/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus program
Fra : bhermann
Vist : 1175 gange
100 point
Dato : 21-04-07 17:41

Skal have fat i et antivirus program. Hvad skal man vælge - hvad skal det koste?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 21-04-07 17:44

Avast er et godt og gratis antivirus-program.
Det overvåger konstant din pc, så ingen virus slipper ubemærket ind,
og advarer dig selvfølgelig, hvis der bliver fundet noget mistænkeligt.

Hent det her:

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Du skal have fat i en registreringskode, når du har installeret programmet,
da det ellers kun vil virke i 60 dage. Registrering er gratis.
Efter 1 år skal du have en ny kode, som stadigvæk er gratis.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 17:44

koste=ingen ting,dette er skide godt>
http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 17:45

wrooooommmmmm

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 21-04-07 17:47

2 sjæle, én tanke D

//Kettedk

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 17:48

Bedre end meget andet
http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?
Firewall
http://www.personalfirewall.comodo.com/
Tvivler på du får det bedre GRATIS.
Har prøvet mange og kan kun sige Avast fanger ikke meget.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 17:49

Citat
Tvivler på du får det bedre GRATIS.

DET ER GRATIS

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 17:50

Hver sin mening

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 17:50
Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 17:52

Manse__kommer an´på hvor sikker du surfer.

Og er det en herinde, der spørger, om sikkerhed,
tror JEG, at vedkommende INTET kender til en lille ORM.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 17:54

AOL er de største banditter igennem tiderne hvad privat lives fred angår,det kan være de har forbedret sig,men jeg tvivler.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 17:56

har aldrig haft virus eller spyware eller andet skit på min pc,så noget må jeg vide om emnet,13 år på nettet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 18:00

Citat
AOL er de største banditter igennem tiderne hvad privat lives fred angår,det kan være de har forbedret sig,men jeg tvivler.

ANBEFALET AF stil_s og andre anerkendte forums/ spyware dk ??.

Men SKAL GERNE STOPPE HER

Fra EN____der ikke har haft virus i 1 år.

Hellere få noget der virker - END forsøge sig frem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 18:00

Sværger også til AVS - på min maskine var tidligere AVG men jeg følte den stjal al for meget kraft....

Har absolut ikke fortrudt skiftet.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 18:07

Citat
Sværger også til AVS

Den kan heller ikke scanne dybt nok.
Kan give dig et link, hvor den ikke engang REAGERE på
at der virus på siden, men vil ikke.
Det må i selv finde....

Skulle bare have fjernet mail, fra dette emne.
Sorry.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-04-07 18:08

Active Security Monitor fortæller at Avast er EXELENT, så mon ikke den er OK?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 18:11

Citat
Kan give dig et link, hvor den ikke engang REAGERE på

Så kan det da undre du selv anbefaler den

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 21-04-07 18:11

Avast er også i en stortest af gratis antivirus-programmer i Komputer for Alle,
blevet kåret til det bedste gratis antivirus-program

//Kettedk

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-04-07 18:12

Prøv den selv på din maskine: Active Security Monitor

http://free.aol.com/tryaolfree/index3.adp?promo=766187&service=asm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 18:13

okay>disken der er vist ikke mere kød på det ben

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 21-04-07 18:20

refi!

Jeg har ikke indtrykket af at AVG gør min maskine langsommere, men det kan vel også hænge sammen med hvor kraftig en maskine man kører med og hvorledes den er "strikket" sammen.

Har kørt på nettet i fire år med AVG og ikke fået nogen virus endnu "banke under bordet".

Men mon ikke Zone alarmen er med til at forhindre noget af det skidt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-07 18:25

AVS frem for alle de andre gratis programmer. Jeg ved tilfældigvis at selv sti_s vil anbefale den. Han har dog andre gode på hånden.

Har brugt både Avast og AVG. Ingen kan være på siden af AVS

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-04-07 18:26

Der er intet galt med AVS fra AOL. Man får kun Kaspersky filer på maskinen (hvis man fravælger toolbaren). Man får efter min mening, det bedste gratis antvirus i AVS http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

Antivirus "tests" i computerblade er værdiløse. Se en bedømmelse af antivirus tests her http://www.av-comparatives.org/ klik på "Comparatives" og scroll ned til Anti-Virus Testing Websites.

