/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Oplysninger via stelnummer
Fra : myg
Vist : 4287 gange
50 point
Dato : 22-04-07 15:59

Hvor kan man finde oplysninger om en bils "udstyrsversion" osv. ved at indtaste stelnummeret. Det drejer sig om en VW, som jeg ikke kan finde ud af er en Trendline eller Comfortline eller ....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-04-07 16:34

Det kan du ingen steder.

hawaii7

Kommentar
Fra : hyttemejer

Dato : 22-04-07 18:20

En VW-forhandler måske? Eller prøv biltorvet.dk. Nederst på siden kan du indtaste nummerpladen, og få nogle oplysninger om bilen, men jeg ved ikke om de oplysninger du søger findes der.

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 22-04-07 19:41

prøv denne side måske kan du finde de oplysninger du mangler
http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp
mvh.
Tykkemand

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-04-07 22:52

http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
Tryk på stelnummer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-04-07 23:56

Jeg har intet registreringsnummer.
Palle -> har prøvet den tidligere uden resultat - måske er der en skrivefejl i nummeret. Jeg har ellers kontrolleret at syntaksen er rigtig.
Er fyldtegnene i nummeret Z'er eller 2-taller? Skal de skrives med stort eller er det lige meget?

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 25 point
Dato : 23-04-07 06:25

Hej myg

Det er da godt der er nogle der kommer med forslag, men du kan stadig ikke finde nogle steder du kan søge på stelnummer på en bil of oplysninger om udstyr m.m.

Du kan få hjælp hos en VW forhandler hvis de gider hjælpe dig.

Politiet kan også søge på stelnummer.

Med venlig hilsen
Hawaii7

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-07 16:20

Jeg kan heller ikke få oplysning ved udfyldelse, men de skriver også at der kun kan hentes via stelnummer, når køretøjet er godkendt på en godkendelseserklæring, og det er jo latterligt, da der kun kører et par håndfulde køretøjer rundt der er det. (Godkendelseserklæring, omfatter et enkelt chassis. Godkendelsen kan ske på baggrund af enten en ansøgning eller en anmeldelse.)
Citat:
Søgningen kan kun anvendes, når køretøjet er godkendt på en godkendelseserklæring. Hvis der er tvivl om køretøjets godkendelsestype, henvises der til de to andre søgemuligheder.
Men et stelnummer er normalt på 17 ciffere, feks.:
XLBLC313ERC421353
Men hvad hjælper det når databasen åbenbar ikke er til "alm." biler.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 23-04-07 17:27

Tak for svaret hawaii7 - ikke at det hjalp mig, men det bragte klaring over sagen.