/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Elruder i Toyota Sportsvan
Fra : MissXX
Vist : 1773 gange
100 point
Dato : 24-04-07 22:41

Jeg er den heldige ejer af en Toyota Sportsvan fra 98 på gule plader.

Elruderen i bagdørene virker ikke. Nu er mit spørgsmål så:

Hvordan får jeg dem til at virke? Ligger ledningerne allerede i døren, så de kun skal samles eller er bilen slet ikke forberedt til elruder bag i?

Det er jo sådan set jo en picnic, bare på gule plader uden sæder bag i.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-04-07 23:27

Spurgte lige en ven der er Toyota mekaniker

Du skal bare købe kontakten, montere den på ledningen og lade den ligge inde i døren. Så skulle du kunne styre de bagerste ruder fra fører døren

Grunden til de ikke virker er, at de ikke må kunne rulles ned når det er en bil på gule plader, åltså varevogn
Hvis kontakten ligger i døren ser de de aldrig til syn.. Sådan er det jo med nogen af de regler!! Det skader jo ikke nogen, efter min mening..
Det er set med nogen ældre importerede biler at håndtaget bare er pillet af og akselen til det skåret af, fordi de ikke må kunne rulles ned.

Men altså, det skader sgu efter min mening ikke nogen

- Anden

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 24-04-07 23:40

KANON!

Tusind tak for dit svar. Jeg giver det videre til mekanikeren, som skal lave service i morgen. Får din ven ret, lukker jeg spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 25-04-07 09:39

Du har købet en varevogn med de fordele og ulemper der følger med, så du skal være parat til at tage regningen hvis du bliver nuppet. Til syn er der måske ikke den store risiko, men der er mange sæt øjne der holder øje med den slags som Told & Skat samt Politiet.

Med venlig hilsen Kim

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-04-07 19:25

> Kim Helt enig, men jeg tror ikke vi er nogen der kan sige sig fri fra at "snyde" lidt

Det var da værre hvis han satte bagsæder i, hehe

- Anden

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 25-04-07 20:18

Næh det tror jeg nu heller ikke, vi har vel alle prøvet at omgå forskellige regler efter bedste evne.

Spørger du de myndigheder er der interesseret i den slags tror jeg de er ret ligeglade med om det handler om el-ruder eller bagsæder, det er den samme regning de skal udskrive og jeg tror nu ikke det med ruderne er lettere at skjule end sæderne. Jeg bor selv på Lars Tyndskids mark og en vi kender blev stoppet af politiet her en søndag for et par uger siden, selv om der intet var at udsætte på hans kørsel. Han kørte i en pick-up på gule plader som der ikke var betalt moms af, det blev en dyr historie for hans mester og ham selv. De stoppede ham kun for at se om det med moms og afgifter var i orden, og det giver jo også langt mere i statskassen end en trafikforseelse.

Med venlig hilsen Kim

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-04-07 22:01

Det kan du have ret i..

Men jeg har ikke ondt i røven af det lille nummer

Jeg kører selv gule plader til hverdag, momsfri, og har aldrig spekuleret i at mine bagerste ruder skulle kunne åbnes

Men der er utrolig mange toyota sportsvan der får sat den kontakt i, fandt jeg ud af.. Hvilken glæde det er til ved jeg så ikke lige

- Anden

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 27-04-07 17:22

Jeg har heller ikke det fjerneste ondt, frøken XX kan for min skyld gøre som hun lyster. Nu er hun blot advaret om, at det kan koste mesterslanten hvis lovens lange arm piller ved knapperne og finder ud af at de virker.

Med venlig hilsen Kim