Btw, Spywarefri anbefaler ikke AVS, men man skal så lige have med, at de sælger Kaspersky .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 18:28

"otnob"

Misforstå det ikke....

Som antivirusprogram var AVG ganske udmærket (det har aldrig ladt noget komme igennem),
men med tiden blev det "trægt" og det er IKKE pga. maskinkraft - den er rigelig....

Derfor forsøgte jeg skiftet - og det gav en del....

Så jeg vil ikke sige det er bedre - bare hurtigere.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-07 18:29

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 18:32

Jeg har kun brugt freeware versioner igennem kortere perioder,dem alle,Avast er den bedste af dem,men jeg foretrækker købe programmer forddi
jeg vil have ret til at brogge mig over hvis de leverer noget lort,det kan man ikke rigtigt tillade sig med freeware programmer,jeg er på min femte version/mærke nu,og skifter igen om to md,for at prøve et andet,der skal mindst være anti virus/firewall i et program som
mindste kriterienbullguard som jeg kører med nu har 4 i 1+ lagerplads.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 18:35

kkklan-n

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 18:35

Nu er det vel underordnet om man betaler eller ej.....

BARE DET FUNGERER.....

Og så er der jo heller ingen grund til at HAVE RET til at klage....

Jeg tvivler på den ret erstatter det der går galt.....

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 21-04-07 18:36

"refi!"

Egentlig kunne jeg godt tænke mig at prøve noget andet som f.eks. AVS, men har i nogen grad den indstilling at når noget som efter min meneing er så vigtigt kører godt skal man ikke røre ved det.

Fik jeg en virus ville jeg øjeblikkelig benytte chancen med noget andet. og så skal det også kunne forliges med ZoneAlarm.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 18:41

jeg vil have mine menneske ret, til at brokke mig og true
Jeg betaler med glæde bare jeg kan få en mail adresse hvor jeg kan brokke mig,lige meget om hvad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 18:45

Hofmarskallatet@kongehuset.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 18:54

Citat
Hvad skal man vælge - hvad skal det koste?
det skal ikke nødvendigvis være gratis, derfor et lille pip fra mig: Vælg Bullguard bedre beskyttelse kan jeg ikke forestille mig, alt i en pakke, antivirus, antispyware, firewall, spamfilter, dansk support og mulighed for online backup af vigtige filer, så du ikke mister dem i tilfælde af computer nedbrud, Bullguard er dansk, og der er dansk support indtil kl. 22 (er det vistnok) den koster ca. 1 kr. per dag, 399 kr. for et års abonnemet, billigere hvis man vælger at betale for 2 år på en gang, læs mere og hent eventuel en prøve version her: http://www.bullguard.com/download.aspx på dansk her på købe siden: https://www.bullguard.com/buy.aspx

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 19:01

Citat
Der er intet galt med AVS fra AOL. Man får kun Kaspersky filer på maskinen (hvis man fravælger toolbaren). Man får efter min mening, det bedste gratis antvirus i AVS

OK__ mente der fulgte noget med.
Men stadig et af de bedste virusprogrammer.
ANEDE ikke at spyware solgte Kaspersky..........LOL
Hvilket absolut ikke gør det ringere.

Om der er mer KØD på dyret, kommer vel LIDT an på hvor dyret
kommer ind / -----FRA ---- henne.
Kunne ALDRIG, drømme om at købe hverken Avast eller AVG, muligt,
de hedder andet idag.
PRO ELLER ANDET::::::::::

Har prøvet begge, og de får TOTAL DUMPE- karakter. AF MIG....
AVAST er simpelhen LAAAAAAAAAAAAAAAAAAGsom, og kræver RAM.
Da de ikke scanner dybt NOK

Men afhængig af hvilke SIMPLE VIRUS du kommer ud for,

Men prøv dig frem.

mEN SKAL DET VÆRE gratis,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 19:03

Hofmarskallatet@kongehuset.dk

mail er afsendt,jeg brokkede mig over hvad jeg fik til middag i går.

kr. per dag, 399 kr no no>299 hos spywarefri,vis det ikke er steget siden jeg købte mit.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 19:06
Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 19:06

fOR HVAD

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 19:07

GO nat

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 19:08

Du får desuden 100 MB online backup <no no 1000MB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 19:13

Citat
Du får desuden 100 MB online backup <no no 1000MB

Er det til virusser

Sorry "bhermann" - nu er der vist gået smalltalk i dit spørgsmål....

