tiden hvor der kommer liv der kan mærkes. få en beroligende snak med jordemoderen, lykke og held

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-04-07 14:12

Det lyder spændende dkwM327 - og jeg kan godt følge dig i, at folk har en tendens til at følge indlærte handlemønstre. Men at bryde dette mønster, og omprogrammere/konvertere til noget mere hensigtsmæssigt, tror jeg er lettere sagt end gjort..

En graviditet fylder utrolig meget i ens hverdag, og det mindste som afviger fra "normalen" bliver nemt til en bekymring. Èn bekymring som let kan manes til jorden ved et ekstra tjek hos læge/jordmoder..

Desuden tror jeg næppe, at fordi babee har denne helt normale bekymring for sit ufødte barn, så betyder det, at hun er blevet programmeret med bekymring. Jeg ser slet ikke relevansen i, at du antyder hendes mor ikke har kappet navlestrengen, da hverken du eller andre kan vide dette.

Men som sagt, så synes jeg at betragtningen om omprogrammering er interessant - og bliver da vist også brugt som et redskab hos diverse psykologer/psykoterapeuter

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-04-07 15:07

Hvis du er MEGET nervøs for, om din baby lever, skal du ringe og snakke med dit fødested og snakke med en jordemoder.
Hellere snakke med dem en gang for meget, end en gang for lidt!
Og så drop hjertelytteren indtil ihvertfald uge 25- 30! Den skaber alt for meget bekymring end godt er!

Kommentar
Fra : babee

Dato : 25-04-07 19:38

tak for alle de opmuntrene ord. måske jeg bare er over nervøs da det er mit første barn. det er 14 dage siden jeg var til den scanning for at fastsætte termin og der så alt ok ud sagde jordmoderen. jeg vil kontakte lægen og se om jeg kan få ro i sjælen

hilsen babee

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 25-04-07 19:40

Tak for svaret rosekamp.og alle I andre

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-04-07 20:01

Det var så lidt babee. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med graviditeten og som Calista siger: Hellere snakke med dem en gang for meget, end en gang for lidt!