/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Køb af Bærebar med VISTA
Fra : SirJohn123
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 15-04-07 07:18

Hej er der nogen der ved noget om, at hvis man køber en Bærebar PC og der er VISTA Home på, kan man så ikke sætte en cd med XP Pro i og formatere den og installerer XP Pro på den Bærebar eller er den låst til VISTA. Håber der er nogen der kan hjælpe mig ???? Mvh John Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-07 07:33

Du kan sagtens fjerne Vista Home og installere XP på den nye bærbare.

Det er præcis hvad jeg ville gøre

http://www.windowsreinstall.com/winvista/uninstall/index.htm

BEMÆRK: vær forberedt på, at du derefter skal have installeret driverne til din hardware. Dvs. bundkort, grafikkort, evt. SATA drivere mm.
Så sørg for (=FORLANG) at få disse med fra sælger af lap-top'en !
..de kan hentes på nettet, men så er det nok smart at gøre det først og brænde dem ned på en CD-ROM (..som DATA CD naturligvis ).

http://www.thorschrock.com/2007/04/03/think-again-if-you-plan-to-remove-vista-and-install-xp-on-a-laptop/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-07 07:41

læste jeg forleden dag microblød bliver grovere og grovere og bios frabikanterne gør åbenbart alt
for penge.

http://comon.dk/index.php/news/show/id=30722

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-07 07:47

så vis det er en Toshiba du har så gå ind på deres hjemme side og tjek om det kan lade sig gøre,måske
skulle du tjekke på din pc's hjemmeside om
de har en aftale med microblød selv om det ikke er
en Toshiba man kan aldrig vide hvad disse multinationale
firmaer finder på i deres jagt på ussel mammon.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 15-04-07 08:25

Jeg ville klart beholde Vista. Jeg forstår ikke hvorfor alle er så bange for vista. Da jeg installerede fandt den alle driver og mine spil fungere upåklageligt. Vista er flot bedre og bedst

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-07 16:39

Hvis du køber en ny bærbar og du vil have XP hvorfor dog så betale for Vista:

Men eller er jeg enig med tbayh. Jeg har ingen problemer med Vista

Kommentar
Fra : SirJohn123

Dato : 16-04-07 09:58

Hej og tak til alle som har svaret på mit spørgsmål Mvh John Hansen

Godkendelse af svar
Fra : SirJohn123

Dato : 16-04-07 10:00

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : SirJohn123

Dato : 10-05-07 16:33

Hej alle som har besvaret mit spørgsmål jeg beholder Vista det er sgu noget der virker har nu haft det i 14 dage ikke så meget som en fejl har jeg haft det virker bare
Mvh John Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-07 20:18

Nemlig