/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Powerpoint
Fra : ipbirk
Vist : 1024 gange
100 point
Dato : 15-04-07 09:56

Hej
Jeg ville prøve at lave et diasshow med PowerPoint 2003, men når jeg markerer nogle af mine billeder som er jpg filer og trykker på åbn får jeg følgende meddelelse " PowerPoint kan ikke åbne den filtype som repræsenterer ved img_0044.jpg."

Eller gør jeg noget forkert når jeg vil hente billeder ind i powerpoint??

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-04-07 10:44

Jeg sidder faktisk lige nu og arbejder i powerpoint 2003

Når jeg sætter billeder ind går jeg op i 'indsæt' og finder filen...markerer den og får så muligheden: 'sæt ind'...det står ikke 'åbn'

Jeg kan osse åbne den givne fil...kopiere den og derefter 'sætte ind' i powerpoint...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 15-04-07 10:51

Ok, tak for det, det jeg gerne vil er at lave et diasshow med baggrundsmusik, ved du hvordan man gør det

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 15-04-07 11:10

Ikke umiddelbart...

Jeg kan forestille mig at du i 'indtillinger for effekt' (hvor du kan tilføje lyde)
...skal vælge 'anden lyd...'...i det mindste får du DIN wav.lyd ind den vej...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-07 11:12

Hvad med at "afslutte" dit tidligere spørgsmål (som omhandler samme) i stedet for blot at stille et nyt.....

Hvis dit problem ligger i at du ikke kan forstå at dine jpg filer bliver ændret når du sammensætter dem med musik, står svaret i det tidligere spørgsmål...

Du skal IKKE åbne jpg i PowerPoint men importere/sætte ind....

Når du tilsidst gemmer det hele er jpg væk og det hele hedder pps

Men hvis du mener det forringer kvaliteten er det de oprindelige billeder der ikke er gode nok.....

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-04-07 11:13

...nå...nu skete det igen :-/

Det er når jeg går på kandu via email, at jeg laver det her nummer, hvor jeg ikke er opmærksom på at det er nilg det er logget ind...
Sædvanligvis går jeg ind via cando...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 20-04-07 19:12

hej refri
Jeg har stillet et andet spørgsmål fordi jeg ikke har løst mit problem endnu og ville derfor prøve PowerPoint. Det er ikke mine billeder der er problemet de har en pixel på 2816x2112 og er taget med et 10 millioner pixel kamera Canon G7. Det er ingen problem med f.eks Picasa2 som jpg, men desværre kan jeg ikke få en bagrundsmusik når jeg viser billederne på tv, men når de vises på pc er ingen problemer her får jeg fin baggrundsmusik.
Altså refi derfor er spørgsmålet stillet et nyt spørgsmål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 19:27

Så kan du da lave det i MovieMaker........

Men som sagt du skal ikke åbne jpg filer i powerpoint du skal indsætte dem.....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 21-04-07 09:28

jeg har prøvet moviemaker, men det har det samme problem, så jeg vil prøve Powerpoint, men skal først lære lidt om programmet først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 09:45

Powerpoint har en udmærket hjælpefunktion.....

Til musik/tale skal du bruge "indsæt" - "film og lyde"......

Kommentar
Fra : sofr

Dato : 23-04-07 22:31

Når du skal afspille din powerpoint over på et tv, så skal du være opmærksom på at mange fjernsyn ikke har den indbyggede tuner der er nødvendig for at få lyden med.
Brug evt et S-Video- & Lydkabel med scart i den anden ende, det løser også nogle problemer.

Men ellers ville jeg nok også bruge moviemaker til at lave en AVI film, som så konverteres om til MPEG2 der er et DVD format og så evt konvertere videre til VOB og dermed kan du blot brænde en filmdisk med Nero og afspille de i en DVD afspiller.