/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Behandling af egetræ
Fra : kaffekrus
Vist : 876 gange
40 point
Dato : 21-04-07 09:21

Hej. Vi skal have nye møbler og vil godt have egetræ. Vi kan ikke lide alm. oliebehandlet - det er for gult. Ubehandlet lyder sart. D.v.s. at vi enten skal have sæbebehandlet eller hvidpigmenteret oliebehandlet træ. Er der nogen der ved hvad der er lettest at behandle og holde? Det er lidt ærgerligt hvis man skal behandle bordet hver gang der er spildt en dråbe kaffe, vi ønsker heller ikke noget der skal behandles hver uge eller noget hvor det bliver blakket eller er svært at behandle.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-04-07 10:09

Det koster ikke noget og kigge på møbler i forskellige møbelforretninger, og der får i svar og god behandling på alle jeres spørgsmål. - Og det er professionel.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 21-04-07 12:28

Vi har næsten kun egetræs møbler i stue og spisestue. Det hele købte vi sæbebehandlet, i tilfælde af vi skulle fortryde, så kunne vi selv olie behandle !!!

Selvom vi har købt kvalitet og betalt kassen for det, har vi haft mange problemer med sofabordet.
Vi har sæbebehandlet og sæbebehandlet igen og ige. Det har stået på i næsten 4 år og bordet er stadig sart.

MEN så fandt vi en hvidpigmenteret olie fra DFI (KVIK KØKKEN), og det har virkeligt hjulpet. Først blev bordet godt mættet og efterfølgende har det fået ca. hver 3. måned.

Så køb bare sæbehandlet, og giver det problemer kan i selv oliebehandle !!!!!!!

Nazgul