/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Lucky Luke - Laura Lamselår
Fra : ch4711
Vist : 648 gange
500 point
Dato : 24-04-07 21:37

Jeg har bestemt set Laura i Lucky luke med efternavnet Lamselår - og væddet med konen om det nu - men kan nu kun finde hende omtalt som Laura Leggs, eller eventuelt Gladys.
Er det ikke nogen, det lige kan sige, i hvilket album hun hedder Lamselår, så jeg ikke skal læse dem alle igennem ?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 24-04-07 22:37

Kan det være Storfyrsten?

Ziggy99

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 25-04-07 07:11

Det var vel ikke det værste der kunne ské.

Ja, at du blivet "nødt"til at læse alle Lucky Luke.
mvh.
poul.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 10:06

Jeg kan sagtens huske Laura Legs, men Lamselår mindes jeg ikke. Laura Legs hedder hun, så vidt huskes i Storfyrsten. Umiddelbart mener jeg at huske at hun dukker op igen i "En stakkels ensom cowboy" 7 små historier. Ellers skal du have fat i noget af det seneste. Jeg er ret sikker på hun ikke optræder i nogen af de tidligere album's udover de to ovenfor nævnte

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 10:13

....men Storfyrsten omtaler hende da vist som "Lamselår" eller noget der ligner.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-04-07 16:29

Jeg errindre et censuret hæfte hvor der fremtrådte tegninger der gjorde hæftet forbudt for børn, om det ligger på nettet kan jeg i skrivende stund ikke huske, men undersøger det senere, jeg tror at tegnefilmen fra DR med dansk tale siger lamselår.

Kommentar
Fra : ch4711

Dato : 25-04-07 17:57

Har lige gennepløjet Storfyrsten igen uden at finde andet end Laura Leggs - Fruen begynder at stikke til mig efterhånden og påstår hårnakket, at Lamselår er min fri fantasi...
Skal bededagen virkelig ofres på Lucky-Luke læsning (selv om det absolut ikke er det værste, der kan ske).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 18:04

LOOOL

Jeg hælder også lidt til teorien om tegnefilmene. De nyeste har jeg ikke, så hvis det er deri må jeg give fortabt.

Kan ellers lige se scenariet, chips cola og et halvhundrede Morris/Goscinny mesterværker.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 18:06

Men jeg kan huske at Laura Legs var med et andet sted. Mener bestemt det var En stakkel Ensom Cowboy. Men muligvis Daisy Town. Prøv at scanne de to.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 18:06

Det var sgu da i Daisy Town

Kommentar
Fra : ch4711

Dato : 25-04-07 18:32

Daisy Town gav nu ikke umiddelbart noget ved en skan - og det er altså ikke nogen fancy censurerede udgivelser eller film, kun originalalbums op til ca. nr. 60 plus muligvis et par anmeldelser fra andre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 18:37

Hmmmm Så må jeg igang. For jeg har et album, udover storfyrsten, hvor hun er med. Har du kigget i En stakkels Ensom Cowboy ????

Kommentar
Fra : ch4711

Dato : 25-04-07 18:56

Ved et rimeligt hurtigt kig var der nu intet om Laura i En stakkels Ensom Cowboy

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-07 08:23

Jeg får lige kigget i week-end'en

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-04-07 15:32

Jeg fandt den ikke, men leder videre.............

Kommentar
Fra : ch4711

Dato : 30-04-07 23:52

Nu I nævner cencurerede hæfter, så er der en mulighed mere - EB eller BT har haft en stribe med Lucky Luke - det kan muligvis være det. jeg har set Laura med efternavnet Lamselår, men et bevis overfor fruen i huset ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-05-07 08:55

Hmmm

Rodede igår og fandt stadig intet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 08:23

Så kom den

Lucky Luke 49

Syv Pletskud

5. historie hedder Spillets regler og har Laura Legs som hovedperson (iøvrigt med henvisning til at vi har set hende før i Storfysten).

Kommentar
Fra : ch4711

Dato : 08-05-07 11:20

Jeps - har fundet den - men hun hedder også Leggs her som du selv siger, ihvertfald i min udgave. Lamselår er stadig et mysterium...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 11:25

Jeg kan ikke mindes Lamselår og er ellers nogenlunde velbevandret i især ældre tegneserie albums.