/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
kristen kristensen, Rerslev
Fra : nielsen789
Vist : 1196 gange
100 point
Dato : 20-04-07 14:04

Jeg mangler oplysninger om:

Kristen Kristensen, født d. 26 oktober 1873 i Rerslev, gift d. 1 november 1899 i Bregninge

KRISTENS KONE:
karoline Jacobsen, født d. 4 oktober 1869 i Viskinge

KRISTENS FORÆLDRE:Rasmus Christensen og Ane Kristine Andersen

KAROLINES FORÆLDRE:

Jacob Larsen og Karen Niels Andersen

Oplysningerne er sparsomme og ønsker så mange oplysninger om Kristen og hans familie som muligt. Har været inde på STATENS ARKIVERS AKIVALIERONLINE men kan ikke tyde skriften

Hilsen Laila Nielsen

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 20-04-07 18:17

Vedr. Bregninge vil jeg blot sige, at der eksisterer flere forskellige steder i Danmark som hedder Bregninge.

Der er Bregninge på Ærø, Bregninge på Tåsinge, Bregninge mellem Jyderup og Kalundborg, Bregninge på Lolland og Bregninge på Falster.

Ud af disse er Bregninge mellem Jyderup og Kalundborg et sogn.
Bregninge på Ærø er et Sogn
Og Bregninge på Tåsinge er et Sogn.

Ud fra stednavnene Viskinge og Reerslev, går jeg ud fra, at det drejer sig om Bregninge mellem Jyderup og Kalundborg.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 20-04-07 18:35

1859-1878 Reerslev
Opslag 28

født d. 26de October 1873
Kristen Kristensen
døbt d. 28 December 1873 i Kirken
Hmd. Rasmus Christensen og Hustru Ane Kirstine Andersen /27 Aar
Reerslefs Sønderød
Baaret af ____ paa Nørager, Karen Marie Larsen
Faddere: Indsidder Niels Peder Kristensen, Sønderød?
Ungkarl Anton Jensen, Murer Karl Andersen ____ begge af Sønderød

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 20-04-07 18:46

Citat
KRISTENS KONE:
karoline Jacobsen, født d. 4 oktober 1869 i Viskinge

For mig ligner det nu et 8 tal som er overskrevet med et 7 tal.
Jeg vil derfor mene at datoen må være den 7 Oktober.

Udover det er der for langt mellem de ffå klatter til at jeg kan få noget ud af det.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 20-04-07 18:48

Citat
gift d. 1 november 1899 i Bregninge

Online kirkebøgerne for kongeriget går sædvanligvis ikke længere end til 1891/92

Kommentar
Fra : nielsen789

Dato : 21-04-07 16:25

Hej præceptor

Din formodning om stedet er korrekt. Skal huske at være mere præsis. Tak for oplysningerne. Håber på flere venlige sjæle der kan finde oplysninger.

Laila

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 04:38

Citat
Håber på flere venlige sjæle der kan finde oplysninger.

Ja, det er forståeligt nok

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 05:36

1859-1878, Reerslev, Løve, Holbæk
opslag 136

Begjæret Tillysning til Ægteskab
Huskarl Rasmus Christensen
Kudsk hos Forpagter Jacobsen paa Nørager
født d. 22 Marts 1843
Confirmeret i Slagelse i St. Mikkels 1857
Vaccineret af ______ 1 Oct. 1845
Attest fra [Slagelse overstreget] _____ Sogneraad 12/4 69

Hosjfr. Ane Kirstine Andersen datter af Aftægtsmand Anders Hansen paa Reerslev Mark.
Jeg kan ikke afgøre om der skal stå: Hjemme fra Moderen eller noget med Tj____ fra Marken
født 16de Nov. 1846 i Rerslev
Vacc 26 Aug. 1847 af ______
confirmeret i Reerslev 1861

Forlovere d. 14 April 1869
Hmd. Niels Peter Olsen, Rerslev
Parcelist Christen Petersen ____rup
Viet 22de Mai 1869 i Kirken

