/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Antal timer i træk
Fra : Jimmy17
Vist : 3972 gange
100 point
Dato : 14-04-07 14:13

Er der nogen regler for, hvor mange timer, man må have i træk på arbejde?

Gerne med link.

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : nogoodbadguy

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-07 14:19
Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 14-04-07 14:19

Over 18 år ( rettere 22 år )

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-04-07 14:22

Der er særlige regler om arbejdsmiljø for børn og unge under 18 år. De er vedtaget ved lov og skal overholdes af alle arbejdsgivere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-07 14:22

Hvorfor er du ikke med i en fagforening?

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-04-07 14:24

OK.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-04-07 14:31

Hvor mange timer har du da arbejdet?
Og hvad består dit arbejde af?
Der er mange forhold der gør sig gældende.
Er der overenskomst?

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 14-04-07 15:50

inden for et døgn skal du have 11 timer hvile så det vil iprincippet sige 13 timers arbejde

tykkemand

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 14-04-07 15:59

Hm, ser ud til at jeg må kontakte fagforening og spørge

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-04-07 16:22

Hvis der er penge i skidtet så det vel bare med at få nogle kugler i kassen.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 14-04-07 16:57

tykkemand>>det har intet med arbejdstid at gøre
11 timers reglen gælder kun for lastvognscheføre

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-04-07 17:51

Haløjsa 11 timers reglen står i arbejdsmiljøloven og gælder for ALLE.
Før da jeg arbejde ved Tele Danmark og blev kaldt på arbejde om aftenen eller om natten skallu jeg hvile 11 timer fra det tidspunkt min tilkaldelse var færdig. Kom jeg hjem kl. 02.00 skulle jeg først møde på arbejde dagen efter kl. 13.00 og ikke et minut før. Både dig og din arbejdegiver får en større bøde for at overtræde loven. Du kan finde mere i lovgivningen også med hvil om ugen, weekenden m.m.
Du må da godt arbejde 10 eller 14 timer i træk eller mere.
Bare kom i gang.
Dem der arbejder på Danfoss i weekende arbejder 12 timer og 12 timer fuldt lovligt.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-04-07 17:52

Hvis du ikke er medlem af fagforening, tror jeg ikke der er nogen makstider. Der er nogle EU regler om hvor mange overarbejdstimer du må have i gennemsnit på 3 måneder. Der er dog en række særlige undtagelser til hvad der kan regnes som almindelige arbejdstimer, såsom skoletid, sygdom mv.

Men det ville da være rart hvis der var et maks. pr. dag - så kunne man måske kunne få lidt tid hjemme en gang i mellem

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 14-04-07 21:15

Ved ikke om du kan bruge det men dette link kan måske hjælpe
http://www.eufagligt.dk/index.php?page_id=29&data_id=7&sel_content_id=538

Under ale omstændigheder er der også nogle reglæer for overarbejde. Det må f.eks. ikke være organiseret, og skulle du være så uheldig at blive afskediget modregnes din overtid i din første udbetaling fra a-kassen. Så der er god grund til enten at være uhyre disciplineret mht. at lægge penge til side hvis du arbejder meget over, eller sige nej til det.

Hvis du er lærling må du som udgangspunkt ikke arbejde over.

Held og lykke med det. Håber du står i en fagforening der har overenskomst på dit område

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-04-07 21:42

Ja Den Danske Model http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=arbm-dendanskemodel er guld værd når man ser på hvordan de har det i andre lande.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-04-07 22:13
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-04-07 09:22

42 timer så er man færdig og lige til at putte

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 15-04-07 11:40

11 timers reglen gælder alle faggrupper. Der er bare det ved det at mange fagrupper også har søgt fagforeningen om en særaftale og her er det meget meget forskelligt hvad den enkelte faggruppe kan blive udsat for m.h.t til disse lokalaftaler. Arbejder du hos privat virsomhed der ikke har overenskomst med din faggruppe er der en helt tredie mulighed, da firmaet har mulighed for at lave sine egne regler dog med nogle forbehold som stadig gælder alle arbejdsgivere. Men så skulle du helst være blevet præsenteret for en ansættelseskontragt hvor disse spørgsmål står beskrevet. Så - ja spørg din fagforening, de har alle oplysninger vedr. dit firma dersom den er faglig organiseret, også evt. lokalaftaler.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 16-04-07 11:13

Tak for svaret nogoodbadguy.

Har dog ikke helt fået det afklaret endnu, men er på vej.

Men grundet stor interesse for besvarelse fra din side, godkender jeg det.

Samt tak til andre.

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 16-04-07 12:13

hej Jimmi
Jeg undrer mig meget over du vælger "nogoodbadguy" svar som værende accepteret. Flere af de andre svar er meget mere præcise i.f.t til dit egentlige spørgsmål " Er der nogen regler for hvor mange timer man må have på arbejde"hvilket ikke fremgår af de link nogoodbadguy henviser til. Nå men du blver i alletilfælde klogere omkring faglig organisering hvis du læser disse links så go´ fornøjelse med det. Dit egentlige spørgsmål får du kun besvaret ved ( som du også selv påpeger) ved at kontakte din egen fagforening.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 16-04-07 12:26

Jeg har en gang arbejdet 26 timer. 7:00 morgen til 9:00 næste morgen og fri dagen efter. Det er vel efter hvad man kan aftale sig til. Bare betalingen er efter indsatsen. Var 27 dengang så ingen problem der.