/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pudsning af sokkel
Fra : ulrik1976
Vist : 5196 gange
200 point
Dato : 22-04-07 21:33

hej igen.
Er ved at skulle pudse min sokkel som er lavet af lecasten.

der skal 2 cm puds på .
hvordan gør jeg det bedst

gerne med blandings forhold.

mvh ulrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-07 21:44

I dette link finder du bl.a en video om de forskellige ting indenfor murerfaget også pudsning af sokkel, hvis du bladrer lidt i linket finder du sikkert svar på det du skal bruge

http://www.mur-tag.dk/muc/video/liste.asp#

Accepteret svar
Fra : kissan

Modtaget 210 point
Dato : 22-04-07 21:50

Hej Ulrik

En sokkel af lecabl. er den nemmeste sokkel at pudse, jeg plejer ikke at kaste ud selv om det er et lovkrav.

Bland cement og sand 1 : 3 i blandemaskine tilfør en lille smule opvaskesæbe i vandet, og lad det blande i ca 5 - 10 min.
Brug et pudsebrædt på ca. 10 X 20 cm,påføre pudsen på soklen med bagsiden af en spandeske, lad den sidde et par min, og derefter kører du pudsebrædtet frem og tilbage på fladen go at jevne pudsen, til sidst køre du med dit pudsebrædt i cirkler indtil pudset er glat uden spor efter pudsebrædtet.

Med venlig hilsen

Kissan

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-04-07 07:25

Citat
tilfør en lille smule opvaskesæbe i vandet

Ikke helt efter reglerne......
Husk at bruge 0,2 - 0,4mm støbesand

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-04-07 09:04

Og det med sæben, - det er kun dråber vi taler om.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 23-04-07 11:34

Ca. som når du vasker op på gammeldags måde, findes også i trælasten som "lisapol" men til 1000 gange prisen, vi bruger det også til tørmørtel m.m.

Uden at det er på tryk, er det godkent af leverandør.

Mvh Kissan

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 02-05-07 19:16

Tak for svaret kissan.