/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ghost vil ikke clone
Fra : fea
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 19-04-07 18:42

Jeg har forsøgt at lave en clon af mit c drev på en harddisk med ghost 2003; men for den besked at mit c drev er for fragmenteret. Den sammen besked for jeg hvis jeg forsøger mig med et image. Der er kørt defragmentering flere gange på c drevet og renset. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-04-07 18:57

Ser dit defrac billede "pænt" ud uden alle de røde streger.
Har du ryddet op inden du defracmenterer.
Det er bedst at gøre lige efter en opstart, uden alt for meget der er "kørende"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-04-07 19:20

den bedste defragmentering får du ved at starte op i fejlsikret tilstand. Men som allerede foreslået så er en diskoprydning en nødvendighed først.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-04-07 19:20

Jeg bruger selv Drive Image (næsten samme som Ghost) og der kan jeg lave disketter som kan operere fra medfølgende "DOS" program, så selve partitionen ikke er aktiv under fremstilling af image.
Kan Ghost lave sådanne disketter som kan operere.
Hvis den kan - så prøv den vej.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 19-04-07 19:28

Jeg har prøvet at køre en defragmetering med alt det jeg kan slå fra i msconfig uden det har hjulpet.
Defragmentering i fejlsikkert tilstand har jeg ikke prøvet endnu.
Kan der være nogen programmer som hindre at man kan lave et ghost image?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-04-07 21:00

Tror mere den mener der ikke er nok fri plads til Ghost kan arbejde, prøv at oprette diskette som e.c foreslår, men ville nok hellere finde ghost 9.0 den kører bedre og hurtigere da den virker i windows, og ikke pridos som 2003 gør, så rens det ud du kan på c: så som cookies , midllertidige filer osv. da det kun er fyld alligevel. Hvor stor fil er det?? den laver jo også image fil efter drev størelse.

Med hensyn til drive image har jeg oplevet at den "vist 6.0 " ikke kunne lide NTFS filer, så foretrækker absolut ghost 9.0

Kommentar
Fra : fea

Dato : 19-04-07 21:30

c drevet er på 14,8gb. Der er brugt 11,1gb og derved 3,69gb fri plads

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-04-07 22:44

Hvor er det lige du vil klone drev c til? Jeg vil også mene at der er for lidt plads på C, uanset om Ghost påstår at det er p.gr. af for meget defragmentering, at programmet ikke vil klone. Er din swap fil(virtuelle hukommelse) styret af windows eller fastlagt med min og max. størrelse? Hvis den virtuelle hukommelse er sat til at styres af windows ændres størrelsen hele tiden samtidig med at programmerne arbejder, dette kan sagtens være med til at forvirre ghost.
Først kører du en defragmentering i fejlsikret tilstand, og sætter swapfilen til min 768 MB og max til 1280 MB. Dette bevirker at swapfilen ligger et bestemt sted på disken og derfor bliver nemmere/hurtigere at tilgå for Windows. Du risikerer så heller ikke at windows beslaglægger al den frie plads på disken til swapfilen. Prøv at genstarte i normal mode og kør ghost igen. Lav evt. 2 rescuediske og start ghost op i DOS-mode. Rescuediske laves via menuen Ghost Utilities--> Norton ghost boot wizard (Ghost 2003).

Kommentar
Fra : fea

Dato : 19-04-07 22:51

Tak for Jeres deltagelse. I morgen vil jeg prøve Brassovitski anvisnig og vil først være på banen igen lørdag.
mvh. fea

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 10:29

Min Drive Image 2002 kan sagtens håndtere NTFS filsystemet.
Men jeg bruger som regel DI fra en anden partition i windows miljø for så går det hurtigere.
5 GB pakket ned til ca. ½ størrelse på 3-4 min.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-07 11:29

Jeg tror problemer er den lille plads der er tilbage på disken. Når ghost kloner, tager den først en klump data som komprimeres og lægges i hukommelsen/swapfilen, hvorefter klumpen lægges i imaget, enten på en anden HD eller via en brænder på en skive, en evt. brænder skal understøtte burnproof, også kaldet buffer underrun protection.