/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Udtræk attributter til fil
Fra : meiland
Vist : 901 gange
200 point
Dato : 16-01-03 15:26

Hej Alle !

Er der nogen, der kan forklare mig hvordan man man laver en attribute extraction template file.

Jeg har en blok a.dwg, der har 2 attributter (a-nr og type). Jeg skal gerne have lavet en liste over alle de a.dwg jeg har sat ind i min tegning. Når data er trykke ud af tegningen, har jeg behov for følgende: bloknavn, indsætningspunkt (x,y) (måske z) og a-nr.

/Meiland

Accepteret svar
Fra : dorit

Modtaget 200 point
Dato : 23-01-03 10:46

Du laver en template fil med efternavnet .txt (f.eks. i Notesblok).
Du skriver:

BL:NAME C040000
BL:X N006002
BL:Y N006002
BL:Z N006002
A-NR C010000

Du skal bruge SPACE og ikke TAB.
C står for Caracter og N for Numeric. De næste 3 cifre er hvor mange tegn du vil bruge på det, de sidste 3 er antal decimaler. A-NR skal selvfølgelig være a-nr’s TAG navn.

I din tegning bruger du kommandoen ATTEXT og vælger CDF eller SDF (DXX har jeg ikke helt fundet ud af hvordan man bruger). Derefter Select Objects, hvor du tager hele tegningen i et vindue, vælger din Template File og vælger navn og placering for din Output File.

Håber dette kan hjælpe.
Mvh Dorit

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 23-01-03 13:45

Hej dorit !

Der var lige det jeg manglede. Findes der BL:"koder" ?? og hvor kan man finde dem ?? Manualen (eller hvad man skal kalde den) til LT2000 giver s.. ikke meget hjælp.

Du får dine point.

/meiland

Kommentar
Fra : dorit

Dato : 23-01-03 14:36

Hej meiland

Her er en kopi af hvad der står i hjælpen til ACad 2000i under "attribute information files, records":

The following template file displays the 15 possible fields.

BL:LEVEL Nwww000 (Block nesting level)
BL:NAME Cwww000 (Block name)
BL:X Nwwwddd (X coordinate of block insertion point)
BL:Y Nwwwddd (Y coordinate)
BL:Z Nwwwddd (Z coordinate)
BL:NUMBER Nwww000 (Block counter; same for minsert)
BL:HANDLE Cwww000 (Block handle; same for minsert)
BL:LAYER Cwww000 (Block insertion layer name)
BL:ORIENT Nwwwddd (Block rotation angle)
BL:XSCALE Nwwwddd (X scale factor)
BL:YSCALE Nwwwddd (Y scale factor)
BL:ZSCALE Nwwwddd (Z scale factor)
BL:XEXTRUDE Nwwwddd (X component of block extrusion direction)
BL:YEXTRUDE Nwwwddd (Y component)
BL:ZEXTRUDE Nwwwddd (Z component)
numeric Nwwwddd (Numeric attribute tag)
character Cwww000 (Character attribute tag)

Mvh Dorit