/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BMW 320i luft
Fra : larshans
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 16-04-07 15:44

Har en´BMW 320i- 89. Da jeg skiftede luftfilter indsats så jeg der var savet et ca 5*7 cm hul i bunden af luftfilterkassen, hvad skulle det hjælpe på, (mere luft) men hvorfor, forrige ejer kørte altid til BMW, så HUN har ikke gjort det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 15:53

Citat
savet et ca 5*7 cm

BMW "saver" garanteret ikke....

Citat
forrige ejer kørte altid til BMW, så HUN har ikke gjort det

Der har måske været en ejer FØR hende

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-04-07 16:57

Det er da for den brøler mere når den får gas.. Anden grund er det ikke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-07 17:21

His hullet bare er på den udvendige side af filteret, så den falske luft også bliver filtreret, er det ikke af større betydning.

Hvis det er indenfor, skal du se at få det lukket. Det er en smal sag for en rigtig mekaniker . Feks med en blikplade og en svejsehæftning.

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 16-04-07 18:56

HUN er den eneste ejer, fik kviteringer med for over 90,000 kr reperationer/syn??, den kører også perfekt, men tænkte bare hvad hullet skulle gøre godt for, (den BRØLER godtnok når den får gas,ha) vil så prøve at lukke det og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 22:47

Citat
HUN er den eneste ejer

Tja....

Så må hun jo have "savet" hullet.....

Du tror da vel ikke i alvor på at BMW har lavet det fabrikken......

Kommentar
Fra : JohnJChristense

Dato : 17-04-07 10:39

Disse spørgsmål undre mig altid (jeg ved godt at det ikke er dig der har lavet hullet!) - men hvorfor tror folk altid at de er klogere end de 100-vis af ingeniører med deres store computere, test, erfaring mmm. som har brugt 1000-vis af timer på at udvikle den "perfekte" bilmotor (især BMW) som kan accelerere uden at hakke, har jævnt moment mmm.
Jeg ville købe en ny luftfilterkasse så hurtigt som muligt og så få den monteret MED MINDRE BMW værkstedet kan oplyse dig om at "ja, det er et hul vi har savet fordi...." - og så glæde mig over den "normale" lyd!
IMHO
JayZee

Annuller spørgsmålet
Fra : larshans

Dato : 21-04-07 15:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål