/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
import af bil til reserervedel
Fra : bluesky
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 19-04-07 17:57

Hejsa

Er der nogen af jer som kan komme med et hurtigt svar på hvorledes det forholder sig told/afgiftmæssigt hvis jeg køber en brugt bil (afregistrereti UK) og ønsker at tage den til DK udelukkende for at bruge den som reservedele. Beregnes det så stadig som en bil der skal ud på vejene igen ?

Håber på et hurtigt svar da auktionen med den rette kører lige nu

Pft. Bluesky

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-07 17:58

Nej, det gør det ikke, det er kun hvis den skal synes og på plader her i DK

mvh dova

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 19-04-07 18:01

Forstår jeg dig rigtigt at omkostninger ved en sådan handel (så længe den kommer fra et EU land) ene og anlene er handelsomk og transport men ingen afgifter eller moms til "Skattefar" ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-07 18:05

Momsen skal du betale for at indføre bilen, på lige fod med andre varer købt i udlandet. men ingen statsafgift.

mvh dova

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 19-04-07 20:25

Der er ingen moms på biler købt i et EU land.
Jeg har hentet mange biler i Tyskland og betalt afgift. (Læs alt for stor afgifft)
Men aldrig moms..

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 19-04-07 21:19

Det er netop en Mercy det drejer sig om (124W/24V) og jeg bliver flået af pladesmeden og sikkert efterfølgende autolakeren så derfor slog tanken mig at med en tilsvarende årgang/farve måtte dette være en mulighed for at udskifte pladesmedens arbejde og så sælge resten som stumper. Men jeg har ikke vundet auktionen og det er sikkert også meget godt da bilen var højrestyret hvilket motormæssigt giver et begrændset marked for salg af øvrige reservedele.
Mercerpigen - hvilke gode og dårlige erfaringer vil du evt. dele mht. Tysklandsimport ?

Tak for at I giver jer tid
Bluesky

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-07 22:08

Citat
så derfor slog tanken mig at med en tilsvarende årgang/farve måtte dette være en mulighed for at udskifte pladesmedens arbejde

Jaja, et par skærme, døre og sådan lidt kan man da skifte uden pladesmeden behøver blive rig, men det er vel ikke der den er mest plaget af rusten.
Om der skal svejses ny plade i selve karosseriet, eller om det skal skæres ud af en anden bil og svejses i på de angrebne steder, kan vel være et fedt

Tysklandsimport

Der er sjældent noget at spare når der skal betales afgift, men når det drejer sig om ældre biler, får man som regel en bedre bil (mekanisk og karosseriet) end en der har smattet rundt i vintersaltet her i flere år.....Og de har ofte kørt langt færre kilometer.

Men saltet er så også importbilernes værste fjende, de har nemlig oftest aldrig fået noget der ligner undervognsbehandling....forestil dig en 20-22 årig gammel Golf, eller MB, der aldrig er undervognsbehandlet, men som alligevel ikke har et gram rust i undervognen....så skal der tages forebyggende foranstaltninger i brug når de skal udsættes for en dansk vinter

Jeg har haft flere importbiler, og kan kun anbefale det, da importbilerne er i bedre stand end de danske i samme årgange.

Fremgangsmåden vedr. import kan du læse i linket her

http://bilimport.tkrath.dk/

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 20-04-07 13:35

Tak for svaret dova.

Jeg missede denne mercedes og vender ny mine øjne mod Tyskland.

God weekend til alle
Bluesky