At intet er til hinder for dette Ægteskab attestere som forlovere

Christen Petersen
Niels Peter Olsen
med ført pen

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 07:14

1859-1878 Reerslev, Løve, Holbæk
Opslag 99
Konfirmation
Første Søndag efter Paaske 1861
6 Ane Kirstine Andersen
Aft:mand Anders Hansen i Rerslev og Hustru Maren Nielsdatter
16 November 1846
7 Marts 1847
g og mg
vacc. 26 August 1847 af Kannegieser?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 07:32

1845-1859 Reerslev, Løve, Holbæk
Opslag 30
født 1846 d. 16de Nov.
Ane Kirstine Andersen
Døbt i Kirken d. 7 Marts 1847

Huusmand Anders Hansen og Hustru Maren Nielsdatter fra Reerslev Mark

_____ Peder Nielsens Kone Sophie af Reerslev Mark bar Barnet

Fadd: ____ Niels Olsen, Peder Nielsen af Reerslev Mark og Ungkarl Jens Nielsen af ____
Vaccineret d. 26 Aug. 1847 af Distriktschr. Kannegieser

Kommentar
Fra : nielsen789

Dato : 23-04-07 16:49

hej

tak for alle de nye oplysninger. Du får en stor stjerne af mig

Laila

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 17:43

Desværre er der jo også problemer forbundet med oplysningerne. Konfirmationen i Slagelse St. Mikkel kan jeg f.eks ikke finde, og stednavn på Rasmus Christensen fødested kan jeg ikke tyde.

Kommentar
Fra : nielsen789

Dato : 23-04-07 19:14

Nej jeg har meget svært ved at tyde hvad der er skrevet. Kan du finde Karolines forældre Jacob og karen?? Kigger du alle siderne igennem på arkivalieronline eller er der et genvej?? Ser du ar fundet oplysninger på opslag 136.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 19:41

Citat
Kan du finde Karolines forældre Jacob og karen??

Nej, jeg har ikke været istand til at finde dem. Jeg synes du er meget uheldig med kirkebøger og folketællinger i Viskinge, som jeg synes er skandaløst ringe. Kvaliteten må være meget bedre på de Fiches de er tilgængelige på Landsarkiverne, og måske også så meget bedre at de kan tydes.

Citat
Kigger du alle siderne igennem på arkivalieronline eller er der et genvej??

Nej, jeg ved nogenlunde hvordan kirkebøgernes indhold er organiseret, og ellers kan man se det på en af de første opslag, hvor der ofte er angivet i hvilken rækkefølge de forskellige ting er anbragt, og så laver jeg nogle enkeltopslag i passende spring for at finde hvor det område jeg er interesseret i befinder sig. Når området så er lokaliseret kigger jeg relativt få sider igennem for de navne jeg søger, og først derefter begynder jeg at nærlæse.

Citat
Ser du ar fundet oplysninger på opslag 136.

Ja, der var faktisk mange gode oplysninger i det opslag, men lidt ærgerligt at konfirmationsoplysningen ikke holdt vand, og ærgerligt at jeg ikke var istand til at tyde navnet på hans fødested, men chancen eksisterer jo for at nogle andre øjne kigger på det og har nemmere ved at tyde det.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 19:51

Folketælling:

Holbæk, Løve, Reerslev, Reersløv, 1 gaard, familie 3, 27, FT-1855, C4471

Anders Hansen 69 Gift Aftægtsmand og huusfader Søeby Sogn, Holbæk Amt
Maren Nielsdatter 49 Gift hans kone Søeby Sogn, Holbæk Amt
Marie Andersen 14 Ugift deres børn Reerslev
Niels Peder Andersen 11 Ugift deres børn Reerslev
Ane Kirstine Andersen 8 Ugift deres børn Reerslev
Karen Marie Andersen 6 Ugift deres børn Reerslev

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 20:08

I et sådan et tilfælde som det forrige, hvor der i en folketælling nævnes et sogn som Søby, der nemlig ikke eksisterer i Holbæk Amt. Vil det ofte være ulejligheden værd at se om der skulle findes et sogn der hedder noget i samme retning, som her Sæby og så prøve at lave opslag der:

Sæby Sogn, Løve Herred, Holbæk Amt 1784-1814
opslag 8.

opslaget er nemt at læse.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 20:16

Sæby Sogn, Løve Herred, Holbæk Amt 1784-1814
opslag 8.

Domin 3de p. Pasche d. 29 April blev Gaardmand Hans Jensen i Uglerup hands Søn Døbt i Kirken og kaldet Anders, baaret af Lars Jacobsens Hustru i Uglerup. Faddere vare Anders Ibsen, Hans Rasmussen, Bendt Hansen, og Espen Larsens Hustru i Uglerup.
Introduceret Trinitatis Søndag.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 20:44

Holbæk, Løve, Reerslev, Reersløv, et Bolssted, 11, FT-1845, c2149

Anders Hansen 57 Gift Bolsmand Søeby Holbech Amt
Maren Nielsdatter 38 Gift hans Kone Do [Søeby Holbech Amt]
Hans Andersen 6 Ugift deres Børn Her i Sognet
Susanne Marie Andersen 4 Ugift deres Børn Do [Her i Sognet]
Niels Peter Andersen 1 Ugift deres Børn Do [Her i Sognet]

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 20:46

Holbæk, Løve, Reerslev, Reerslev, Et Bolssted, 104F3, FT-1850, C5314

Anders Hansen 64 Gift Aftægtsmand Huusfader Søebye S
Maren Nielsdatter 45 Gift hans Kone Søebye S
Hans Hansen 11 Ugift deres Børn Heri S
Susanne Marie Hansen 9 Ugift deres Børn Heri S
Niels Peter Hansen 6 Ugift deres Børn Heri S
Ane Kirstine Hansen 4 Ugift deres Børn Heri S
Karen Marie Hansen 1 Ugift deres Børn Heri S

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 20:52

Holbæk, Løve, Reerslev, Reersløv, et Huus, 58, FT-1840, C5402

Anders Hansen 52 Gift ernærer sig af sin Jord.
Maren Nielsdatter 32 Gift hans Kone
Hans Andersen 1 Ugift deres Søn
Sophie Jensdatter 24 Ugift ernærer sig ved Spinding
Hans Nielsen 2 Ugift hendes Søn

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 22:07

Reerslev, Løve, Holbæk 1833-1852
opslag 163

Indskreven til Ægteskab d. 16 Oktober 1834

8. Anders Hansen Enkemand Boelmand
45 Aar gl. åaa Reerslev Mark

Pigen Maren Nielsdatter af Reerslev 27 Aar gl.

Forlovere Jens Hansen af Reerslev og Husmand Hans Arentsen af Ougtved

Viet 28 Nov. 1834 i Kirken

Vaccinationer:
Enkemanden havde naturlige kopper efter Anmeldelse
M. Nielsdatter d. 21 Marts 1811 af Mundrup

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 22:11

Citat
åaa

jeg ved ikke hvordan det snavs sneg sig ind

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 22:15

Holbæk, Løve, Reerslev, Reerslev, et Boelssted, 20, FT-1834, C3066

Anders Hansen 46 Enkemand Boelsmand, ernærer sig af sin Jord
Elen Magrethe Andersdatter 13 Ugift hans Datter

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 22:23

ELLEN MAGRETHE ANDERSEN

Christening: 30 SEP 1821 Reerslev, Holbaek, Denmark

Parents:
Father: ANDERS HANSEN
Mother: KAREN SOPHIE STOKFLETSDR

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 22:29

Holbæk, Løve, Reerslev, Reerslev skoledistrikt, , 17, FT-1860, C4511

Peder Nielsen 39 Gift Gaardbruger Reerslev
Ane Jensdatter 31 Gift Hans kone Reerslev
Christen Pedersen 14 Ugift Hans Børn Reerslev
Karen M Pedersen 11 Ugift Hans Børn Reerslev
Sophie Pedersen 5 Ugift Hans Børn Reerslev
Hans Pedersen 3 Ugift Hans Børn Reerslev
Niels Pedersen 1 Ugift Hans Børn Reerslev
Karen Nielsdatter 61 Enke Aftægtskone Reerslev
Anders Hansen 74 Gift Aftægtsmand Sæby
Maren Madsdatter 54 Gift Hans kone Sæby
Stine Andersen 14 Ugift Deres Barn Reerslev
Karen Andersen 11 Ugift Deres Barn Reerslev

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 22:33

Det må vist være nok for nu, og spørgsmålet er måske også om du ikke skulle samle op på det og måske formulere nye spørgsmål?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 23:17

I 1859-1878, Reerslev, Løve, Holbæk opslag 136 tror jeg at det utydelige fødested skal være Heininge (Hejninge) og hvis den tydning holder har du noget spændende her:

Sorø, Slagelse, Hejninge, Hejninge By, , 2 et hus, FT 1845, A0552

Christen Rasmussen 53 gift Daglejer, Husmand. Gjerløv [Gerlev Sogn, Sorø Amt]
Karen Olsdatter 43 gift hans Kone. Sørbymagle [Sørbymagle Sogn, Sorø Amt]
Maren Kirstine Christensen 8 - deres børn. Her i Sognet
Christiane Christensen 6 - deres børn. Her i Sognet
Rasmus Christensen 2 - deres børn. Her i Sognet

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 23:33

Sorø, Slagelse, Hejninge, Hejninge By, , 2 et hus, FT 1845, A0552

Christen Rasmussen 53 gift Daglejer, Husmand. Gjerløv [Gerlev Sogn, Sorø Amt]
Karen Olsdatter 43 gift hans Kone. Sørbymagle [Sørbymagle Sogn, Sorø Amt]
Maren Kirstine Christensen 8 - deres børn. Her i Sognet
Christiane Christensen 6 - deres børn. Her i Sognet
Rasmus Christensen 2 - deres børn. Her i Sognet

Hejninge Sogn, Slagelse Herred, Sorø Amt 1832-1855
Opslag 12
født 22 Marts 1843
Rasmus Christensen
I Kirke 28 Mai 1843
Smedesvend Christen Rasmussen
Karen Olsd. af Heininge

F:Karen Christenddr.
2. Ane Marie _____
__ Bybjerg
Jens ___ Nielsen
___ Jørgen Olsen

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-04-07 23:53

Hejninge Sogn, Slagelse Herred, Sorø Amt 1854-1884
opslag 75
Confirmation
1. den 19 April 1859
Rasmus Christensen
Forældre: Hmd. Christen Rasmussen /Heininge/
Karen Olesdr.

Født 22 Marts 1843 i ________ 28 Mai 1843
K. mg
O. mg
Vacc:    Kannegieser 1 Oct. 1845

ved dåben og igen ved konfirmationen er der en krummelure der kan forstås som om dåbens kirkefremstilling rent fysisk fandt sted et andet sted, og dette andet sted kunne jo være Slagelse St. Mikkel, og hvis den tese holder, så betyder konfirmations bemærkningen ved brylluppet at ordet konfirmation skal forstås som dåbsfremstilling i St. Mikkel Kirke.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 01:13

Sæby Sogn, Løve Herred, Holbæk Amt 1784-1814
Opslag 50 - højre side
d. 17de Sønd. efter Trinit: d. 24 Sept: blev Gaardmand i Løgtved Niels Olsens inddøbte Barn, Maren fremstillet til Daabs Publikation, baaret af Kirsten Pedersdatter? til Herslev i Hesselberg
Faddere: Jacob Olsen til Hendrich Christensen i Hallenslev Christen Nielsen i Almugehuuset, Niels Hansen Løgtved og Lars Skyttes Kone Margrethe i Syvbækhuuse.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 01:30

Sorø, Slagelse, Hejninge, Heininge, et Huus, ?5, FT-1840, B8623

Christen Rasmussen 48 Gift huusmand,Dagleier
Karen Olesdatter 38 Gift hans kone
Ole Christensen 11 Ugift deres Børn
Maren Kirstine Christensen 3 Ugift deres Børn
Udøbt Pige 1 Ugift deres Børn

