/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
nyt stuegulv - pris?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1132 gange
50 point
Dato : 23-04-07 17:37

Vi overvejer at få lagt nyt sturgulv af fyrretræ. Dette skal lægges oven på betongulvet. Det drejer sig om 32m2 gulv.

Er der nogen som kan give mig et praj om hvad sådan en investering typisk vil kunne løbe op i for den bedste slidstærke kvalitet man kan få nu om dage?

Hvad ville totalprisen typisk blive såfremt jeg valgte at lade et professionel firma udføre lægningen?

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 60 point
Dato : 23-04-07 17:52

Et "ægte" fyrreplankegulv er ikke slidstærkt. Jeg har selv et (gennem snart 30 år) og det får skrammer og mærker ret hurtigt. Mit har været lakeret, men hvis man sæbebehandler det skulle det efter sigende kunne holdes bedre.
Et godt råd: Sørg for at træet er ovntørret og 112% (hov var det et andet sted fra ) tørt, så der ikke kommer store revner mellem plankerne. Du kan også få dem i fulde længder med "fingersamlinger".
Hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg tage et lamineret gulv (altså af træ - ikke Pergo) eller et skibsgulv med gummi i fugerne, men så skal jeg lige vinde i lotto først

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-04-07 18:26

ca. 600-900 kr pr kvm

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 23-04-07 18:29

Har du højde nok til strøer? Ellers bliver det nok svært at lægger et plankegulv.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-04-07 20:04

det billigste du kan gøre, er at lægge flydende gulv direkte på betonen, hvis det er jævnt nok. det kræver dog et meget jævnt underlag, så hvis der bare er grovbeton, skal du have det på strøer.
og det er ret dyrt. selve gulvet koster ca 300 pr m2 plus moms og så skal du regne med ligeså meget i arbejdsløn.
flydende gulv er op til 50% billigere i arbejdsløn og samme prisniveau på materialer.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-04-07 22:19

det var da vanvitige priser i kommer med
ca 250 - 300 kr pr m2 og 125 kr pr m2 for montering , det er de normale priser

gulvmontøren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-07 01:50

Har selv lagt 42 kvadrat meter flydende parket, oven på betongulv, jeg købte på tilbud i XL byg da de åbnede lige før vinter ferien, det kostede ialt med spartelmasse, lister og selvfølgelig gulvet, det er en 3 stavs lamelparket med 4 mm. ask som slidlag, 12500kr eller ca. 300kr per kvadrat meter, ingen arbedjs løn, selv gjort er vel gjort

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-04-07 07:50

Tak for det, nu har jeg lidt at gå ud fra.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-04-07 07:51

Tak for svaret myg.