Håber du får noget ud af det alligevel...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 19:15

no no,til babes

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-04-07 19:48

Bullguard er rigtigt godt, hvis man vil have det hele i en pakke, og på dansk, med support.

Men det kan altså gøres lige så godt, måske bedre, gratis:

Antivirus + Antispyware: Active Virus Shield http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

Beskyttelse imod ukendt virus: Cyberhawk http://www.novatix.com/cyberhawk/

Firewall: Comodo http://www.personalfirewall.comodo.com/

Antispam: Cactus http://www.codeode.com/spamfilter/

Online backup (2GB) I-Drive http://www.idrive.com/

Ingen dansk support, men det er sikkerhed i topkvalitet. Faktisk det rene Fort Knox .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 19:50

Citat
Faktisk det rene Fort Knox

Kan man overhovedet komme på nettet med al det

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 21-04-07 19:51

Det var dog en imponerende mængde indlæg

Anyway - som flere allerede har påpeget
stærkere og bedre vagthund end AVS fra AOL får du ikke
se selv nærmere på www.japanskedanmark.dk/gratis
hvor du også finder andre gode links,
bla. 60 minutter gratis telefoni hver dag

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-04-07 20:02

Refi ->

Ork ja, jeg bruger selv det meste af det, og jeg er her da endnu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 20:05

Jeg elsker at hade AOLde logger alt hvad de kommer i nærheden af,typisk amrikansk firma,ingen hæmninger/moral.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-04-07 20:15

Alle udbydere er nogle banditter, på et eller andet niveau. De "tracker" og logger allesammen på livet løs

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-04-07 20:18

Hvad får dobbeltmoralske TDC iøvrigt ikke for at linke til Tucows, med alle deres adware programmer, og skidt og møg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 20:27

Du har ret,men med AOL har det være åbenlyst siden i starten af firserne,google er på vej i samme retning eller man kan sige de er der allerrede.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 20:35

For ikke at tale om den danske stat/pet,de må være de største banditter på det danske markede8 (jeg frygter politistats tilstande i fremtiden)i teroismens navn
rets samfundet har fået et gevaldigt spark bag i
der vil komme mange justits mord i fremtiden.

Manse skumle 9933

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 21-04-07 21:33

Altså nu er jeg da for alvor ..rundt på gulvet.... Troede, jeg havde verdens bedste sikkerhedscenter:

AVG anti virus
Zone Alarm
AVG anti spyware
Windows defender
Ad aware
Spybot search and destroy
Mcafee site advisor

Alle I dygtige hoveder - kan I ikke lige blive enige og sige mig, hvad jeg gør klogt i at skifte ud med hvad, og hvad jeg skal beholde.? Hvis spørgsmålet er for dumt, behøver I ikke svare - bliver så ked af det - hvis jeg bliver 'jordet' ...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-04-07 21:43

Frumøller -> Der er altid 117 meninger om antivirus og sikkerhedsprogrammer. Det du har er slet ikke så tosset, så hvis det har holdt dig fri for skidt og møg, så syntes jeg da at du bare skal beholde det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 21:46

Interessant debat.....

Den eneste der ikke deltager er som sædvanlig.....

SPØRGEREN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-04-07 22:29

ville nok være en god ide hvis spørger også oplyste om styresystem - tales der vista kan meget her springes over let og elegang

personligt ville jeg lytte til stl_s - spørger kan jo slå hans profil op

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 05:30

Altså miritdk bivogn,du er ski så klog

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-04-07 08:38

Denne her tråd.
Læste jeg med stor spænding,
den minder meget om religion..

som lige så godt kan drejes over til Linux / Windows

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-04-07 09:49

manse - hvem jager dig ud af sengen så tidligt ???

bherman - håber du kan overskue det her

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 22-04-07 10:00

Hej allesammen! I er da lidt spøjse ....

Nå, men jeg har sovet godt i nat vel vidende at jeg ingen 'bussemænd' har i huset!...
TAK FOR DET.

