/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
God(e) Streamere / Optagere?
Fra : CLAN
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 22-04-07 15:34

Hejsa
Er der andre gode forslag (freware)... andet end http://www.screamer-radio.com/
Skal "gemme" i MP3 format
Søren / CLAN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 15:48

Her er den jeg bruger, når jeg optager streamet internet radio: http://www.download.com/Audio-Recorder-for-Free/3000-2168_4-10500407.html nemmere kan det næsten ikke blive, når du klikker på den røde optage knap, popper der en boks op hvor du skal skrive navn på optagelsen, optagelsen starter når du klikker på knappen, og ikke først nåe du har navngivet, kvalitet og gemme mappe kan indstilles i Settings

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-07 16:01

Winamp med streamripper plugin>

streamripper winamp

1.61.27 Notes (2006-09-09 20:36)
kan optage alle shoutcast stationer også
luxmenbourg,deler selv numrene op(finder mellemrumene imellem numrene)deler dem op i mapper(indstiller man selv,hvordan)gemmer i mp3.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:02
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:03

Hej o.v.n.
Kender godt Audio Recorder (burde jeg ha' nævnt), men i Screamer Radio indskrives filnavnet ved optagelse automatisk... hvis "kanalen" udsender det. Programmet ser ikke ud af alverdens, men er faktisk en lækker lille sag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:08

luxembourg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 16:13

Citat
i Screamer Radio indskrives filnavnet ved optagelse automatisk... hvis "kanalen" udsender det
lyder som noget jeg skal prøve, har du et link

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 16:14

Øhh det var så i spørgsmålet, det første man bliver blind på, er som bekendt øjnene

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:18

Jeps.... jeg bruger også og overser tit og ofte "ting"
Manse.... sidder lige og "nifler" med WinAmp - det er sgu' da bare cool

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:20

det gør winamp stream ripper også,alle shoutcast stationer har/sender disse informationer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:23

Manse... jeps! Jeg har opdaget det - som sagt cool

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:24

cool,ja og så virker skittet,jeg har optaget mange timer med det plugin

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:25

Tak for svaret Manse9933... hele hytten runger af musik (tømmermændene i tagetagen klager)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:28

jeg sidder og optager min barndoms musik fra luxembourg i øjeblikket,og så bliver den gemt i samme
bitrate som stationen sender med.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:31

mans skal sotere nogle dj/speaker filer fra ind imellem,men det gør man når man er færdig med optagelserne,stumper.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:50

Samme problem med de evigttalende DJ's i Screamer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:53

Hæ, hæ... ja radio Luxembourg - hold da helt ferie hvor var man (dengang) ukritisk over for knas og andet støj - alt sammen accepteret pga den gode musik.
Tankerne flyver tilbage i tiden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:56

radio free colorado(classik rock) og mange andre stationer kører konstant uden dj eller snak,der kommer en sjælden kommentar en gang immellem,på colorado er det måske en gang i døgnet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:57

NB: Har lagt mærke til at alle de der DJ "stumper" bliver liggende i mappen "incomplete", og så er de jo lige til at slette.
Sidder lige nu og lytter på www.frequence3.fr - No ads ! It's only HITS live from Paris France ! - French Webradio

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:58

jeg fandt lige ud af at Luxembourg ikke sender kunstner info,det er første gang jeg har oplevet det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 17:00

Citat
Har lagt mærke til at alle de der DJ "stumper"

jep,vi skulle næsten lave en tråd hvor man kan oplyse om de stationer man løber ind i som der ikke er snak og af brydelser på/i.