/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
WMA-fil til iPod
Fra : gnilbo
Vist : 1363 gange
350 point
Dato : 21-04-07 22:38

Hej !
Jeg har købt nogle sange på nettet i WMA-format. Jeg har læst, at man skal brænde dem over på en CD, og derefter kan man så få dem lagt ind i iTunes/iPod. Men jeg kan ikke få filen ind på iTunes. Hvad skal jeg gøre? Håber, nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-07 22:55

Itunes skriver:
Citat:
Hvis det er en ubeskyttet WMA-fil, og Windows Media Player Series 9 eller en nyere version er installeret på computeren, opretter iTunes en kopi af filen i AAC-format eller det format, der er markeret på fanen Avanceret i iTunes-indstillinger (i Importvinduet), og føjer den til iTunes-biblioteket. Den originale WMA-fil bliver ikke ændret. Du kan ikke føje beskyttede WMA-filer eller beskyttede WMV-filer til iTunes.
Citat slut.

Er det beskyttede WMA-filer:
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article440
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 23:13

Du bliver sikkert nødt til at brænde dine filer på en cd, og derefter rippe tilbage på computeren, hvis du har MediaPlayer 10 eller 11 kan du rippe til mp3, du kan vistnok også bruge wma filer i ITunes, men sørg for at de ikke er beskyttede når du ripper, det er lovlig at gøre det på den måde, Bilkas musikside har en guide til IPod, kan du ikke bruge den:
http://musik.bilka.dk/guides/bilka_iPod/ipod_0.html

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 22-04-07 19:29

Det hele er meget mystisk. Nu kan jeg ikke afspille de sange, som jeg har købt hos TDConline, idet jeg netop har opdateret til Media Player 11.

Jeg har allerede brændt sangene over på en CD, men jeg kan heller ikke rippe dem. Jeg får følgende meddelelse i Media Player, når jeg vil blot afspille den:

"Windows Media Player kan ikke afspille den beskyttede fil, fordi der kræves en sikkerhedsopgradering. Vil du hente sikkerhedsopgraderingen?" Herefter får jeg at vide, at Media Player skal opgradere en komponent. Men der sker så bare ikke mere. Øv.

Jeg har også prøvet at Redownloade, men det hjælper heller ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 19:49

Citat
idet jeg netop har opdateret til Media Player 11

Så gå tilbage til 10eren......

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 22-04-07 20:44

I 10eren får jeg følgende melding - endda efter at have købt numrene endnu engang...

"Windows Media Player kan ikke afspille den beskyttede fil, da den nødvendige sikkerhedsopgradering ikke er tilgængelig til hentning."

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-07 20:54

Meget mystisk, har du givet MediaPlayer tilladelse til at gå på nettet ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 20:58

Har musikken nogen sinde været spillet. ????????

På DIN komputer....

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 22-04-07 22:00

Ja - begge købte sange har været spillet efter download for en uges tid siden. Medie Player går selvfølgelig på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 22:06

Citat
Herefter får jeg at vide, at Media Player skal opgradere en komponent. Men der sker så bare ikke mere. Øv.

Du må jo prøve igen....

Det må jo være der det går galt....

Hvor har du købt musikken.... ?????

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 22-04-07 22:10

TDC online

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 22:21

Giv dem lige en "røffel" her.....

Så må de udlevere igen hvis noget er gået galt...

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/Call?htmltemplate=./pages/misc_contact.htm

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 23-04-07 14:10

Tak for linket refi. Jeg skriver nu til TDC.
Her i huset benytter vi også TV2 sputning, og her har vi faktisk også fået problemer med Media Playeren. Den siger nu, at vi skal individualisere Playeren, og når vi så trykker "Opgrader" så sker der ikke mere. Jeg har også fulgt rådene på support.tv2.dk omkring individualisering, men det hjalp heller ikke.

Annuller spørgsmålet
Fra : gnilbo

Dato : 24-04-07 22:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål