/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mærkelig computer
Fra : AHNJ
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 19-04-07 22:18

Hej.
Jeg har en stationær, der efterhånden er et par år gammel. Nu er den begyndt at lukke ned, efter at have været tændt i cirka 20 minutter, hvorefter den ikke gider at starte op igen. Jeg troede at problemet var varme, så jeg pillede kabinetsiden, og "støvsugede" computeren. Men det hjælper ikke på problemet.

Til gengæld hjælper det af og til at give strømforsyningen nogle hårde puf (ved godt det er lidt hulemands-agtigt), for at starte maskinen igen. Det er bare ikke en holdbar løsning.

Skal jeg køle den yderligere? Og hvordan?
Eller er det strømforsyningen der er ustabil? Og hvordan tester jeg det?

Mvh Anders.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-04-07 22:35

TEster strømforsyningen? Jeg har lyst til at sige: "Prøv at give den et puf" Kan du se om der er en løs lodning? Strømforsyningen er vel ikke lukket med støv? Du har jo støvsuget den- Har du et andet elektrisk apparat der har en strømforsyning, der kan bruges til udskiftning? Men kontroller lige alle lodninger.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-07 22:39

Dit problem kan være en kold lodning i din strømforsyning, nu da det er den du dasker til.
Det kan være en af spændingerne der forsvinder på grund af opvarmningen i strømforsyningen, hvorefter den slipper taget i den ene spænding.

Der kan naturligvis være andre fejlmuligheder, men det var lige det jeg kom i tanke om, ud fra din beskrivelse og handling!

Kommentar
Fra : AHNJ

Dato : 19-04-07 22:55

Okay, så prøver jeg her i weekenden at tage et kig ind i den. Tak for svarene!

Godkendelse af svar
Fra : AHNJ

Dato : 19-04-07 22:55

Tak for svaret!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-07 23:18

Valde gav et lige så godt svar som severino,og valde svarede først.Point til severino??????
alimak

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 19-04-07 23:29

Giver alimak fuldstændig ret.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-04-07 23:52

Flot at give point, når du ikke engang ved om det løser problemet.