/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TV på PC
Fra : Mylleerh
Vist : 3877 gange
200 point
Dato : 24-04-07 09:59

Hej alle

Jeg ønsker at se og optage TV/radio på min PC men aner ikke hvordan man gør, jeg skal derfor bruge noget a-z hjælp i hvordan jeg gør og hvilket udstyr jeg skal købe.

Jeg har vista med mediacenter på en bærbar. Mit fjernsyn er ikke HD-ready. Jeg har købt et scart til s-video men dette gengiver jo bare pc billedet på PC'en så hvad mangler jeg eller har jeg købt det forkerte? min PC har ikke indbygget tv-tuner så skal jeg ud at købe dette? og evt. andre kabler? og hvad gøres efterfølgende.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-07 10:20

Citat
min PC har ikke indbygget tv-tuner

Ja du skal have et TVkort til maskinen....

Med dette medfølger program til visning og optagelse.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-04-07 10:52

bluetinum har lavet en boks der kan tilsluttes antennestik og computer via usb og deremd give dig mulighed for at optage direkte på harddisken

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-04-07 10:58

www.bluetinum.net

Søg efter

bt-ttu305 på produktsiden

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 24-04-07 11:12

vil det så sige at jeg ikke skal bruge det scart til s-video stik til noget?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-04-07 11:15

Det er ikke nødvendigt hvis du har den boks i hvert fald

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 11:18

Det får du nok brug for hen ad vejen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 11:21

Signalet til din komputer skal du have fra antennestikket eller nettet.....

IKKE fra TVet....

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 24-04-07 11:48

okay så gemmer jeg scart-kablet og så vil jeg ud og have fat i sådan en tv-tuner som understøtter Vista for det ser ikke ud til at den der bluetinum gør det så jeg har evt. tænkt på det mærke der hedder Pinnacle PC-TV det er også rimelig tilgængeligt de fleste steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 11:52

Godt valg

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-07 18:07

en lille fodnote... jeg er ikke 100% enig med valget af Pinnacle, selv om de laver et udemærket produkt - har selv haft det! Men du får mere for pengene ved køb af Happauge
http://www.hauppauge.com/
Personligt syntes jeg også deres software er mere brugervenlig - men det er jo en smagssag
Hvad angår den "lille dims", så vil jeg klart foretrække et PCI-board type... men igen en smagssag, men her gælder det også, at du får mere for pengene ved PCI valg frem for USB.
Happauge's USB modellen kan du iøvrigt se på http://www.hauppauge.com/pages/products/data_hvr950.html
HUSK... det er ikke mig der besvare dit spørgsmål, jeg kommer bare med en lille kommentar/godt råd, og det kan du jo så benytte efter forgodtbefindende
Hygge... og held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 24-04-07 20:56

tak for gode input til alle, jeg tror helt sikkert jeg vil kigge på hauppauge's produkter de ser ud til at have god support og i det hele taget en god hjemmeside og så skulle jeg gerne inden lønge have mig en tv-tuner til min bærbare pc

"refi" og "kortoververden" jeg vil gerne give jer begge point men kan man egentligt gøre det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 21:03

Nope....

Det er kun dig selv der vælger det bedste svar....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-04-07 08:42

NB: Det slår mig lige... av!
Du skriver også radio
Jamen her er det så ikke liiiige PCTV kort vi snakker om, der er bedre løsninger, og så kan du også optage/streame musikken i MP3 formater - kig lidt på:

- http://www.screamer-radio.com/

- Plug-in til WinAmp http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=6172&package_id=135475 vælg 1.61.27 Notes (2006-09-09 20:36)

- http://www.download.com/Audio-Recorder-for-Free/3000-2168_4-10500407.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 08:51

Citat
Du skriver også radio
Jamen her er det så ikke liiiige PCTV kort vi snakker om

Mig ikke forstå

TVkortet er da ligeglad sålænge det får signalet fra antennen....

Det er vel ikke Nettv og netradio vi taler om

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 25-04-07 13:11

nej det er bestemt ikke net-TV og netradio jeg skal bruge men jeg kan se nogle af de PC-TV modeller især med USB adgang har FM-radio tuner også så det er jo helt fint