/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Råd til køb af hus.
Fra : gade22
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 16-04-07 18:45

Hej alle sammen.

Ville høre om der var nogle kloge folk derude.. Har bestemt mig for at købe et hus eller et hus på landet. og skal ud og låne penge til det. Men har kigget lidt rundt på de forskellige låne muligheder, og syntes godt nok det er en jungle at finde rundt i. Men hvad vil i råde mig til.? skal siges at jeg har en lån i bank på 100.000 kr. hvor 30.000 kr. af dem ligger i min bil. Har sagt huset må max koste 1.100.000 kr. skal også lige siges jeg har ikke til udbetaling. det skal også lånes med.

Håber der er nogle som kan give nogle råd.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-04-07 18:53

Tag en snak med din bankrådgiver, ellers må du til at fortælle os om dine løn- & arbejdsforhold.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-04-07 18:59

Citat
Tag en snak med din bankrådgiver

Ellers kommer du ikke længere end HER, eller et billede af drømmehuset.

Hvad du har råd til, tror jeg også ''tilkommer'' din bankrådgiver.

Især,når priserne er på vej NED.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-07 19:00

Vores datter og svigersøn har også lige kikket på hus.

Når vi beregnede lånet i banken og så sammenlignede med www.brf.dk var der stor forskel på renten, så tag en snak med flere forskellige instanser før du beslutter dig.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-04-07 19:00

1,1 mil = 11,000 pr mnd
Skal du regne med, så kommer der fremtidige udgifter O:S:V

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-04-07 19:12

du vrøvler sku da totalt disken

1.1 mill er ca. 3700 Netto pr måned

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 16-04-07 19:34

1,3 mill 3600,- pr måned
i Nykredit med afdragsfri lån i 10, 30 årigt lån med rentemax 5 procent

..meget billigere fåes ikke

Ziggy99

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-04-07 20:06

Citat
Har sagt huset må max koste 1.100.000 kr. skal også lige siges jeg har ikke til udbetaling. det skal også lånes med.

Hvis du skal låne til et hus, kræver de fleste realkreditinstitutter ( Nykredit o.s.v. ) at man har pengene til udbetalingen, så dem skal du ud at låne et andet sted.

Derefter skal du godkendes for i det hele taget at kunne komme i betragtning til et huslån...d.v.s. at der skal lægges et budget med alle dine indtægter og alle dine udgifter....og så kræves det, at der skal være et vist beløb til rådighed når alle udgifter er betalt, nemlig det beløb der skal bruges til "privatforbrug": mad, tøj, benzin til bil, o.s.v......og det beløb er meget højt og afhænger selvfølgelig af hvor mange personer husstanden tæller.....så vidt jeg lige erindrer er det noget med ca 7000,- pr. måned, hvis man er alene.

Nu kan jeg så se, at der er temmelig stor forskel på, hvor meget folk mener der skal afdrages pr. måned på et hus til 1.1 mill

Men ved billige 30 års lån er 5500-6000/ måned ikke urealistisk.

Jeg har det billigste lån der kan fås for tiden og betaler 2475/måned for et lån på 450000,-

Et godt råd: Glem alt om afdragsfrie lån.......medmindre du hele tiden har det sparede beløb i overskud......der er så mange det går galt for, når den afdragsfri periode er gået og de skal til at betale fuld ydelse.

Dernæst er der forskel på netto og bruttoydelse.......regn med bruttoydelsen.....det er den der skal i banken hver måned, så får du godt nok en lille skattefordel ved dit rentefradrag, men det er sgu ikke noget at "skrive hjem" om efterhånden

Så henvend dig i første omgang til din bank, de kan i første omgang fortælle dig om det er helt urealistisk at ville købe et hus til den pris, dernæst hjælpe med at beregne alle de andre udgifter der kommer i forb. med at være husejer: ejendomsskatter, vand, varme, renovation, forsikring på huset o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 16-04-07 21:32

Hejsa

Prøv og kig hos: http://www.finanseksperten.dk/

De er rigtig flinke og hjælpsomme....

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-04-07 21:58

Hvis du er godt kendt i din lokale bank, så BØR du få bedre betingelser der, end på det "grå" marked, som jeg vil kalde ovenstående.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-04-07 07:56

Her er forskellige links, så du selv kan undersøge:
http://allermand.homepage.dk/laan.html
http://nykredit.dk/
Desuden skal du beregne: ejendomsværdiskat-el-vand-varme-ejendomskat-forsikringer-o.s.v., men disse beløb får du sikkert oplyst ved en e.v.t. salgsopstilling.