/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Honda Vigtig
Fra : dragoneyes
Vist : 563 gange
40 point
Dato : 23-04-07 23:31

Hey alle sammen søger virkelig jeres hjælp

har et væddemål kørende og slutter snart så skriv hvad i har

Væddemålet lyder honda civic 3 dørs fra modellen 96-98

Hvordan kan jeg se forskellen på

en alm. 1.4 S

og på en 1.5 LSI Vtec

og på en 1.6 VTI

Altså det skal være noget jeg kan se noget der er forkselligt mellem de biler

helst udvendigt men skriv hvordan man ellers kan se det

Har kun de point tilbage ;(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:38

Det står bagpå

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 23-04-07 23:38

andet end det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:47

Citat
helst udvendigt

Er det ikke nok....

Desuden mener jeg vtiéren er 1.7

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 23-04-07 23:51

nej for det snakket vi om den kan jo pilles af det skal være andet og vti'eren er 1.6

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:56

ALT kan da pilles af og sættes på - så det hjælper jo ikke noget....

Accepteret svar
Fra : Kim_Kristensen

Modtaget 40 point
Dato : 24-04-07 11:47

Hvis ikke bilerne er ændret af ejerne er der i hvert fald følgende synlige forskelle:

1,4i S har ikke lakeret nummerpladeramme bag, det har de to andre.
1,6 VTi har en forkromet rørhale på udstødningen, det har de to andre ikke.

Dæk:
1,4i S blev først leveret med 175/70-13 dæk på stålfælge, senere på 175/65-14 på stålfælge.
1,5i LS blev leveret med 185/60-14 dæk på stålfælge.
1,6 VTi blev leveret på 195/55-15 aluminiumsfælge.

Motor:
1,4i S har ikke VTEC, så det står ikke på topddækslet
1,5i LS har VTEC med kun en knastaksel, så der står VTEC på topdækslet som er smalt som førnævnte.
1,6 VTi har også VTEC men to knastaksler, så der står VTEC og DOHC på topdækslet som også er bredere end de to andre.

Jeg håber det kan bruges.

Med venlig hilsen Kim

Godkendelse af svar
Fra : dragoneyes

Dato : 24-04-07 23:08

Tak for svaret Kim_Kristensen. VIL BARE HØRE OM DU HAVDE NOGET AT VIDE OM CIVIC VTEC DEN LSI NOGET MED UDSEENDE SOM DU SKREV I STARTEN

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 24-04-07 23:22

Hvilken information er det du søger? Jeg ved en del om de forskellige og har selv haft en 1,4i S Sedan fra 1/8-97 til 15/12-06, og i øvrigt kørt Honda med to og fire hjul i lige godt 30 år.

Med venlig hilsen Kim