/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Flaskepant
Fra : kejap
Vist : 1488 gange
50 point
Dato : 16-01-03 19:51

Er der nogen steder i Århus, Horsens, Skanderborg, Odder, området hvor man giver mere end 4,25 kr for 1.5 liters flasker og mere end 12,50 kr for kassen der til ?

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 16-01-03 20:03

Nej det er der ikke.

Det er fordi depoterne og producenterne ikke giver mere end det når det får dem retur.
Det vil bare være en dårlig forretning for dem.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : kejap

Dato : 16-01-03 20:27

Jeg mener at i programmet 'rene ord for pengene' at de købte en kasse 1,5 L. cola i tyskland og solgte flasker og kasse et sted i Århus for ca. 68 kr. men hvor i Århus ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 16-01-03 21:22

Og due er sikker på det var danske flasker og ikke tyske ?

Hvor længe siden er det og kan du finde frem til hvilken program det var - http://www.dr.dk/reneord/?dr_sider=true
så er der en chance for at komme i "bånd arkivet".

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : erikhugo

Dato : 16-01-03 22:07

fra erikhugo
det er i dk. forbudt at gøre flaskepant til genstand for handel, de handlende må kun give og tage det i pant som er almindeligt gældende over hele landet.

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 16-01-03 23:55

I aldi gav de engang, en smule mere tilbage... 1.5 l. fik man engang 5.00 kr. for, men det er desværre ovre nu

Mvh dr_scooter

ps. afleverede altid mine flasker i aldi (Det var den gang)

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 17-01-03 08:40

Hej kejap

Det er ikke fordi jeg ved om der er nogle steder i området hvor de giver mere, men jeg har lige følgende kommentar til bl.a. Ke´Fir!

Der er nogle steder hvor de giver mere end hvad de får retur fra depoterne og producenterne. Det skal ses i lyset af, at hvis en forretning gennem erfaring sælger langt flere flasker med indhold, end de får retur uden indhold, så er der en rimelig god forretning i dette. Samtidig er det fuldt lovligt.
Mange tankstationer på motorvejer får sjældent det antal flasker retur, som de sælger....

BDG

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 17-01-03 10:01

bdg.

Ville det så ikke være en endnu bedre forretning at nøjes at betale en kunde med tom flaske 4,25 i stedet for 5,- kr
Den må de lige forklare lidt bedre.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 08-02-03 21:04

Nej

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 08:52

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : Schokker

Dato : 02-10-03 16:56

Køb en kasse coca cola i tyskland og sælg flaskerne i danmark du kan tjene 25 øre per. flaske :D

Kommentar
Fra : Schokker

Dato : 02-10-03 16:56

Køb en kasse coca cola i tyskland og sælg flaskerne i danmark du kan tjene 25 øre per. flaske :D