/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny Stuk
Fra : jesper.s
Vist : 4334 gange
100 point
Dato : 17-04-07 10:24

Jeg vil gerne have en ny stuk op i min stue, da den gamle er helt ødelagt. For aj jeg ikke skal reparere for meget vil jeg gerne have en stuk, der er lidt større en den gamle. Den gamle måler 110X150 mm. Nu er mit spørgsmål hvor jeg kan købe en ny der er lidt større end den gamle i polyurethan plast el. lign. uden den koster en formue.

På forhånd Tak!

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-07 10:35

Du kan købe Stuk ved Sadolin/Flügger eller anden farvehandel samt i Silvan/Bauhaus. Priser og størrelse kan variere meget. Ta ikke det første og bedste men undersøg priser og kvalitet. Du kan få stuk som er i gips, plastik/polyurethan plast eller i flamingo. Det er de 3 jeg selv kender til som Maler.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 17-04-07 11:28

Lige et link du måske kan bruge:

http://www.romastuk.dk/default.aspx

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-04-07 11:51

Hej Jesper!

Ved du hvad STUK er?

Hvis din stuk er helt ødelagt, er den garanteret ikke lavet af polyurethan plast el. lign.

STUK er nemlig lavet at Kalkmørtel. Det er en kunst at lave STUK.

Der findes ikke mange Stukatører tilbage i Danmark, netop fordi diverse plastprodukter har overtaget branchen.

Men mere kunstneriske Stukkatør-arbejder kan ikke erstattes af moderne plastic-profiler, så der vil altid være behov for ÆGTE stukkatør-arbejde.

Hvis din STUK kun er nogle border i kanten af loftet eller lignende, kan du fjerne den gamle Kalkmørtelstuk med hammer og mejsel og rense efter med syrevand. Derefter kan du købe plastic-stuk-profiler og lime op istedet.

Jeg kan ikke svare dig bedre uden flere oplysninger fra dig.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-04-07 12:04

Stuk ER altså lavet af gibs

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-04-07 12:23

Du har ret din skiderik. Du skal hænges. Stuk laves af GISP og ikke af KalkMørtel som jeg skrev.

Undskyld orf tejlfaelgnes.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 19-04-07 09:24

Tak for svaret Laika_pigen.