/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Halssmykke af hjorteklov ?
Fra : halvdum
Vist : 1144 gange
500 point
Dato : 19-04-07 01:34

Hej der.
Sikken et spørgsmål, hva´ hvad går det mon ud på?
Min søn er kommet hjem, med et par "fusser" fra en hjort.
Og nu mener han, at jeg kan lave klovene, til en halskæde.
De sidder jo af gode grunde, stadig fast, på de stumper ben der fulgte med.
Men hvordan starter man lige her ?
Skal de koges fri for div. rester, inden afsavning.
Eller er det bare gang i saven, og boremaskinen.
mvh halvdum

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 250 point
Dato : 19-04-07 08:21

De skal renses såfremt der skal bibeholdes noget af knoglen ( helt nede i spidserne) , ellers varer det ikke længe før det lugter så du ike kan være i nærheden.

En anden ting: Det er opløseligt organisk materiale de klove er lavet af, ligesom f.eks. hår og fingernegle, så hvis det er noget der skal holde "sådan i længere tid", så skal det altså konserveres.

Jeg tror ikke nogen kan komme med et mere kvalificeret bud, end at du ringer til en konservator (altså sådan en der udstopper døde dyr) og spørger nøjagtigt hvordan du skal gøre, hvis altså det er noget der skal bevares i længere tid.

Såfremt det kun er selve "neglene" du skal bruge, skal du have dem trukket af, renset og tørret.

Det kan du gøre ved at skære en rille der hvor klov og pels mødes, og så trække dem af med en tang. (sådan som en slagter ville gøre med grisetæer.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : halvdum

Dato : 19-04-07 20:01

Tak for svaret dova.
Jeg havde ventet en næsten klar arbejdsbeskrivelse.
Men tak for interessen,og der var ikke andre bedre bud.
Så de 500 point er dine.
mvh halvdum

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 19-04-07 20:04

Hej dova.
Var ikke klar over man blev på den måde, så jeg laver lige en "madpakke".
mvh halvdum

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 19-04-07 20:05

snydt