/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik til noder.
Fra : hoelgaard
Vist : 479 gange
250 point
Dato : 23-04-07 13:45

Er der nogen der ved, hvad man skal have, for at spille et stk. musik ind på computer fra en CD, og derfra bliver til noder, som viser sig på skærmen. Det er jeg meget interesseret i, da jeg arbejder en del med noder.
Håber at der er nogen, der ved det.
På forhånd tak.

Hilsen Hoelgaard.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-07 14:18

Måske du kan bruge noget fra dette link??

http://www.vejmus.dk/links-filer/links.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-07 14:20
Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 05-05-07 20:47

hej igen
Undskyld Nordsted1, at jeg først svarer nu, dels har jeg haft meget travlt, og desuden har jeg brugt en del tid på at lede på de steder, du har anbefalet, men jeg har ikke fundet det, jeg søgte, nemlig et program som kan, når jeg spiller en CD ind på det, vise noderne på melodien.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-05-07 00:02

Citat
en CD, og derfra bliver til noder

Kan kun sige en ting = DYRT
Og jeg tvivler på,,,,,der findes en ENESTE side på nettet
der kan løse dit problem, GRATIS.

Du skal have et MUSIK-PROGRAM, der ''kan læse''
musikken, og oversætte det til noder o.s.v

Men skal gerne hjælpe.
Smid en PM og vi er på vej...

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 06-05-07 21:51

Det lyder spændende, jeg er lutter øren.

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 08-05-07 09:47

Hej Disken

Hvis du vil hjælpe mig, skal vi så ikke have lagt en slagplan?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-07 13:08

Her er igen en side, jeg tror du skal prøve at kikke på den der hedder Cubase VSt, jeg ved ikke om programmet kan det du søger, for jeg vil ikke downloade programmet

http://www.underholdningsnettet.dk/computermusik.htm

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 08-05-07 16:06

Jeg skal lige have min søn til at hjælpe mig, han kommer i aften.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-07 16:11

hoelgaard, lad os håbe det er et program du kan bruge, men det er jo ikke fordi det svømmer med den slags programmer, jeg har i hvert tilfælde ikke kunne finde nogen umiddelbart, det ser ud til at der er rigtigt mange hvor du kan skrive noderne ind på pc'en, men det var jo ikke det du skulle bruge

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 11-05-07 19:46

Nordsted1.Det var desværre ikke at progran, der kunne bruges til det formål. Jeg tror som du heller ikke, der findes den slags programmer, der bare lige kan hentes ned, men du skal have mange tak for hjælpen.
Hilsen Hoelgaard.

Kommentar
Fra : Bowie112

Dato : 22-05-07 23:23

Hey som alternativ, kunne du jo skaffe programmet "Guitar Pro", der kan man finde mange sange, hvor alle instrumenterne i sangene er "tabbet" for dig - altså noder til de forskellige instrumenter i sangene.. Tror måske du kan downloade en test-version af det, men ellers køb det. Det burde ikke være så dyrt, og det er overraskende hvilke sange der findes til programmet.

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 26-05-07 21:52

Hej Bowie 112, det vil jeg undersøge, men der vil gå noget tid, for vi rejser på ferie d. 31-5 og er tilbage igen 14 dage senere, så derefter bliver det spændende, hvad resultat det giver.
Indtil videre tak for din ulejlighed.
Hoelgaard.