/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Afholdelse af ferie?
Fra : jes-a
Vist : 743 gange
100 point
Dato : 14-04-07 13:22

Hej

Jeg har et lille studiejob på få timer om ugen. Jeg får snart feriepenge og bedes afholde min ferie. Jeg går ud fra det er dem jeg optjene sidste år?
På feriekonto står, at jeg har seks dage. Men hvad betyder det for mig der ikke har fuldtidsjob.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-07 13:32

Det betyder, at det beløb der står på feriekortet, er feriepenge til de 6 feriedage.

Og de feriedage skal afholdes inden 1. maj.

mvh dova

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 14-04-07 13:46

Er det så seks af mine arbejdsdage uanset hvor mange timer jeg har på disse dage?

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 14-04-07 14:03

ja i princippet er det 6 dage fra dit deltidsarbejde som du skal holde ferie fra...! Men Nogle arbejdsskivere skriver bare under og du får dem udbetalt uden at holde ferie, når det ikke er fast arbejde.. Denne måde at gøre det på, er kun et problem hvis du skal i fagforeningen.

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 14-04-07 21:17

Hvis det er feriepenge du har optjent sidste år, altså fra 010106 - 311206 er det penge til afholdelse af ferie efter d. 2. maj i år.

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-07 02:35

Iøvrigt hvis beløbet er under 1000 kr får du dem bare sat ind på din konto hvis du har opæyst den til feriekonto.

Så behøver du ikke holde ferien eller have underskrevet kortet.

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 10-06-07 17:53

Tak for svaret Klojs. Jeg fik dem bare indsat på konto, da det var under 1000 kr. Det er spændende at se hvordan det udarter sig næste år. Der slipper jeg vel ikke for at holde ferie.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-06-07 20:18

Velbekomme og tak for point.

Du bestemmer altid selv om du vil holde ferie men hvis du ikke gør, så har du heller ikke krav på feriepengene.

Men hvis du mener om du kan tjene over 1000 kr i feriepenge, så vil du nok gøre det. Det gør du hvis du tjerner mere end ca 8000 kr i hele 2007 sammenlagt med alle de jobs du har.