/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Gratis tegneprogram
Fra : blank
Vist : 2391 gange
100 point
Dato : 22-04-07 16:50

Hey

Jeg har taget det store skridt at oprette mit eget domæne (har ikke en sk... forstand) og skal til at arbejde med GoLive. I denne forbindelse søger jeg et gratis tegneprogram der er nemt at arbejde med.

Det skal ikke være eet af de programer der kun er gratis i f.eks. 30 dage.

Det behøver ikke at være et fancy program der kan billede-manipulation. Det skal bl.a. bruges til at lave et logo/forside.

English is not my best - derfor på dansk

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 22-04-07 17:00

Tegneprogram - mener du et vector program?

eller noget i stil med Photoshop - bare ikke så avanceret?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-07 17:00

Her er et totalt gratis program.
http://da.openoffice.org/

og hent denne:
Hent Dansk OpenOffice.org 2.2

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 22-04-07 17:04

Her er et dansk tegneprogram

http://sketchup.google.com/download.html

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 17:12

Noget hen af Publisher, hvis I forstår

(Jeg bruger XP SP2)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 17:39

Citat
Noget hen af Publisher, hvis I forstår

Publisher er IKKE et tegneprogram.....

Word "tegner" ligeså godt......

Paint er et tegneprogram....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 17:58
Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 18:22

nej nej da. Jeg formulerer mig ikke så godt
Men Publisher er god til at strecth og det er bl.a. det jeg f.eks. skal bruge til logo mv.

Det er svært at forklare. Men skal lave et logo, hvor jeg kan strække og evt. skrive noget ovenni. Og det kræver vel et tegneprogram.... eller hva

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 18:26

blank -> Læs nu liiiige det link jeg gav dig (...det er på dansk )

Programmet kan dét du efterlyser og du kan få hjælp mange steder ...også hér på kandu.dk

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-07 18:27

NIX....

Det kan du også i Office.....

+ ethvert billedbehandlingsprogram.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 18:28

NIX var ikke til dig "molo"....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-07 18:34

Er det sådan du mener.................http://peecee.dk/?id=41095

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-04-07 18:41

de nemmeste ligger vel på din pc - ms paint

painter 25 kan alverden - er engelsk men nemt

miovies13 kan animere og lave logos og animerede tekster osv

de ligger her sammen med flere der er ok til hjemmesider

http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 18:43

Nu er det ikke for at gøre reklame (ikke min) men hvis i kigger her: http://kagesmeden.dk/ så er det noget a la det i venstre side på denne hp jeg er interesseret i at lave.

Kan Fotofiltre gøre dette Molo...?

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 22-04-07 19:07

JEg bruger meget powerpoint til at lave tegniger. Ja faktisk alt muligt som skal have bestemte figure og størrelser.
Når man så har lavet den tegning man nu ønsker, laver jeg en fremvisning (F5) og "print Screen". Derefter ind i paint og "sæt ind". Så kan du gemme billedet som en alm jpeg, bit eller hvad du nu har lyst til.
alternativer er der nok af..

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 19:14

spejder_ben det lyder som en fiks ide. Jeg har PowerPoint (aldrig brugt dette) - men kan man lave sådanne ting som på dette link ovenfor jeg har givet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 19:22

Man kan også komme fra Esbjerg til Køge ved at køre via Rom....

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 19:26

hmm refi - jeg er helt blank på dette område og tager derfor imod alle indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 19:29

Herregud - hvis du skal lave en hjemmeside (og det var vel det der var meningen) har det da ikke noget med et tegneprogram at gøre.....

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 19:36

jamen det er vel et tegneprogram jeg skal bruge til at lave lidt grafik mv. - ellers er jeg fuldstændigt blevet vildledt... (ikke af kandu'er)

Så starter jeg lige forfra. Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor sådan noget som det link jeg gav før og der skal være mulighed for, at skrive i dette og evt. sætte et billede på også.

Hva' skal jeg bruge?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 19:46

Citat
Noget hen af Publisher, hvis I forstår

Så er det jo den du skal bruge

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 19:52

Så vidt jeg kan se er dette på hjørne på hp en tegning, hvilket vel kræver et tegneprogram og som Publisher IKKE er og derfor ikke kan bruges til lige netop dette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 20:09

Jo det kan....

Åben publisher

På guiden trykker du på websteder....

Vælg et tilfældigt og åbn det....

Nu kan du tegne male og regere som du har lyst ( med knapper, tekstbokse og det hele )

Til sidst gemmer den det som websted - så skal det bare uploades til din hjemmeside....

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 20:50

Publisher er jo ikke gratis og det har jeg desværre ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-07 20:52

Her er et gratis tegneprogram som kan lidt af hvert.
http://peecee.dk/?id=41170

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 21:01

Citat
Publisher er jo ikke gratis og det har jeg desværre ikke.

Hvorfor så bruge det til sammenligning....

Godkendelse af svar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 21:20

Tusind tak for din tålmodighed refi. Jeg er jo ingen nørd til dette - men hvis jeg ikke prøver lærer jeg jo aldrig. Jeg vælger at bruge mine Officeprogrammer og ved endnu ikke hvilket billedbehandlingsprogram jeg vælger.

Det må blive dette indtil videre, men vil nok med tiden investere i Publisher. Når man starter på bar bund er det vel også det optimale indtil videre, så jeg senere hen ved hvad mine krav er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 21:41

Selv tak....

ALLE billedbehandlingsprogrammer kan bruges til at lave logoer osv. i......

Men en hjemmeside er en anden snak....

Når du har alle billeder osv. du skal bruge - så kan du sætte dem ind i et hjemmesideprogram....

Bortset fra det tilbyder næsten alle hjemmesidehoteller et eller andet "fortrykt" til at starte med....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 21:46

Semitranparante baggrunde som de i f.eks. menuen på den side du henviser til, kan rent faktisk kodes i CSS:

1.) http://www.cssplay.co.uk/opacity/index.html (..se under afsniitet: Opacity)
2.) http://meyerweb.com/eric/css/edge/complexspiral/demo.html (..vildt avanceret !!!)

Det er dog nok lidt, at have for høje forventninger til dine evner ...gætter jeg på?

Selv er jeg en smule usikker og bævrende af ærefrygt over sådanne 'tiltag'. Det ligger nok også en smule over mine kompetancer i dén retning, selvom jeg 'arbejder' på sagen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 21:53

Tror ikke "blank" har mod på den slags.....

Det kræver vist LIDT mere end paint

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-04-07 22:09

Hvor har du dog ret refi. Men man siger at det aldrig er for sent at lære.... Selv når man har passeret de 40

Men jeg melder ganske enkelt fra når vi taler om hjemmesider. Rart at I så er på banen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 22:19

Vi fortsætter skam gerne med at hjælpe....

Men af og til er det lidt svært når man ikke kender "modstanderens" forudsætninger.....

Derfor er det så vigtigt at der er så mange oplysninger som muligt med fra start så "vi" ikke taler forbi hinanden...

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 12-06-07 22:13

Prøv at hente GIMP - det er næsten photoshop - bare open source og dermed gratis - bare google efter the gimp eller klik her http://www.pcworld.dk/download/13/1523

Mvh Mads

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-07 09:08

Hjemmesideprogrammer med mulighed for at redigere i såvel grafik som tekst, findes der rigtig mange af ..også gratis:

Selvom jeg sjældent anbefaler den 'slags' (..jeg er jo selv lidt af en nørd i den retning ) så vil jeg alligevel denne gang anbefale dig at prøve en WYIWYG editor. WYSIWYG er en forkortelse for:

What You See Is What You Get (..det du sér, er dét du får.)

En sådan gratis (shareware) editor på dansk er: http://download.dk/index.asp?Kat=htmltools&subkat=redigering&prog=1789&program=Stones%20WebWriter

For at du selv kan 'følge med i' hvad der egentlig foregår når du sætter 'ting' ind på en hjemmeside, vil jeg ydermere anbefale dig stille og roligt, at læse lidt om emnet på denne udmærkede danske webudviklingsside:

http://www.hjemmesideskolen.dk/

Her lærer du skridt for skridt at opbygge en hjemmeside fra bunden.

</MOLOKYLE>