/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ja hvad børn siger...
Fra : kETCHIKAN
Vist : 688 gange
100 point
Dato : 21-04-07 15:23

Hej med jer

En lille snak om hvad børn bare kan sige.

Har været i medierne at børn i børnehaven kalder hinanden for luder, bøsserøven mv.

Her er en pige på 3 år der finder ud af at der findes monstre...

http://www.youtube.com/watch?v=2vnRfhZJ19k

Syntes at hendes mor klarer det ret godt, men nej hvor jeg havde svært ved at holde masken.

Hvad oplever i?

Ketckikan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-07 15:58

Ja jeg er så gammeldaws at jeg bliver halvmopset, jeg syntes det er grimt når vi ødelægger vores sprog - men kommer da også selv med grimme gloser indimellem -

Hvis man bare bruger de "grimme" gloser i fleng, så bliver de til sidst så almindelige, at folk syntes
det er ok at bruge dem, og det syntes jeg så ikke om.

Jeg ved godt at jeg nok bliver buu'et af, men det kan jeg altså godt leve med

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 16:17

Citat
Hvis man bare bruger de "grimme" gloser i fleng, så bliver de til sidst så almindelige, at folk syntes
det er ok at bruge dem, og det syntes jeg så ikke om.

Kan kun give dig ret.
Det er til tider en PLAGE for ørene, at høre unge mennesker snakke.

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-04-07 16:52

Jeg synes lidt det er en historie der handler om en slags forræderi. Det går mest på, at barnet får lov til - har, som en kends-gerning - at der findes monstre (julemænd og spøgelser). Den voksne har også alt for mange dobblet signaler: Den voksne griner; og ordet "ass" korrigeres til at hedde det lidt pænere ord "but". Barnet er ladt i stikken - det samme gør sig gældende når der bruges ord som ludder og bøsserøv.. Jeg synes vi er ovre i "burhønse børn" dårlig mekanisk tilfældig opdragelse. ...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-04-07 17:00

Hun er da for kær, kan godt forstå moderens fnisen. Jeg oplevede kun det var nogle få i børnehaven der kaldte de andre de grimme ord, så snart de får det forklaret forstår de små jo at det ikke er rart at sige sådan. En enkelt dreng med problemer i øvrigt var slem i børnehaven og udenfor almindelig pædagogisk rækkevidde - klap hesten, vi lever i et samfund hvor den slags ord florerer, jeg mener det bedste vi kan gøre er at afmystificere dem og for min drengs vedkommende har min holdning bevirket at de bare ikke er der...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 17:06

Citat
Jeg synes vi er ovre i "burhønse børn" dårlig mekanisk tilfældig opdragelse.

Den burde tage kegler... et eller andet sted.

Men at høre børn i Tv, kan få mig til at vende ræven den anden vej
af ren væmmelse, hvor kommer alt det der fug og andet fra, TV
ved det___ men at høre på det til evighed,
Ja, så bliver men squ ligesom dem der siger det.

Minder mig om en ''frace'' de ALTID bruger på TV
'''FORMODET og ANGIVELIGT'''
Er den ikke også NY, før brugte man DØMT og MISTÆNKT FOR**

Og jeg skrev forkert, for at det ikke skulle gå ud over
børn, der eventuelt gerne ville stave til både det ene og andet

Dagen ''hyler'' fra mig.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 17:07

Glemte

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-04-07 17:08

sproget udvikler sig, jeg er ikke så gammel men da jeg var barn var det samme effekt der fremkom når man sagde "sgu" som når man idag siger fuck hos de gamle

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 17:32

Kan/ vil bare sige, et eller andet sted gik den såkaldte
Pædagogik TABT.

Har aldrig brugt disse ord i anden ''personlig sammenhæng''
hvor vedkommende IKKE vidste at det var ment som hvad det var.

Men selv VOKSNE skal lære af børn.
Mener stadig man lader børn bestemme ALT for meget...

Der går ikke en dag jeg er ude at handle, og børnene
står og HYLER foran **slikket** på hylderne.

HVAD er der dog GALT___bare et eller andet sted.

Men nu vil jeg ikke ødelægge denne tråd, da det handler om andre ting__________________FUCK

Og kan i så være pæne ved hinanden.

OG BORTSET FRA DET, MANGLER VI IKKE EN SMILYE___MED HØRE-APPERAT.
Kun et foreslag, der er så mange andre, men ikke en med/ UDEN ovennævte.

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 21-04-07 17:46

Hvad så med den lille lort, han kører bare det...............

http://www.youtube.com/watch?v=lBnqnh682AQ

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 21-04-07 18:04

Nice little tøs...hun skal nok klare sig

Hendes sprog er jo præget af omgivelserne, der sig røv istedet for numse...hmmm der gør jeg vist også selv, dog ikke mig bekendt i nærheden af børnehavebørn, men det behøver jo ikke at betyde at hendes sprog generelt bliver og udvikler et grimt sprog

Ziggy99

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-07 18:14

Ja, alt forandre sig, men derfor behøver vi forælde/voksne da ikke lukke ørerne for at sproget bliver ødelagt.

Fuck, squ, fanden, røv osv. behøver ikke nødvendigvis være en modernisering af sproget, der er rigeligt med engelske/amerikanske ord som mange tager som en naturlig modernisering, og det
vil jeg da heller ikke helt udelukke fornuften i, men de danske grimme gloser, behøver vi altså ikke få indføjet, var det ikke bedre ata vi værnede om det danske vi har tilbage - også sproget - ??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 18:46

Citat
var det ikke bedre ata vi værnede om det danske vi har tilbage - også sproget - ??

JOOOOOOOOOOO.
Men hvem i alverden LYTTER.

Poderne skal have det godt, om det er på UK/Usa
er ''gokkerne'' vel bedøvende ligeglade med.

Jeg kan bande som en SØMAND ''HIK''
men fandme ikke når der er mindre børn tilstede.
Ligesom mange andre ting, man IKKE GØR.

Men jeg tror bare det er BLEVET SÅ skide
anerkendt, at sige til SIN MOR/ FAR, DU ER EN ?????
og UDEN konsekvenser.

Havde jeg i GAMLE dage ''ønsker børn- af i dag var tilstede''
snakket til min fucking familie, var der blevet snakket om
indlæggelse og meget andet...

Men problemet er, at SMÅ unger, ANER jo ikke hva fanden de snakker om.

Vi har jo før set, at børn er blevet manipulret med, hvad angår andre sgaer.
Og hvor det viser sig at være en modsat løgn.
ANDEN SAG___ men trods alt stadig aktuel/t...

Men kan blive PIST over at de lærer, at det er i orden at sige
hvad de siger,.........af pædagokkerne.

Så, -- for ikke mange månder siden en udsendelse i tv ''dr -tv2''

HVORDAN UNGER VAR OVER FOR HINDANDEN
havde jeg en SÅDAN møj-unge, havde vedkommende hurtigt
fået at vide, at SÅDAN GØR MAN BARE IKKE:::::
For ikke at sige havde jeg gjort samme, i ! gamle dage
så var der kontanter/ og vi snakker ikke om penge.

Men det er vel for svært at sige til en unge...

Men giv andre skylden for din egne elendighed _ OK

Tror jeg stopper her.

Pas på PODERNE....
Det ender JO med, de skal passe VI- gamle ss

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-07 19:02

Jeg holder med Nordsted!

Og f.eks. 'fuck' er amerikansk, og er et de mest vamle ord, der findes....

Det har længe været sejt at lyde som afro amerikanske fyre fra fattigkvartererne i New York.

Skal vi ikke håbe, at der snart er 'kogt nok suppe' på den stil?!

Personligt synes jeg, at det lyder SÅ latterligt at prøve at efterligne den stil.
Jeg krummer tæer, når en flok knægte mødes og hilser på hianden, som om de ikke kommer fra lille Danmark, hvor de får i hoved og r.. mangler de mon noget at kæmpe for.......?

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-04-07 19:16

Citat
Hvad så med den lille lort, han kører bare det...............

http://www.youtube.com/watch?v=lBnqnh682AQ

ja hvad har vi her, en ...

Sammy Davis, Jr.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sammy_Davis,_Jr.

eller en ...

Michael Jackson
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson

...svært at sige,,, han er da pisse go, nærmest genial!!!

MEN,,, kommer til at tænke på at Nordisk Melodigranprix, MGP for børn...
http://da.wikipedia.org/wiki/MGP_Nordic

netop udskilte sig fra...

fælleseuropæiske MGP
http://da.wikipedia.org/wiki/MGP
for at beskytte børnene...
"I 2006 gik Danmark, Sverige og Norge ud af det fælleseuropæiske MGP og tilbage til et udelukkende nordisk MPG i protest imod behandlingen af børnene i den europæiske udgave."

Vores lille ven nr. 2 virker temmeligt kry -

Hwa mener du selv???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 19:28

Citat
Personligt synes jeg, at det lyder SÅ latterligt at prøve at efterligne den stil.
Jeg krummer tæer, når en flok knægte mødes og hilser på hianden, som om de ikke kommer fra lille Danmark, hvor de får i hoved og r.. mangler de mon noget at kæmpe for.......?

DEN DANSKE ORDBOG____

ALLA andre - kan vel besøge dem i byretten.

Det er et DK samfund, men selvfølge SNIGER der sig ORD IND
Prøv lige at tænk over Kandu__ NEJ, det kan du selv-,.

Og en forpulet HARDDISK,,, hvad er det for hård skid´´rik
Så noget må ALTSÅ, optages i en DK BOG.
Aner det IKKE, men jeg har DA en fjernbetjening...
Og et skie kort til Viasat...

Kan da huske_____? hvad er en MAC PC.
Hulkorts-maskine - eller Agnes, der syér/masker strømper.

For 4 år siden, anede jeg ikke, hvad denne FUCK- MASKINE
kunne, for slet ikke at sige/ skriver vad den SLET ikke
kunne bruges til.

Og kan GODT forstå at visse skoler LOCKER deres p´cér for
børn og unge der skal på ARTa´´forkert stavet, da det ikke skal kunne søges på.

Mens vi/ jeg er i gang, en skie, støtte/ et eller andet,
der skulle sørge for at unge mennesker/ piger ikke lod
sig følge med af PORNO og andet fra ovennævnte site.
Men mis//??brugte dem selv.

Blev afsløret som den VÆRSTE,
kan kun sige 1 `?=)#"?)¤
ham ville jeg nødig møde en NAT/ hvor jeg luftede katten.

Om det er trussel til personen, HÆ.
Han går sgu stadig rundt i lille DK.

Men om han kan finde et arbejde ???
Sikker som FOTOGRAF__________

Stopper her,
den har FÅET en forkert DREJNING.
Sikkert mig der var medvirkende, men man lærer_ til du bliver LAGT I SENG...

Men af hvem...

Ha d

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 19:32

Og lille mig, kan IKKKK hov mere...