Sorø, Slagelse, Hejninge, Hejninge Sogn, Et Huus, 3, FT-1834, C7777

Christen Rasmussen 42 Gift Huusman, Dagleier
Karen Olsdatter 32 Gift Hans Kone
Ane Marie Christensdatter 11 Ugift Deres Børn
Hans Christensen 9 Ugift Deres Børn
Mariane Christensdatter 7 Ugift Deres Børn
Ole Christensen 5 Ugift Deres Børn

Sorø, Slagelse, Hejninge, Hejninge, Hejninge, 21 et Huus, FT-1850, B6082

Christen Rasmusen 59 Gift Dagleier,huusfader Slotsbjergby,Sorø Amt
Karen Olesen 48 Gift Hans kone Sørbyemagle,Sorø Amt
Maren Kirstine Christensen 13 Ugift Deres børn her i sognet
Christiane Christensen 11 Ugift Deres børn her i sognet
Rasmus Christensen 7 Ugift Deres børn her i sognet
Niels Christensen 2 Ugift Deres børn her i sognet

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 02:24

Søbymagle Sogn, Flakkebjerg Herred, Sorø Amt 1815-1826
Opslag 141
Copulation
6, Ungkarl Christen Rasmussen i Ormeslev Kroe 31 Aar gl.
Pigen Karen Olsdatter i Brested? 20 Aar gl.

Forlovere:
Christian Hansen af Brested? og Husmand Søren Rasmussen i Skovsø.
Viet d. 22 Nov. i Kirken
Forlovede sig d. 9de Nov. 1823

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 03:37

Bredsted i det forgående skal rettes til Roested (nu om dage hedder det Rosted)

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 03:38

Søbymagle Sogn, Flakkebjerg Herred, Sorø Amt 1753-1814
Opslag 54
16 Januar Døbt Bøgebjerg Huusmand i Roedsted Ole Nielsen og Hustru Maren Rasmusdatter deres Datter kaldet Karen som er fød den 7de Januarij,
baaren af Sognefogeden Christen Jensens Svg-datter Ane ____ _____ i Roedsted
Faddere: Jørgen Nielsen i Harrested, Anders Nielsen i Bjerreby, Hans Nielsen i Harrested, Sognefogeden Christen Jensen og Snedker Niels _____ i Roested.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 13:11

Sorø, Slagelse, Slots Bjergby, Slots Bierbye, , 49, FT-1801, B6886

Rasmus Christesen 56 Gift mand huusmand med jord og hjulmand
Anna Sørensdatter 41 Gift hans kone
Christen Rasmusen 8 Ugift deres børn
Jens Rasmusen 4 - deres børn
Else Rasmusdatter 1 - deres børn

Kommentar
Fra : nielsen789

Dato : 24-04-07 14:25

tusinde tak, der er noget at gå i gang med. Tak for al den tid du har brugt

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 16:07

Vedr. sidstnævnte FT i Slots Bjergby, så er skriften kirkebogen der på det tidspunkt tydelig nok, men er desværre så gnidret skrevet at det er svært at orientere sig i teksten.

Jeg har derfor ikke haft held til at lokalisere Christen Rasmussens fødsel/dåb i sognet, hvorimod jeg igen problemer har haft med at lokalisere hans søskende Else i 1799 - opslag 163 og Jens i 1795 - opslag 145.

Derudover har jeg en kandidat til faderens fødsel/dåb i 1747:

Slots Bjergby Sogn, Slagelse Herred, Sorø Amt 1709-1814
opslag 47

Dom 3 Advent blev Døbt Christen Jensens Søn kaldt Rasmus: Kirsten Lars Rasmussens bar det og Karen Andrea Rylovs gik hos hende. Fadderne Peder Jensen, Karen Jensdatter, Johanne Andersdatter

Kommentar
Fra : nielsen789

Dato : 24-04-07 17:04

Hej

er der en forklaring på hvorfor Anders Hansens og Maren Nielsdatters børn skifter efternavn fra Andersen i FT 1845, c 2149, til Hansen i FT 1850, C5314 ??? kan ikke finde ud af hvad jeg skal kalde dem

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 17:32

Citat
er der en forklaring på hvorfor Anders Hansens og Maren Nielsdatters børn skifter efternavn fra Andersen i FT 1845, c 2149, til Hansen i FT 1850, C5314 ???

