/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
bidt af kat
Fra : bublebee
Vist : 3416 gange
100 point
Dato : 22-04-07 16:18

Da min søde lille hunkat trunte var ude og lege idag, kom en stor grå hankat, som vi, siden vi mistede vores anden kat, har haft problmer med er rendt indenfor og rundt i haven osv.
Da trunte så var ude og lege kom han, og da hun ville løbe hen til mig engreb han hende. Da jeg så vi smide ham væk, fik fat i ham og fik ham væk, gik han amok på mig og bed flere gange.
Har nu 5 dybe bidsår, rifter, en meget hævet og øm hånd.

Hvad gør vi ved dette katteproblem. For nu overfalder han vores lille hunkat for et godt ord.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-07 16:22

Hvis katten ikke har halsbånd på og er mærket, så aflever den hos dyrlægen eller et internat. Der må jo være noget galt i hovedet på den. En kat skal ikke angribe mennesker, uanset hvor sure de er. Hvis du kan finde ud af, hvem der er dens ejer, så kan du jo afkræve dem et beløb for svie og smerte. Og skynd dig så at blive stivkrampevaccineret, hvis du ikke er det i forvejen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 16:26

Skyd den dog.....

Det er ejerens ansvar at holde hjemme.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 16:26

holde DEN hjemme

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-04-07 16:28

Find ejeren og forhold ham sagen. Lyder som en han der mangler og få fjernet noget...

Det er jo desvære naturen der gør katte slås, nogle får bank andre giver dem. Lidt ligesom da man gik i skole

Ang. og holde den væk så virker en vandslange rigtig godt eller vand i et glas.

Vask bidsående godt og evt. i et sæbespæne bad.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-07 16:28

Ring til kattens værn, de indfanger den, og får den aflivet, hvis ikke den er mærket i øret eller på anden måde. jeg håber den er mærket, så du har et sted at rette erstatningskravet til. Mange har fået varigt men efter et dybt kattebid - Du har vel været ved lægen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-04-07 16:28

Har været ved lægevagten. Den er desværre øremærket......

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-04-07 16:31

Ved godt at katte slås. Men han angreb hende fuldstændig umotiveret, og da jeg så fik fat i ham for at smide ham væk bed han sig fast i mig.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-07 16:33

Når den er øremærket, kan du finde ud af, hvem ejeren er, og kræve, at de holder kræet hjemme, eller i det mindste holder sig fra jeres grund.

http://www.dansk-katteregister.dk/

Håber, du kan få dem til at gøre noget ved kræet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-07 16:34

Hvordan de vil holde katten fra din grund, er deres problem. Du kan sige til dem, at næste gang du ser katten på din grund, bliver den aflivet. Men så kommer du så selv til at betale for det, er jeg bange for.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-04-07 16:36

Læste at man, hvis man advaret ejerne, gerne må dræbe katten.

Nedskydning og drab
Ifølge § 14, stk. 2 i mark- og vejfredsloven må nedskydning eller anden form for bevidst drab af katten kun finde sted, hvis kattens ejer i forvejen er blevet advaret inden for det seneste år. Hvis ejeren er ukendt, kan en advarsel, som indeholder en kort beskrivelse af katten, annonceres i et lokalt, udbredt dagblad. Det er kun dyrlæger og særligt uddannede der må aflive katten.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-07 16:37

Glemte lige at skrive, at hvis ikke du får den kat fjernet, så bliver din egen måske så bange for at komme ud, at den slet ikke tør mere. Vores den ene blev jævnligt overfaldet og det endte med, at hun var så forskræmt, at hun hoppede en halv meter i vejret, hver gang nogen gjorde en bevægelse eller lavede en lyd.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-07 16:51

man må altså ikke sådan bare gå og skyde og aflive andre folks husdyr....det er der lovhjemmel for.slet ikke når den er mærket....
det kunne jo også tænkes at den måske engang har boet på stedet og derfor føler at andre invadere dens teritorium, hvem ved...hankatte afmærker jo deres domæne og især for at tiltrække sig hunkatte. men at den går tilangreb på dig er et tydeligt tegn på frustrasion.
gid det havde været en dum køter i stedet for så havde min sympati været anderledes.....dem skal folk nok sørge for at have medlidenhed med....selvom de er meget slemmere.....
det er ret usædvanligt at katte gør den slags.......få fat i nogen der kan fjerne den...
god søndag.....min missers mor...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-07 16:55

Den lokale afdeling af kattens værn kan bedst råde, de sørger for at den bliver behandlet/aflivet på forsvarlig måde. Politiet er en anden mulighed, de har nogen gange sendt Falck ud og fange dyr der er til gene for folk eller for færdselen. Tænk om den løber ud på vejen foran en motorcyklist, han vælter og bliver måske dræbt!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-04-07 16:55

den har aldrig boet her, og har ikke haft domæne her, for den er først begyndt at komme efter vores hankat døde.
Han har en ejer som vi nok konfronterer, og giver en advarsel, og ellers ja så må den jo væk.

Gider ikke finde mig i at andres kat går ind hos mig og at han overfalder min kat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 16:55

Ja - der må findes en kattepsykolog man kan henvise til

Næh....

Den hører ikke til på jordens overflade uanset om den er hund eller kat....

En hund havde man forøvrigt aflivet - bare til orientering

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-07 17:05

Du siger den er DESVÆRRE øremærket - jamen det gør da ikke at den er fredet. jo mmåske har den boet på stedet, men det er nu ikke den der betaler huslejen. Jeg ved ikke om jagtloven er lavet om. Da jeg havde brug for den måtte man frit nedskyde katte der befandt sig 300 meter fra anden mands bolig. Nå jeg synes stadig det rigtige er at ringe til kattens værn eller til myndighederne

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-07 17:12

den lov er ikke mere...det må man ikke.......man kan læse om det på siden der hedder "dyrlægevagte" under rubrikken love og bekendtgørelser.
ser du..den er kommet efter jeres hankat døde....derfor.. der bor jo en hunkat og det kan den lugte, så nu vil den gerne være i nærheden af hende. en helt naturlig hankatteinstinkt
før var der jo en anden hankat,hvis duftnærker nu er væk...så han sætter sine afmærkninger nu...sådan gør hankatte der færdes udenfor i naturen....
miss.j

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 17:28

Citat
sådan gør hankatte der færdes udenfor i naturen

Derfor skal de også blive hjemme

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 22-04-07 17:30

Katten har bidt dig, fordi du tog fat i den- det var selvforsvar fra hans side.
Lad være med at røre den; men giv den en stråle vand næste gang den viser sig hos dig.
Husk endelig stivkrampe vaccination

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-07 17:51

Jeg har selv en kat, som også bliver lukket ud i haven, men jeg sidder ikke og holder øje med om den kun opholder sig på "egen grund"

Opholder din kat sig kun på egen grund !!!!

Citat
Han har en ejer som vi nok konfronterer, og giver en advarsel, og ellers ja så må den jo væk

Din lille hunkat er da bare for lækker til at holde hankattene væk

Måske du skulle holde din egen kat inde, så den kunne være i fred. Det er jo hunkatten, som er ude, der tiltrækker hankattene.

Citat
Gider ikke finde mig i at andres kat går ind hos mig og at han overfalder min kat

Det må du finde dig i, når du lukker din egen kat ud. Sådan er det nu med katte.

Hvad ville du selv sige til det, hvis det var naboen, der havde gjort det af med din kat fordi den tirrede hankatten.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-07 18:13

En kat, der reagerer sådan, er for farlig at have gående løs. Hvad nu, hvis det havde været et barn, der tog fat i den. Børn kan være meget hårdhændede. Havde den kradset et øje eller to ud, tror jeg der ville have været bred enighed om, at katten skulle fjernes. Men loven siger også, at man på sin egen grund skal kunne være i fred for andre folks dyr. Det er faktisk ikke ret længe siden, at jeg læste om en nabo, der havde skudt en hund, der var inde på hans område. Der faldt dom for, at det var lovligt, da ejeren havde fået en advarsel før.

