/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Kender du disse fladskærme?
Fra : Jaffe123
Vist : 833 gange
50 point
Dato : 21-04-07 12:36

Vi er på udkig efter et nyt TV, og overvejer en fladskærm. Vi er klar over at det også kan blive for billigt, men er ikke interesseret i at give en masse for et TV.
Der har i denne uge være to som vi har se på. Er der nogle der kan sige om de er noget værd, eller om vi hellere skal droppe det. Det drejer sig om: Toshiba 32" (32W300P) til 4799,00 hos Elgiganten. Det andet er Phillips 26" (26P5321) til 4979,00 i Bilka.
Hvad siger i til dem?
Venlig hilsen Jesper

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-04-07 13:38

Jeh har et 26" Philips (dog et andet nr.) og er absolut tilfreds, og kan kun anbefale Philips. Har også Philips LCD Pc skærme (3 stk.). Engang gik den ene i stykker, ringede bare til Philips og opgav typenr. (de spurgte slet ikke efter alder osv.) Dagen efter kom DHL med en ny, pakkede den ud, og pakkede den defekte ind i kassen igen. Alt OK, det er bare service der dur, jeg skulle ikke engang uden for huset !!!!

Jeg kender desværre ikke noget til Toshiba.

MVH

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-07 15:34

Jeg går ud fra at det ogå skal være 16-9 format.
Så skal du huske at størrelsesangivelsen på et fjernsyn er diagonalen og at du derfor i 16-9 skal op på minimum 32 " for at få et billede af en rimelig størrelse i højde svarende til de gamle 26 " 4-3 skærme.

Jeg selv brugte lang tid på at checkke skærme og billedkvalitet i praksis inden vi bestemte os for et panasonic plasmafjernsyn. De har størrekontrast, ses ligeså godt fra siden og har lysstyrke nok til at ses i en sollys stue. 2000 siders teksthukommelse osv.
Der er gode penge at spare ved at se sig og finde det rigtige tilbud.

Mange af de store butikker er forlovet med et bestemt fabrikat og viser kun film med farverige hd demoer( uden lyskontrast) fra en demo afspiller. Den slags ser imponerende ud , selv på et dårligt fjernsyn, men har ikke noget med praktiske brugsegenskaber at gøre.. Lad være med at lade dig påvirke af den slags.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 21-04-07 17:29

Tror bestemt ikke at du går fejl af Phillips......

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 25 point
Dato : 09-05-07 07:01

Har du fået nyt TV?????

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Jaffe123

Dato : 09-05-07 16:49

Tak for svaret viskinge. Jo jeg har købt et nyt. Vi valgte at købe et "gsmmeldags" JVC, og vente til fladskærmene er i en acceptabel pris og kvalitet.
Jesper