/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvilket freeware program ?
Fra : fame
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 22-04-07 14:14

Hej Kanduer
Jeg har købt et digitalvidiocamera mrk. SONY. Der følger et program til downloading af filmene og formatet er: MPEG-2
Hvilket freewareprogram kan i anbefale når man ønsker at gemme filmen i en lavere opløsning?
Hilsen
fame

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 14:44

Uden at kende dit program, der må være mulighed for gemme i forskellige opløsninger, uden at skulle hente et andet program til det, er der ikke en menu, hvor du kan klikke på Indstillinger og ændre størrelse og opløsning med mere ? Nogen programmer har indstillinger under Funktioner, hos andre finder du muligheden under Rediger, noget helt andet er hvis du ville gemme i et andet format

Kommentar
Fra : fame

Dato : 22-04-07 15:24

Hej O.V.N.
Mit program hedder: Picture Motion Browser og fulgte med cameraet.
Programmet kan ikke det jeg søger.
Programmet kan down og oploade, klippe, brænde det ned på en skive, men ikke gemme i et andet format, eller i en anden opløsning.
Programmet har forøvrigt ikke et fanblad eller en submenu der hedder funktioner.
Filerne (filmene) kan ses med: Windows Media Player, og WinDVD MFC application, mugligvis også andre.
Hilsen
fame

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 16:03

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med dit program kender den ikke og undres over et program som ikke har så simple funktioner, men jeg bruger et andet program, som kan det du ønsker + en masse mere, programmet hedder Super og det er super, du kan indstille både størrelse, opløsning, format og meget mere, hvis du vil bruge den til flash film fra for eksempel YouTube, så vælg SUPER v2007 Build 21, hvis ikke du vil bruge den funktion kan du vælge den nyeste 22, begge kan hentes på denne side, den er gratis at hente og bruge: http://www.filepedia.com/video_software/video_encoders/super.cfm/v2007_build_21
Vil du have en "bruganvisning" kan jeg godt hjælpe dig med det også

Kommentar
Fra : fame

Dato : 22-04-07 21:10

Hej O.V.N.

Jeg kan godt se at vi /du har fat i noget af det der skal bruges, jeg har downloaded, men kan ikke lige finde ud af at bruge det, kan du sende brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 21:18

Citat
kan du sende brugsanvisningen
nu er det ikke en fix og færdig brugsanvisning jeg har liggende, jeg plejer at give vejledning efter behov, så spørg

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-07 21:23

Her er for eksempel et billede du får, når du højre klikker på programmet for at vælge en mappe at gemme i: http://peecee.dk/?id=38875 og lige nu sidder jeg ved en Linux computer, kommer igen når jeg får startet en med Windows på

Kommentar
Fra : fame

Dato : 22-04-07 21:55

Hej O.V.N.

Så fandt jeg ud af det, jeg lavede en fil om fra at fylde 123 mb til 11 mb. og samme grundfil fra 123 mb. til 2.01 mb. men så kan man også tælle pixlerne.
Du skal hermed have de 100 p.
Hvis du har noget vejledning liggende, må du gerne sende det til:
peter-kehlet@pc.dk

hilsen
fame

Godkendelse af svar
Fra : fame

Dato : 22-04-07 21:57

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 23:52

Tak for point som jeg skrev ovenfor, så har jeg ikke noget liggende, men spørg så vil jeg forsøge at hjælpe, besøg også Super hjemmesiden: http://www.erightsoft.com/SUPER.html