/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
flexjob/flytning
Fra : mulleni
Vist : 2633 gange
250 point
Dato : 13-04-07 22:10

Hejsa

Jeg er pt beviliget flexjob og går på flexydelse. Mig og min mand overvejer at flytte nærmere hans arbejde, og mit spørgsmål er om man så skal igennem flexjob "møllen" igen for at flytte til en ny kommune?

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-07 22:15

Ja du skal nok gennem møllen igen.
Det er jo noget der er beviliget gennem din nuværende kommune, og den nye kommune vil nok ikke lige overtage den aftale.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 260 point
Dato : 13-04-07 23:08

Citat
Men personer, der allerede er ansat i fleksjob, bevarer ret til tilskuddet til fleksjob ved flytning til en anden kommune. Den nye kommune overtager forpligtelsen til at foretage opfølgning af sagen senest 12 måneder efter, at sagen sidst har været vurderet.

Citat
Personer, der modtager ledighedsydelse forud for en ansættelse i et fleksjob, bevarer ligeledes retten til at modtage dette ved flytning til en anden kommune. Det samme er tilfældet for personer, der modtager ledighedsydelse mellem to fleksjob og under sygdom eller barsel. Det er dog en forudsætning, at den nye kommune kan godkende visitationen til fleksjob. Man bør derfor i god til før flytning kontakte den kommune, som der flyttes til. Det samme er tilfældet, hvis et fleksjob opsiges på grund af flytning, og personen derfor overgår til ledighedsydelse.

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clean.htm

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-04-07 23:45

Alt fortsætter som hidtil. Den eneste forskel du kommer til at mærke er at det er en anden person der kommer til at følge det op.

For at det skal gå så problemfrit som muligt for dig og din arbejdsgiver vil jeg dog anbefale dig lige at snakke med din nuværende sagsbehandler således at de er parat til at oversende dine papirer til din nye kommune.

VH

Kommentar
Fra : smik

Dato : 14-04-07 07:42

Som Thomas Haugaard skriver så forsætter du som før.

Her er en rigtig god side om flexjob med mere.

http://www.k10.dk/news.php?rowstart=7

Jeg anbefale dig at blive medlem af. Landsforeningen af Fleks- og Skånejobbere

http://www.lafs.dk/

mvh.
smik.
(Er selv flexjobber)

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 14-04-07 10:25

jeg takker for svarende, alle meget brugbare.. Men skal jo vælge en til at få point....

Godkendelse af svar
Fra : mulleni

Dato : 14-04-07 10:25

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-07 11:27

Held og lykke fremover