/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Overgang til naturgas
Fra : laksepote
Vist : 709 gange
200 point
Dato : 18-04-07 18:03

Jeg tænker på at købe et hus, hvor jeg vil have naturgas. Det findes ikke i huset, men er i området. Jeg skal selvfølgelig selv betale for det nye fyr, og nedtagning af gammel oliekeddel, samt tilslutning af evt. gaskomfur, men skal jeg også selv betale for stikledningen fra vejen og ind ? Og hvad med målerskabet på muren udenfor ?

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 18-04-07 18:18

Hej
Hvis du bor DONG´s forsyningsområde koster det 12500,-kr incl. moms for de første 25 meter på egen grund
http://www.dongenergy.dk/privat/kundeservice/regningen+og+gebyrer/Gebyrer+og+bidrag.htm

Accepteret svar
Fra : gasmanden

Modtaget 210 point
Dato : 18-04-07 18:44

Normalt er det gratis at få indlagt gas hvis det er til opvarmning
hvis det er i HNG området ... Ring evt. til HNG på 39 54 70 00
de giver gratis rådgivning

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 18-04-07 18:54

Pris afhænger meget af hvor du bor i landet. Målerskab er normalt altid med i stilledning, da gasselskabet skal ku afproppe et sted.
Kontakt dit lolale gasselskab og forhør dig om pris da det svinger en del.
Mvh
joeson ( olie- og gas)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-04-07 18:58

Med mindre tingene har ændret sig radikalt siden jeg beskæftigede mig mere detaljeret med naturgas levere Dong aldrig gas til småforbrugere men kun til varmeværker og større industri.
Andre får gassen fra deres regionale n-gasselskab.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 18-04-07 19:31

DONG har har både købt Naturgas Syd i 1999 og Naturgas Sjælland i 2002, som i dag hedder DONG ENERGY, så tingene har ændret sig radikalt.

http://www.dongenergy.dk

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-04-07 19:46

Laksepote

du vil al din tid som husejer fortryde hvis du får lagt naturgas ind i dit hus, du bliver bondefanget af gasleverandøren så det basker, de bestemmer prisen helt allene, og det er fans dyrt, gå hellere over til for eksempel træpillefyr. Tænk på de mennesker der tvunget til at aftage gas til opvarmning, du har selv valget (endnu)

mvh
per

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 18-04-07 21:28

Det er selvfølelig en smagssag og hvad man syntes passer til ens egne behov.
Har haft en del undervisning omkring naturgas vs. oliefyr og der er da en del støre fordele ved naturgas. Din kedel får et større virkningsgrad og renere fyring. Det er også mere miljøvenligt.
Men det er selvfølelig op til en selv og hvilken situation man nu står i.

Godkendelse af svar
Fra : laksepote

Dato : 18-04-07 21:37

Vi må hellere stoppe her, inden folk også begynder at fortælle mig hvilket køleskab jeg skal have. Jeg stillede et klart spørgsmål som gasmanden besvarede. - Tak for det.