/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
bøde ved manglende afgift
Fra : sanne36
Vist : 902 gange
93 point
Dato : 15-04-07 17:16

Hej!

Jeg og mine mc venner har diskuteret frem og tilbage hvor stor bøden er for ikke og have betalt afgift på sin mc og kørt med "anders and" plader? Nogle siger dobbelt afgift, andre noget helt andet er der nogen derude der kender den egentlige straf for det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-07 17:27

Bøder og afgifter er to forskellige ting.....

Men ring til skat eller motorkontor. De kan nok hjælpe dig på vej.....

Den egentlige straf ved kun Politi eller dommere....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 103 point
Dato : 15-04-07 18:04

Konfiskation af MC indtil afgiften er betalt...bøden det dobbelte af afgiften.

Med Anders And plader, risiko for en sigtelse for dokumentfalsk

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-04-07 19:18

dova har (desværre) HELT ret

Det er IKKE at spøge med at køre på en ikke afgiftsbetalt mc, uden (godkendte) prøveplader...det er så bare at betale ved "kasse 1" desværre!!!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : sanne36

Dato : 15-04-07 19:31

Tak for svaret dova.