Når katten så oven i købet overfalder en, så synes jeg, det er meget for meget. Det mindste ejeren kan gøre, er at få katten kast. Det er noget svineri at lade en hankat gå rundt og lave killinger. Det er jo ikke kun tamkattene, han ryger på, men også vildkattene. Og hvad så med alle de stakkels vildkattekillinger, der skal dø af sult og sygdom? Næh, enten af med det ene eller det andet hovede, synes jeg.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-07 18:31

Ha ha jamen se dog at få det bæst aflivet som jagtloven og loven ommark og vejfred giver hjemmel til - ellers ryger hele kandu jo i flæsket på hinanden aaaaaa-

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-04-07 18:36

vores hunkat er heldigvis neutraliseret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 18:40

Citat
vores hunkat er heldigvis neutraliseret

Hvad skulle det hjælpe

Var det ikke dig der blev angrebet.....

Er du også neutraliseret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-07 18:42

Citat
Det mindste ejeren kan gøre, er at få katten kast.

Hvem ved om den ikke er det

At lukke en hunkat ud, det vil tiltrække hankatte. Og det uanset om kattene er neutraliseret eller ej.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-07 18:59

jagtloven giver på ingen måde folk ret til at gå rundt med skydevåben og aflive dyr......der er meget strikse lovretninger om dette. men må ikke bare skyde en kat...man må jo heller ikke gå rundt med våben, vel? selvom der er nogen der tror de er i deresa gode ret til det...
men hvorfor mon der findes en dyreværnslov.....for et den skal opretholdes.
hvis nogen uretmæssigt afliver min kat, så kan de komme for retten og der kan kræves store erstatninger. der er rigitg mange ting og sager der skal være på plads før man må gribe til den slags ulovligheder.....
et dyr skal aflives på human manér og kun dyrlæger må udfører dette arbejde. står i loven....
problemet er nok, at katteejeren ikke bryder sig om andre katte end sin egen.
en kat vil kun angribe hvis den føler sig truet.den er jo vild med missepigen uanset om hun er steriliseret eller ej, så dufter der af hunkat.
en hankat er som en menneskehan.....er der damer i nærheden, så er de å dupperne, og skyder man dem.......... der er for nærgående?????????????
muauuuuuuuuuuu fra min søde missers mor

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-07 19:11

Citat
Ha ha jamen se dog at få det bæst aflivet som jagtloven og loven ommark og vejfred giver hjemmel til

Det giver jagtloven aldeles ikke hjemmel til......det er heldigvis mange år siden, at skydegale jægere bare for sjov måtte gå og nedplaffe folks kæledyr.

Og bubblebee, hvis du bor i det der kaldes tættere bebygget område, må du ikke få nogen til at skyde katten.....(selvfølgelig efter at du har advaret ejeren om, at du vil få den bortskaffet hvis den igen kommer på din grund).....for man må ikke skyde noget som helst inden for tættere bebygget område.

Men du må indfange den og få den aflivet på en hensigtsmæssig måde, af en person der er kvalificeret til det.....og det er f.eks. en dyrlæge

Det er selvfølgelig irriterende, , at den fremmede kat overfalder din egen kat og render rundt inde i dit hjem........men det er det nok ikke nemt at gøre noget ved, såfremt du også har din egen kat til at rende rundt hvor det passer den

Så en mulighed var det jo, at du fik din have hegnet ind, så fremmede katte ikke kan komme ind....og din egen, som loven påkræver det, holdes hjemme hos dig selv.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-07 19:16

Citat
Har nu 5 dybe bidsår, rifter, en meget hævet og øm hånd

Forresten så bør du tage en tur på skadestuen...kattebid er ikke at spøge med, jeg kender en der på samme måde blev bidt og kradset af en kat....og hun tilbragte efterfølgende mere end 14 dage på sygehuset da der gik infektion i biddene, hun måtte opereres to gange og nu her et par år efter, er det konstateret, at hendes ene hånd tog så meget skade, at den aldrig kommer til at opnå fuld førlighed igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-07 19:25

hvis loven og mark og vejfred gir lov til at vi må gå rundt og skyde andre folks dyr, så er der godt nok mange klamme ækle gøende dumme hunde her i området jeg gerne vil af med.....for de er generende, men det må ma ikke.......og tænk hvis man måtte....sikke en verden vi så ville leve i.....
men snæversynet har man lov at være i fred og ro.
miauuuuuuuuuuu miss.j.
slut herfra.......skal på ferie.....juhuuuuuuuuuuuuu.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-07 19:44

missjosephine - God ferie, håber du får fred for de forbandede køtere

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-07 19:52

Dova- du er jo bagud Det sidste du skrev var jo det første andre skrev

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-07 20:08

Katte danner territorier, som de forsvarer og måske prøver at udvide, hvis de er stærke nok.
Katteteritorierne har ikke noget at gøre med menneskenes ejendomsret til jord og skel mellem deres ejendomme at gøre.
Det er derfor naturlig at den stakkels kat blev gal, da du ville hjælpe et skravl in på dens område.
Noget andet er at man ikke kan have katte, der forsvarer sig med bid overfor mennesker.
Få den skudt eller aflivet på anden måde.

Skydning kræver landlige omgivelser.

Ned i en plastsæk med loppepelsen og så kulsyre i den . Det er nemt og humant.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 20:11

Køb en bulldog......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-04-07 20:41

Udekatte risikerer aids hvis de omgås andre katte. Uanset om de er neutraliserede eller ej. For katte har jo til tider en hårdhændet omgangsform...
DU risikerer "bare" infektion og stivkrampe..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-04-07 23:17

det glæder mig, at så mange herinde kender til farligheden af kattebid.
håber oprigtigt, at du er i gode hænder.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-04-07 09:54

var ved lægevagten igår. Her kiggede han på mine bid og sagde at de skulle holdes rene og i sæbevand - lukent vand og sæbespåner et par gange dagligt.
Idag ser sårene fine ud og ingen tegn på blodforgiftning og såda. men den er stadig hævet, meget meget øm og spændt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 10:26

Hvad med katten ?????

Har den fået skader - mistede tænder o.lign.

Sæt det nu er en stor "racekat" - du kunne risikere en erstatningssag...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-04-07 10:30

Nej vores kat har det fint - og den anden kat vil jeg skide. Der står i katteloven at hvis en kat forvolder skade på anden mands jord eller kæledyr skal ejeren af denne kat erstatte. Og eftersom han var i vores have er jeg ligeglad med den. Bare glad for at vores ikke kom noget til.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-04-07 13:03

Mange søger at "undskylde" udyret med, at katte er teritoriehævdende. Jamen det er vi mennesker også, med god grund endda. Svinene skider i børnenes sandkasser og smitter den med indvoldsorm og andre uhumskheder. Katteejerne synes så vi må hegne vores børn inde!, så deres møgdyr har frit spil med deres aidssavl, pis og ormebefængte lort!
Jeg har altid klaret det med henvendelse til kattens værn, som har været meget hjælpsomme og forstående.
Jeg ved nok at andre, hvor jagtlovens bestemmelser ikke slår til, griber til selvtægt. og derefter smider kadaveret ud til hovedvejen. Det er jo risikofrit. Ingen vil lede efter bly i de ulækre loppebefængte møgdyr.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-07 13:27

HØRT! HØRT, valde!! --Men du får stryg..

Jeg er bare SÅ træt af næsten at blive angrebet af katte når jeg går med min hund i snor.
Når hun er løs er der --sjovt nok-- ikke noget problem!

Silkes valgsprog: En god kat er en kat i toppen af et træ.

Katteejere aner sjældent, hvordan deres søde små mier opfører sig når de er uden for synsvidde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-07 13:28

fniz, man må ikke skrive mizszer med 3 z' er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 14:02

ALLE dyr bør holdes i snor eller indendøre......

Dette uanset deres natur....

Jeg har altid ønsket mig en stor sort panter.....

Hva faen - det er jo bare en kat så den skal ikke i snor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 14:03

Gad vide om det er derfor det hedder en HUSKAT....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-04-07 14:12

Birgitta - En af mine bekendte har en Rotwejler - Sød og kærlig hund - Den nøjes ikke med at jage kattene op i træerne, Den har et hurtigt bid og ryggen er knækket på katten, en øjeblikkelig død. Foreløbig har den nået at dræbe tre! Min bekendt hævder ganske bestemt at det er fuldt lovligt af have sin hund gående i hans egen have - den går aldrig over og skider nabobørnenes sandkasse.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-07 14:28

NØJ!! DET må jeg se at få lært Silke!

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 23-04-07 15:34

Det er lidt underligt, at så mange kattehadere abonnerer på denne katteside.
Hold jeres intolerante meninger for jer selv og nyd jeres hunde, der gør, hvad de får ordre til.
Vi katteelskere holder jo netop af vores katte, fordi de har deres egen vilje.
Katten er et vildt dyr, der har forstået at dressere mennesker til at tage sig af dem; men inderst inde er de rovdyr og følger deres instinkter - Hurra for det! Lad dog naturen gå sin gang. med et minimum af indblanding.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-04-07 16:32

Flemming 17 - Du ved da hvad intollerangce er? Prøv at læs katteelskernes/ børnehadernes indlæg igen og tag dine katteelskerbriller af så længe. I tåler jo ikke mennesker hunde eller børn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 17:51

Citat
Katten er et vildt dyr, der har forstået at dressere mennesker

Nope - den er menneskeskabt.....

Vildkatten er en HELT anden.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-07 18:04

Det er vel netop HER at vi har en chance for at fremlægge vores synspunkter for katteejere.
For i modsætning til hunde, så kan man sjældent se, hvor en kat hører til.

Så de katte, jeg møder på min vej, som skider i min have, stjæler mine fugleunger og ødelægger min nattesøvn, -OG overfalder mig når jeg går med min hund, -de katteejere kan jeg jo ikke få i tale.

Ligesom der er folk, der ikke kan lide hunde fordi de oplever at hunde skider overalt og skræmmer småbørn og dyr fordi de ikke bliver holdt i snor altid, --så VIL der jo også være mennesker, der ikke kan lide katte fordi NOGLE katteejere fuldstændig uhæmmet lader deres søde små missssere terrorisere omgivelserne.

Jeg synes da IKKE, det er i orden, at hunde skider overalt og skræmmer småbørn og dyr.. Det ville jeg da ALDRIG forsvare selv om jeg har hund.

Jeg FATTER bare ikke, hvorfor der skal være andre regler for katte??
Hvis det er fordi den er et vildt dyr, så flyt dog ud i ødemarken med den.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 23-04-07 18:46

hej Valde,
Hvorfor i alverden tror du at jeg ikke elsker børn, mennesker og hunde?
Jeg holder meget af dem alle - måske mest børn og hunde.
Hunden er et herligt dyr; men vidt forskelligt fra katte. Det bliver den ikke ringere af - bare anderledes.
børn er pragtfulde - minder lidt om katte - de er jo superegoistiske - sjove og har livet og alle mulighederne foran sig.
Jeg må skuffe dig - min tolerance rækker langt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 19:03

Citat
børn er pragtfulde - minder lidt om katte

Dem lader man ikke rende rundt i naboens have....

Når de er så store at de gør det alligevel, har det konsekvenser

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-04-07 20:22

Nej du kan da ikke fordrage børn når du støtter de synspunkter der er kommet frem i den her tråd

f. eksempel at man må hegne om sin have hvis man ikke vil risikere at blive overfaldet og komme på skadestuen og få børnene smittet med indvoldsorm og andre uhumsheder. det er da misforstået tollerangce at bebrejde den der får 5 kattebid på sin egen grund at vedkommende søgte at beskytte sin egen killing, jeg synes da ikke engang det har noget at gøre med at elske katte? - Hvilken en af dem elsker du i så fald?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-04-07 21:55

hehe kan jeg ikke bare låne den rottweiler, så kan den klare problemet gg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-07 22:24

Citat
hehe kan jeg ikke bare låne den rottweiler, så kan den klare problemet gg

Det kan du måske....... og så æder den sikkert din egen kat også

Lidt ligesom dengang jeg skulle fange en stor og meget farlig vild hankat, der overfaldt min kat.....så der blev sat en fælde op......og den første der gik i den ......ja gæt engang.....det var min egen kat.........

Men næste gang, så sad vilddyret i fælden....og den døde godt nok som hævn for, at jeg havde måttet ofre 1750,- en langfredags aften hos dyrlægen, fordi min egen stakkels kat var ved at dø af blodforgiftning fordi det elendige møgdyr havde bidt ham

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-04-07 22:25

Jeg skal undersøge om du må passe den en halvdagstid

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-04-07 15:13

hehe

Vi har ikke set den dumme hankat siden søndag eftermiddag da han havde overfaldt vores kat for anden gang. Min mand kylede kartofler efter ham og jagtede ham med en spade. Hehe

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-04-07 16:07

Det kan jo være ejeren har hørt om bæstets opførsel, og har reageret på det. Der findes jo mange fornuftige katteejere i modsætning til en del af dem i denne tråd, der kalder sig katteelskere. Jeg synes de skader "kattesagen" mere end nogen af vi andre. Med deres territorie snak og katten har større ret til vores have end vi selv har, så man nærmest bliver kriminel hvis man "lader" sig bide

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-04-07 16:35

ja åbenbart

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-05-07 13:53

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-05-07 08:48

Det går fint med hånden nu. Kan efterhånden knytte den helt igen, så det er jo skønt.

Vi havde ikke set noget til katten længe, men så igår aftes gjorde den det fanme igen - han er syg i låget for han flyver direkte i flæsket på hende.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-05-07 21:56

Ring til kommunen eller kattens værn/dyrenes beskyttelse, så du kan få den fjernet. Dyrenes beskyttelse har nogle halsbånd, du kan sætte på katten (?????????????????????????????????? ) hvor du kan skrive en besked til kattens ejer om at kontakte dig. Men jeg føler mig ikke sikker på, du har en rustning hængende i garderoben.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-05-07 22:21

hvordan kan det være der er så meget røre om en lille kat.....men samtidig forsvarer alle de bæster til ækle grimme rovdyr til dræberhunde, som visse individer render rundt og truer andre mennesker med...de burde skydes og holdes indendørs....håber de bliver forbudte....ligeledes alle de køtere der forstyrre andre menneskers fred og ro rundt omkring i haverne, der bare bliver sat udenfor døren og står der og hyler og gør dagen lang....til gene for andre. hvis man brokker sig over dem....................uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, så skal i bare se at komme væk, ellers pudser vi hunden på dig................rigtig skidt mentalitet.....hunde er en plage og larmer og skider alle vejne, katte gemmer deres efterladenskaber og holder naturens orden vedlige, ved at tage syge og gamle dyr....de er stille og rolige og er ikke til gene for nogen..de går deres egne veje og passer sig selv.finder en lille dame et sted, g hvis damen ikke er neutraliseret, så kommer der flere.....så steriliser og kastrer jeres kattedyr.....det byúrde være en pligt man har som katteejer, så holder de sig også hjemme.....
ex......min ven har en nabokat der udelukkende går ind til ham ellers kun i sin egen have....aldrig ud på vejen eller noget.......en lille lækker pigemis....smuk og langhåret skovkat...og den har ikke en eneste loppe.....
alle de katte jeg har haft har aldrig haft lopper på noget som helst tidspunkt og jeg bruger ikke alt det skidt til loppehalsbånd og lign.....men engang for længe siden havde jeg hund...og den havde sku lopper....føj for en kløen.......næhhhhhhhhhhh......hunde har sku da flere lopper end katte.og så æder de lort....og roder rundt i andre hundes efterladenskaber....føj for en bæ.....
og katte spreder altså ikke aids og den slags...sikke dog noget sludder........de fleste private katte, hvis ellers man passer sit dyr ordentligt blir vaccineret for diverse sygdomme..og mener også
katteaids....og den smitter ikke mennesker.......
rigtig dejlig weekend med missekatterne..............misuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!
min dejlige lækre missers meget søde og rare mor.........j

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-05-07 23:00

Misjosephine du har jo så evig ret! Du skal bare indse at det er lige så slemt at fo blodforgiftning af et bid fra en sød lille missekat, som hvis det skyldes et nap fra en "dræberhund". Hvergang man læser din lovprisning af de søde misser, så ruller man bare op og ser hvad det var der overgik spørgeren, ligemeget hvad du har hørt om uopdragne hunde så undskylder det ikke denne kat eller dens ejer:

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-05-07 23:19

Hvad har en ondskabsfuld kat at gøre med sindsyge og/eller gøende hunde at gøre? Jeg har både 3 katte og en hund, og de skal opføres sig ordentligt, lige meget om de er hund eller kat. Og INGEN af dem må bide. OG alle kattene er ster./kast. Ingen ordentlig katteejer kan efter min mening tillade sig at lade sit dyr gå rundt og lave killinger, med mindre der er sørget for en ordentlig afsætning af killingerne. Og så ville det alligevel være bedre at få en kat fra et internat, da der er alt for mange (hjemløse) katte i forvejen.

Men sådan som du kører skytset frem ang hunde, missjosephine, så kan hundeejerne jo sige, at katteejere drukner deres killinger, efterlader dem ved sommerhuse - eller dumper dem i en container. Det er fuldstændig lige så rammende (ved siden af), som din fremstilling. Desuden skider katte i børnehavers/vuggestuers sandkasser. Hvor lækkert er det?

Der findes både gode og dårlige dyreejere, og sådan vil det formodentligt blive ved at være.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-05-07 20:52

ja nu var det jo ikke hunde vi havde gang i her, men en kat der er syg i roen.....

Forleden måtte jeg igen ud og redde vores lille kat. Og det endda lige uden for havedøren. Der var den gal igen, men her nøjedes vi med at skræmme katten væk.

Idag har den så igen været i haven og her havde min mand kastet en kartoffel efter ham, og han ramte ham lige på det venstre bagben så han han hylet og var humpet væk . se underligt nok sys jeg alligevel at dette var lidt synd

Meget forvirrende for mig, for vil jo gerne beskytte vores kat og havde den anden til at blive væk, men alligevel bryder jeg mig ikke om at se den anden lide heller. Hvis den endelig skulle "dø" skulle det da gå hurtigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 20:57

Inden katten kommer i min mailbox fjerner jeg lige et flueben.....

Mon det er synd for fluen

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 24-05-07 18:48

Tak for svaret Jernladyen. Hun er heldigvis ikke bange for at gå ud, men den skide kat hjemsøger os stadig. Hvis vi ikke låser kattelemmen om natten kommer den ind og skider og tisser og overfalder vores kat.
Om natten når vi nu som altid har låst kattelemmen vækkes vi tit af at vores hunkat hvæser og hyler fordi den dumme kat står udenfor et vindue alle kattelemmen.

belastende

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-05-07 22:56

Selv tak.
Jeg håber, du får løst problemet, for det er godt nok irriterende. Kan være, du skal får over til at skræmme den, hver gang den viser sig. Til sidst synes den vel, det er for træls at komme hos jer, når der er sådan en larm hver gang. (har du ikke en "spilledåse", du kan tage med ud og skrue højt op for?)
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 23:06

Lad dog katten komme ind og giv den så en med stegepanden.....

Men det skal være hårdt....

Besynderlig blødsødenhed overfor et menneskeskabt problem...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-05-07 10:52

Nej, så ville det være bedre med en kattefælde. Dem kan man låne hos dyrlægen. Og når den er som den er, så er der jo nok ingen, der savner den. Det ville undre mig, hvis den var mærket. Når den så er fanget, så er det bare afsted til dyrlægen med den. Du kan tale med kommunen om problemet. Mange kommuner tager sig af vildkatte (betaler for deres aflivning). Desværre ikke alle. Men ellers henvendt dig til Dyrenes Bestkyttelse eller Kattens værn. Mon en af dem ikke vil tage katten?

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-05-07 11:43

:-?
Nu kører det i kreds! Mit første indlæg så sådan ud - flere skrev noget lignende;
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-07 16:28

--------------------------------------------------------------------------------
Ring til kattens værn, de indfanger den, og får den aflivet, hvis ikke den er mærket i øret eller på anden måde. jeg håber den er mærket, så du har et sted at rette erstatningskravet til. Mange har fået varigt men efter et dybt kattebid - Du har vel været ved lægen.