/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
printer
Fra : hpapp
Vist : 646 gange
200 point
Dato : 24-04-07 07:22

Canon pixma ip 4200 som kan printe labels på cder og dvder som den gør meget godt, men skal den printe billeder så er det under al kritik farverne er helt forkerte og patronerne sidder som de skal og det er de orginale der var med er der nogen der har et bud på hvad der er galt.
hp

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-04-07 09:23

Hvad program printer du fra, og er der lagt de rigtige farveprofiler ind?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 09:28

Bare vent 10 år mere så bliver kvaliteten bedre....

Den er jo mellem de første generationer af printere der printer "direkte" på medier......

Disse er jo ikke belagt med fotopapir og derfor bliver det lidt et kompromis.....

Det er altså ikke samme blæk/farvestof der egner sig til papir og til plastic.....

Så der er IKKE noget galt med din printer....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-04-07 09:30

Det var altså når han skulle printe billeder!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 09:44

Citat
Det var altså når han skulle printe billeder!

Ja - på CDer vel....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-04-07 09:49

OK, men han skriver billeder, efter han har skrevet at labels gik fint!

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-07 10:55

Jeg har også en Pixma 4200 og den skrive rigtig flotte fotoudskrifter i perfekte farver. Det samme gælder labels på CD og DVD. Jeg har eksperimenteret en del med farveprofiler for at få det perfekte resultat på fotopapir. Alle fabrikater fotopapir har deres helt egen måde at gengive farver på., det samme papir kan sagtens give meget forskellige resultater på forskellige printere. Det samme gælder CD/DVD'r der er beregnet til at skrive på. Jeg har endnu ikke fundet nogen CD/DVD'r hvor overfladen er helt perfekt hvid. Så det er jo klart når overfladen er lidt 'Offwhite', bliver printet heller ikke helt korrekt. Iøvrigt genfylder jeg selv mine patroner med et refillsæt fra Printerrefill.dk (http://www.printerrefill.dk/shop/frontpage.html), og det fungerer fint. Et sæt refil rækker til ca. 6-7 fyldninger, derefter køber jeg et nyt sæt patroner, og starter forfra med at genfylde. Til fotoprint bruger jeg noget meget billigt 120 grams 'noname' fotopapir INKCLUB havde i tilbud for 1-1½ års tid siden, det giver rigtig flotte billeder. Til at kalibrere scanner, skærm, printer, har jeg downloadet et test/kalibreringsbillede fra en prof grafiker-hjemmeside. Det kræve en del arbejde med kalibreringen, hvis du vil have et helt perfekt resultat. Canon's styreprogram til printeren giver rigtig gode muligheder for selv at lave printerprofiler til forskellige opgaver. Så god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-04-07 11:55

Det var det jeg skrev om, farveprofiler vigtige.
Hurra Brassovitski !

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-04-07 13:26

HURRA "kj"

Godkendelse af svar
Fra : hpapp

Dato : 25-04-07 07:25

Tak for svaret Brassovitski. prøver at arbejde med det og det ser ud til at kan blive godt.
hp