Der kommer vi jo ud i gætterier. Dels ved vi ikke på det foreliggende grundlag om der faktisk står Hansen i Folketællingen, eller om børnene blot er nævnt med deres fornavne, og det så blot er den som har transkriberet folketællingen der syntes de skulle hedde Hansen.

Det kræver altså en læsning af Folketællingen enten på AO eller fra Fiche på et landsarkiv at få fundet ud af det.

Hvis en sådan kontrol så viser, at der faktisk står Hansen, så er det igen et spørgsmål om, hvorvidt det er den som lavede optællingen der har fundet på det, eller om de faktisk har skiftet efternavn til deres fars efternavn, som så er blevet deres faste familienavn.

En kontrol af hvad de hedder i FT 1860 på AO, kan måske kaste lys over sagen, for hvis de igen kaldes Andersen der, så giver det jo sig selv.

En anden kontrol som du allerede har for hånden er, at Ane Kirstine stadig hedder Ane Kirstine Andersen senere i livet, selvom der står Ane Kirstine Hansen i en enlig folketælling.

Nu er vi desværre så langt tilbage i tiden der, at du ikke har helt de samme kontrolmekanismer som du har idag, for i lidt nyere kirkebøger skal det skrives ind i dåbsindførslen hvis en person senere skifter navn. Og, uanset hvad en person selv kalder sig, eller hvad andre kalder personen, så er det juridisk/legale navn det navn som står i dåbsindførslen.

Citat
kan ikke finde ud af hvad jeg skal kalde dem

Jeg gør det at jeg beholder det oprindelige navn helt igennem, og hvad jeg så støder på af andre kalde og tilnavne for de pgl. personer, skriver jeg ind som alias'er - aka (also known as) også kendt som ...

Det slægtsforskningsprogrammer jeg kender til, har denne mulighed for at registrere en persons forskellige alias.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 17:49

Jeg ser lige at der i en FT står at Christen Rasmussen er født i Slots Bjergby, mens der i en anden FT står at han er født i Gerlev. Det kan jo være en mulig forklaring på at jeg kun fandt hans søskende og ikke ham i Slots Bjergby.

Der er altså behov for at lave et opslag i Gerlev omkring 1792, for at se om han skulle være født der.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 17:53

Bortset fra det, så er du da nået rimelig langt efter at det utydelige fødested blev identificeret som Hejninge - meeeeen, jeg syntes altså at denne tråd er blevet uhåndterlig lang, hvorfor du vel burde lukke den, og derefter formulere nye spørgsmål/problematikker ud fra det matriale du nu har at arbejde med.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-04-07 18:31

Der var desværre ikke noget at komme efter i Gerlev, og i FT 1787 befandt Rasmus Christensen og Ane Sørensdatter sig også i Slots Bjergby

Sorø, Slagelse, Slots Bjergby, Slots Bjergby, Bierbye, , FT-1787, C5293

Rasmus Christensen 40 Gift Mand Huusmand og Hiulmand
Ane Sørensdatter 27 Gift Kone
Sidse Rasmusdatter 5 Ugift [ægte Børn]
Søren Rasmussen 3 Ugift [ægte Børn]
Else Usselsdatter 81 Enke Hands Moder

Kommentar
Fra : nielsen789

Dato : 24-04-07 19:24

Du har ret. Jeg stopper tråden nu. Jeg har masser at arbejde videre med. <<<<<<<<<<<<tak for din ulejlighed, det er guld værd

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-07 19:24

Vedr. Andersen/Hansen problem, så kunne jeg ikke lige lokalisere dem i 1850, men i 1855 hedder de ihvertfald Andersen.

Godkendelse af svar
Fra : nielsen789

Dato : 24-04-07 19:26

Tak for svaret præceptor. Er glad for at været kommet så langt.