/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Små container til udlandet
Fra : kuwipa
Vist : 2551 gange
40 point
Dato : 19-04-07 09:48

Jeg har høret om små returcontainer til udlandet (Philipinerne).
Da jeg har brug for transport af mindre mængde indbo til Philipinerne, hører jeg gerne fra nogen der ved mere om dette!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 10:01

Citat
Jeg har høret om små returcontainer til udlandet

Så kunne det jo være rart at vide HVOR du har hørt dette.....

Kommentar
Fra : kuwipa

Dato : 19-04-07 10:55

Hej Refi!
Jeg har hørt dette fra en dansker/Islænding der nu bor i Manila, desværre fik jeg ikke hans tlf.nr. eller e-mailadresse!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 11:06

Uanset hvad skal du jo henvende dig til et shippingfirma.....

Men det er nok en tilfældighed om du finder en "tom" minicontainer, særlig hvis du er afhængig at tid....

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 19-04-07 12:55

Så vidt jeg ved vil Mærsk kun sejle med 20' og 40' containere. De nyere 10' tager de ikke.

Jeg skulle engang flytte over atlanten. Jeg havde besluttet at sælge det meste, og genkøbe det igen senere, men der var nogle m3 tilbage som jeg bare måtte have med. Da jeg undersøgte prisen på at flytte dette var det lige så billigt at leje en 20' container. Så jeg sendte alt med + en masse nyindkøbte sager som jeg vidste ville blive dyre at købe på den "anden side". Den tur endte med at tjene sig selv hjem ved ikke at skulle ud og investere i alle mulige ting igen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-04-07 19:16

du skal henvende dig til et flyttefirma. de ordner transport i containere. min søn er lige flyttet til grønland, og hans indbo blev pakket e tre små containere. pris ca 15000 for alle tre.
hvis du bor i nordjylland, kan jeg anbefale øbro flyttefirma i ålborg.
men lad være med at tage brøndby flytteforretning v. benny et eller andet. det er ham der var i fjernsynet for et stykke tid siden, hvor han snød sine kunder.

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 20-04-07 10:17

trimara46,

Hvor store er de containere du taler om?

Accepteret svar
Fra : spejder_ben

Modtaget 40 point
Dato : 20-04-07 16:13

Prøv at forhør dig hos Mærsk eller de andre rederier som har deres sejlads derud til. De har alle en shipping afdeling som står for det med at flytte fragt. Det må kunne lykkes at få en god pris eller en tom container som skal derud alligvel.

Godkendelse af svar
Fra : kuwipa

Dato : 21-04-07 00:46

Tak for svaret spejder_ben.