/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundeferie/lejr?
Fra : jabco9240
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 17-04-07 07:47

Hej - vil blot høre, om du kender til en lejr eller lignende, hvor man sammen med andre hundeejere holder ferie.

Jeg mener, at der tidligere har været noget i Øster Hurup i Nordjylland på campingplads. Men kender du til nogle steder?

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 17-04-07 07:51

Storslået ide´
Hvis der er nogen der ved om dette også findes på Sjælland hører jeg gerne om det!

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 17-04-07 08:23

Dansk Hvid Schæferhundeklub holder en weekendtur den sidste weekend i oktober til Hvidovre kommunes koloni i Vig Lyng på Sjællands Odde.

Det er 3 år vi holder denne weekendtur for alle hunde racer, og det er en skøn gammel koloni, der ejes af Hvidovre Kommune, hvor vi selv står for madlavning med videre.

Weekenden er en kombineret hygge og kursus weekend, hvor deltagerne kan være med i forskellige aktiviteter, som eksempelvis spor øvelser, ringkultur, hvordan er børn og hunde sammen, og hvad der ellers er interesse for blandt deltagerne. Der er også masser af tid til ture til stranden, ligesom der på den store grund er masser af plads til aktiviteter for både børn, voksne og hunde.

Prisen er normalt omkring 250 kr. for voksne og ca. 125 for børn kr. for børn op til ca. 15 år, mens hundene deltager gratis. Prisen er med forplejning og overnatning fra fredag aften til søndag til frokost.

Hvis der er nogle der er interesseret i at høre mere om den weekendtur, må I gerne lige sende mig jeres navn og adresse, så skal jeg nok sende indbydelsen når den bliver lavet her omkring sommerferien.

Med venlig hilsen

Frank Sørensen
f-sorensen@oncable.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-04-07 14:44

Uuh, det lyder sjovt!

Hvordan overnatter man? Vi er ikke så vant til at være sammen med andre 24 timer i døgnet, men hvis man kan trække sig tilbage når man er brugt op, så kunne det nok gå..

Jeg har ikke bil, så jeg ville også godt vide noget om offentlig transport til stedet? Eller evt. kørelejlighed? Fra Ballerup.. For 1 voksen + 1 golden retriever tæve.

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 17-04-07 15:31

Hej Birgitta

Første år vi var afsted var det så stor en succes, at flere allerede da vi skulle hjem søndag sagde de ville med i 2006, og flere sagde også sidste år at de glædede sig til at vi skulle lave en weekendtur igen i 2007, og både børn, voksne og hunde har det virkelig sjovt sammen.

Første år var vi i Vig, og sidste år var vi på Hvidovre kommunes koloni på Mols, og så i år er det igen i Vig.

Man kan komme der til med tog til Vig, der går et lokalt tog fra Holbæk. Jeg ved ikke hvem der kommer, da vi ikke har sendt indbydelse ud endnu, så om der er mulighed for køerlejlighed tør ejg ikke love.

Hvis der er nogle der er interesseret i at se mere om stedet, så kan I besøge denne hjemmeside.

http://www.kolonierne.hvidovre.dk/Viglyng/vigfrm.htm

Hvis der er andre der kender steder med den slags weekendture, så skriv endenlig til hundegalleriet.

Frank

Kommentar
Fra : Feilx

Dato : 18-04-07 09:05

I det nye nummer af VI MED HUND står der faktisk en lang artikkel netop om sommerferie med din hund. Her kan du finde henvisninger til både hoteller, kroer, campingpladser, sommerhuse, hundeskove og gode tips til ferien. Bladet VI MED HUND koster 48,50 kr, men så står der også en masse andet godt om hunde og tilbehør. Du kan også finde det på nettet under www.vimedhund.dk
Håber du kan bruge det.
Knuz Feilx

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 27-04-07 09:17

Hej
Lyder godt med arrangementet i Vig, og jeg vil meget gerne have flere informationer derom, når I ved mere .