/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Digital SPDIF gennem alm. phono?
Fra : leifnel
Vist : 440 gange
27 point
Dato : 17-01-03 11:50

Jeg skal lave lyd i et lokale, hvor serveren står udenfor.

Lydkortet har SPDIF udgang.

Jeg har kun set et SPDIF-kabel (kobber, ikke lys) på 10m, men det er ikke nok.
Derimod kan man få et alm. phonokabel på 20m.

Vil lyden kunne slippe igennem?

Leif

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 17-01-03 11:59

Har selv prøvet, og uden problemer. Dog kan det trænede øre nok høre en dårligere kvalitet, men jeg er godt tilfreds.

Prøv med phono-kablet, og virker det ikke tilfredsstillende, kan du jo bare levere kablet tilbage.

Kommentar
Fra : na12

Dato : 06-06-03 08:13

det kan man ikke da modstanden i de to kabeler er forskællig det skal værer spdif kabel, har storer erfaringer med det.

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 06-06-03 16:23

Nu skal jeg ikke bruge det alligevel.