/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista på 5 minutter?
Fra : tbayh
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 20-04-07 17:48

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-04-07 17:56

- har du? Hold jer væk fra Vista et års tid endnu. Et godt råd fra højeste sted...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-04-07 18:05

Jeg har kun installeret på vanlig vis fra DVD og ved ikke hvorfor dette skulle være godt.

Vista virker fint endnu, men der er dog mange ting/programmer som endnu ikke er lavet til Vista.
Jeg er glad for den, men har dog også stadig XP på samme pc

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 20-04-07 18:43

vista er noget lort inu ja det er et go ide men det tar dem lang tid at rette alle fejlene

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 19:16

Jeg starter min Vista når jeg vil ind i en drømmeverden.
Så sidder jeg med de flotte palmer på den azurblå baggrund og drømmer om at alting virker.
Men desværre

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 20-04-07 19:31

Vista er super!!! Det kører fuldstændig som en drøm, så XP kan godt lægge sig! Så jeg kan kun anbefale Vista!

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 20-04-07 19:32

...Men for at vende tilbage til spørgsmålet?........Er der nogle som har prøvet, og HVIS så skriv endelig jeres mening....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 00:04

Det er muligt at en installation kan blive hurtige fra et USB drive.
Men hvor ''skulle'' fordelen være henne.

Du skal have et special drev/ disk
hvor du også kan installere vista og Boote fra, som en normal harddisk,
bare du sætter din bios til det.
Men tvivler på at det bliver en hurtig Vista du får ud af.

Selv bruger jeg vista, når jeg vil ''lege'' eller bare slappe af,
som e.c skriver, ellers er den for langsom til mig.
Plus en hel del børnesygdomme, der sikkert bliver rettet om et par år.
Og da jeg ikke vil ofre penge til mere Ram og andet,
holder jeg mig til Xp Pro __ den virker bare.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-04-07 10:56

Med Vista havde jeg i starten lidt svært ved at finde rundt i folders, programmer mm, men nu synes jeg det virker hurtigt, præcist og ganske imponerende.
Jeg synes ikke Vista er så slem som nogen prøver at gøre det til. Det kommer jo helt an på hvad man bruger sin PC til. Behøver man en masse special programmer med tilhørende drivers, så vent noget tid endnu. Flere service packs er nemlig på vej. Men bruger man sin PC til almindelig brug, surf, mail, billed redigering, musik og video mm, så kan du roligt installere Vista.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-07 14:57

Kan kun tilslutte mig fanskaren af Vista. Hvorfor skal den have så meget skældud fordi der er producenter der ikke kan følge med, med opdatering af deres programmer der skal funke sammen med Vista. Som jeg tidligere skrev så er der selvfølgelig noget der ikke kan sammen med Vista endnu, og der er også stadig børnesygdomme, men derfor virker den da fint alligevel. Jeg bruger den dog også kun endnu til at lege med.
Tænk hvis alle udviklere ventede med at sende deres nyheder ud til de var helt 100% funktionsdygtige, så var vi jo sikkert kun ved Win 95 endnu.

Fx. alle linux brugere er stor modstandere af alt fra Microsoft, men der er jo også fejl i Linux. Den er jo Open Source og der er enorm mange der sidder og hjælper til med at gøre den bedre, mere fejlfri osv. Derfor behøver de vel ikke at hagle andre produkter ned. Man kan vel blot holde sig fra dem og ikke bruge dem så er den pot vel ude. Jeg skælder da ikke ud på tilhængere af Linux

Undskyld det "sure opstød" i det for denne tråd ligegyldige svar

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-04-07 15:11

Jeg har personligt intet imod Vista, men bare det at skulle installere programmer,
kan JO tage en evighed, da den åbentbart tjekker alt i installations-pakken.

Min Vista kører da udmærket, og er rimeligt hurtig, men selve Vistaprogrammerne
syntes jeg kører ALT for langsomt, tænker på når de skal starte op o.s.v.
Men muligt, det er min maskine der skal fornyes.

Dog har jeg haft total nedbrud, da jeg ville udvide den Virtuelle hukommelse,
det kunne den ikke lide.
Bare en af mange ting.
Hvis du roder for meget med system/ avanceret - lukker rundll32 + explorer ned.

Det samme, hvis du leger med visse internet indstillinger.

Men det kan man vel leve med, syntes bare det er temmeligt irriterrende.

At alle programmer ikke kan bruges endnu, syntes jeg ikke betyder det helt store.
Har stort set kun været ude for 3 der ikke umiddelbart kunne bruges.
Nero 7 - 0&0 Clevercache og et regcleaner program.
Men det er sikkert fordi de går ind og påvirker Vista´s egne programmer.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 23-04-07 15:06

Men stadig tilbage til mit spørgsmål. Er der nogle som har prøvet denne mulighed?