/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RAW filsystem
Fra : yearhouse
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 17-04-07 22:32

så er der sq Poltegeister i Århus igen:

Jeg har en ekstern HD (usb) som har kørt fint.
Pludselig da jeg startede op i aften, kom meldingen om, at disken ikke er formateret..

Jeg klikkede på egenskaber og så...at der var 0 % ledig plads..
Og at filsystrmet pludselig er RAW.

Kan nogen fortælle mig, hvorfor der er raw i den hér?....og hvad jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-04-07 22:48

RAW er fordi der er gået noget galt med indlæsning og der er ikke lige noget at gøre ved udover en formatering. Hvis du har noget data på den som du gerne vil have gendannet er der flere muligheder. Der findes programmer der kan gendanne de filer der var derpå. Det er ikke sikkert at alle kan gendannes men det er et forsøg værd.

File Scavenger er et alternativ. Det er dog ikke gratis, men jeg har det liggende med kode så måske du var interessert. Skriv mig et indlæg i private så finder vi ud af noget

Prøv at søg på RAW herinde og du vil få en masse tråde om fænomenet

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-07 22:50
Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 18-04-07 11:47

Tak for svaret Fijala. Lige nu kører den godt nok......så jeg har læst det hele over på min indbyggede

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-07 14:01

RAW kan forekomme når en HD bliver læst anderledes ind end den plejer. Dvs at den er ulæselig. Det forekommer oftest hvis der som i dit tilfælde er en usb disk og man demonterer den uden at gøre brug af guiden Sikker fjernelse af usb ....... Måske den ikke er helt færdig med at blive læst til eller fra. Så er det det let kan gå galt.

Men fint at det virker

Som sagt så har jeg File Scavenger 3.0 med kode hvis du vil. Så finder vi ud af det.

Tak for point