/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Nyt vindue i stor størrelse ??
Fra : viskinge
Vist : 1250 gange
100 point
Dato : 23-04-07 08:19

Jeg er vant til, at hvis jeg åbner feks. et link i et nyt vindue, er det i stor format, men sådan er det ikke mere.
Er der ikke et eller andet sted, hvor jeg kan bestemme, hvor stort det ny vindue skal være.

Tidligere fyldte det ny vindue ca. 95 % af skærmen, nu fulder det "kun" 10 % og så skal jeg trykke på "maksimer" ikonet.

Jeg har IE 6.0 SP 2

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-04-07 08:59

Prøv at trække i kanterne, når det lille vindue dukker op.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-04-07 09:03

Ja, så bliver det jo størrere, men næste gang, er det den lille størrelse igen. Har prøvet at trykke på "kryds" og ved at trykke på "afslut". Altid det samme igen.

MVH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-04-07 09:13

Har du prøvet systemgendannelse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 09:24

Et maximeret/trukket større linkvindue som lukkes med Alt+F4 vil åbne i samme størrelse næste gang. Men er det linkvindue nr. 2 der rettes vil størrelsen rette sig efter første åbning.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-04-07 10:32

Stilkene:
Det er da vist, at skyde gråspurve ned med atomraketter !!!!!

e.c. :
Jeg har jo altid lukket nye vinduer, ved at trykke i krydset, og næste gang åbner det "normalt" Ca 95% af skærmen. Der må jo være sket et aller andet. Det kan jo ikke passe, at man skal til at lukke på en anden måde. (det er jo det her, med vaner).

MVH

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 11:32

Det er jo kun når vinduesstørrelsen skal ændres.
Til tider vil et benyttet link fra skrivebordet som så ændres - være årsag til efterfølgende størrelse.
Ps. Vista laver samme nummer og kan være ret drilsk. Og det irriterer mig.
Jeg bruger nemlig tit at have to vinduer liggende ved siden af hinanden.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-04-07 18:40

Højreklik på det lille IE ikon i hurtigstart, nede i værktøjslinien. Vælg "Egenskaber" -> Genvej -> Kør: Maksimeret.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-04-07 19:32

vskinge:
- måske men det tager kun to minutter.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-04-07 08:07

Den der med <ALT> + F4 virker kun en gang i mellem !!! Hmmmm

stl_s: Hvor er den ikon jeg skal trykke på i værktøjslinien????

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-04-07 08:14

Nu har jeg fundet ikonet (var skjult) og gjort som du foreslå, og nu står renvej til maksimeret, men nye vinduer åbner stadigt i lille størrelse

MVH

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-07 08:55

Hmm, det var mærkeligt. Men så prøv lige dette, selv om det kan lyde underligt. Åbn et vindue, træk det ud i fuld størrelse. Hold så TAB knappen nede, imens du lukker vinduet på det røde kryds.

Starter den maksimeret nu ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-04-07 09:19

Har virket nogle gange>
Træk vinduet ud mod kanterne af skærmen så der er en (1) cm hele vejen rundt om vinduet klik så
på,maksimer>klik på luk>genstart browser og se om det hjalp.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 07-05-07 07:15

Tak for svaret stl_s.

Det ser ind til videre ud til at virke.

MVH

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-05-07 09:45

Lyder godt

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-05-07 07:56

UPSSSS det var vist for hurtigt jeg fik lukket spørgsmålet.

Det samme problem, er kommet tilbage.
Den der med at holde <tab> knappen nede virkede kun i 2 dage.

MVH

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-05-07 09:39

Se post 4 her. Du skal indsætte din skærmopløsning i stedet for xxx http://www.velocityreviews.com/forums/t206743-getting-ie-windows-to-open-maximised-first-time-every-time.html

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-05-07 09:55

Ellers er der dette lille program, som også virker i OE http://www.snapfiles.com/get/iemax.html

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 04-08-07 22:51

Jeg har samme prob... Bare med Explorer 7...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 04-08-07 22:54

Har lige prøvet alle tricks'ne på min pc og her virker det heller ikk...