Hyg jer videre, jeg kommer nok tilbage en anden dag!

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 22-04-07 10:52

Tak for de mange indlæg. Her stiller man som glad amatør et simpelt spm og forventer en 3-4 svar, og vups er der +50, og der er kun gået en nat

Er en defensiv XP, IE, Outlook bruger, som næppe har en særlig farlig færden på nettet. Kender kun til Norton og MacAfee som antivirus, og de er slet ikke nævnt

Det er vigtig for mig, at opdateringer kommer til mig automatisk, har ikke tid/lyst/indsigt til selv at sidde og hacke mig til optimeringer.

Med de kedelige facts om mig som bruger, er Avast så stadig et godt bud?

Under mig iøvrigt over, at der findes så mange gratis programmer - hvad driver udviklerne til at forære deres ting væk....?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 11:16

Så brug du bare AVS - den opdaterer også automatisk....

Det gør i øvrigt de fleste her nævnt.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-04-07 12:03

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55 kig ind her det er overskueligt

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 22-04-07 13:03

Citat
IUnder mig iøvrigt over, at der findes så mange gratis programmer - hvad driver udviklerne til at forære deres ting væk....?

De forærer sandelig intet bort for hverken dine eller mine blå øjnes skyld
de forærer det bort - for at tjene penge!

Tag f.eks. antivirusprogrammet AVS, som er lavet af AOL (America On Line)
som er verdens største udbyder med snesevis af millioner af Bush-folket som medlemmer
jo flere brugere de får ind - jo flere penge får de for et reklamebanner
De ved udmærket, at mrs. Schmidt er bange for nettet
derfor prøver de at beskytte folket med verdens bedste antivirusprogram

Se nærmere på www.japanskedanmark.dk/gratis
hvor f.eks. også verdens bedste Firewall findes - gratis

. . . samt 60 minutters telefonsamtale hver dag - hvorhen verden du vil - gratis
igen baseret på reklamer
og de 2 unge opfindere er allerede mangemillionærer på det.

Jo, jo - "gratis" kan godt være rigtig big business

Mvh - SEMMER

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-07 13:27

Jeg vil da lige supplere semmers udmærkede forklaring på "hvorfor gratis".

Tag f,eks Comodo. Deres hoved beskæftigelse er at sælge certifikater, og de er pt verdens næststørste certifikat udsteder, efter Verisign. De har ambitioner om at blive de største. Derfor investerer de mange millioner i gratis sikkerheds programmer. De penge er så kommet ind igen mange gange, takket være den omtale især deres firewall, med rette, har fået.

Jeg tror vi kommer til at se meget mere til gratis sikkerheds programmer, for det er der penge i. At vi brugere så bliver "misbrugt" til PR, syntes jeg så er lidt underordnet. Det er ihvertfald bedre end at smide penge efter giganterne Norton og McAfee, hvis alt for dyre produkter, virker alt for dårligt. Se her hvorfor http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 14:00

Misbruger lige spørgsmålet

stl_s - se lige her http://www.kandu.dk/spg103451.aspx

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-04-07 14:58

Ok Refi, er der nu

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 22-04-07 15:20

Gad vide, hvor længe dette her kan blive ved?

Men for lige at gøre en l a a n g debat lidt længere, så har jeg for det første lige skiftet antivirusprogram fra AVG til AVS, som størsteparten af jer anbefalede.

Så da, at AVS har et program, som hedder Active securuty monitor. Hentede og installerede også det.

Er der nogen, som kender/bruger det? Min monitor viser lige nu en PC score på 77. Jo højere score jo bedre. Hvis nogen af jer bruger denne monitor, hvad er jeres score så? Og er min på 77 go' nok?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-04-07 15:24

Den security toolbar er bare gøgl. Dens "vurderinger" kan ikke bruges til noget. Glem den, og glæd dig over dit nye superantivirus .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-04-07 20:28

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 04-05-07 10:27

I er jo ikke rigtig kloge I er jo nørder. Men det er jeg også selv - bare ikke indenfor IT. Al magt til nørderne.

Har installeret AVS - er glad - det virker(tror jeg) - det er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 04-05-07 10:28

Tak for svaret stl_s.

Der kom mange indlæg - men dine var bedst