/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
mursten til pudsning (ydersten
Fra : ulrik1976
Vist : 959 gange
200 point
Dato : 22-04-07 21:06

Hej er der nogen der ved om gule eller røde mursten er bedst til vandskuring/pudsning.
Det er ydermuren...

Mvh Ulrik

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-04-07 21:18

du kan få bagmurssten til fils det er det billigste i de fleste tilfælde er de gule

per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-07 21:26

Bagmursten er skæve af h til, men det er lige meget når de skal filses

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 22-04-07 21:28

bagmusten er jo ikke frost sikre eller har jeg misforstået noget??

mvh ulrik

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 22-04-07 21:29

Hej Ulrik 1976

Min erfaring er at gule sten er væsentlig stærkere end røde, når facaden på ældre huse skal repareres, er 9 ud af 10 huse af røde sten.

Min anbefaling er gule sten.

Med venlig hilsen

Kissan

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-04-07 21:37

Nordsted1

det afhænger om det er mangehulssten ,maskinsten, eller håndstrøgne sten, du kan ikke få mere nøjagtige sten end mangehulssten

per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-07 21:45

Svigersønnen sagde de blev kaldt banansten ?

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 22-04-07 22:31

Hej igen

Og så vil jeg også anbefale en masiv mursten.

Mvh

Kissan

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 200 point
Dato : 23-04-07 05:47

til ydermur Skal det være masive sten der er beregnet til ydermur
bagmursten , kan der være savsmuld og kalkrester i , så selvom de er masive kan de ikke holde , så sikre dig at det er fasadesten
med farven er jeg ikke sikker , men har hørt flere faglærde sige at de gule er bedst ( er normalt også de billigste )

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 02-05-07 19:16

Tak for svaret bredker.