/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BSOD: fejl under installation
Fra : clumsey
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 13-04-07 19:06

Jeg prøver at installere Win Xp SP2 på en PC. PCen er nylig købt og har ikke et styresystem.
Windows spørger om man vil installere XP -- tryk på enter. Når jeg gøre det så kommer stop fejlen.

Page Fault In Nonpaged area

Stop: 0x00000050 (0xFFFF7412, 0x00000000, 0xF7035CC4, 0x00000000)
ntfs.sys - address F7035CC4 base at F6FE80000, DateStamp 41107eea

er der en forskel når man installere win Xp til IDE HD og SATA HD?

Asus M2V-TVM bundkort
AMD Athlon FX 3500 CPU
512 MB DDRII PC4200 RAM
160 GB SATA II
DVD brænder

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-07 19:09

ja, du skal have sata driveren installeret først. Den spørger også i opstarten om du vil vælge. Der skal være en SATA installations fil med.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-07 19:11
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-07 19:37

ja lige når den starter op på XP cden spørgen den om du vil installere drivere dertil. Det skal du så gøre og derefter kører det som vanligt

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 13-04-07 19:57

jeg prøvede at trykke på F6 men der sker ingenting. jeg kan ikke komme ind og installere driveren. men når jeg trykker på F2 så fungere den, men det er jo ikke den jeg skal bruge.

kan man ikke installere win xp uden at installere driveren til SATA?
måske er der en anden måde at installere xp?

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 13-04-07 19:59

troldenesdhb
har glemt at sige linken virker ikke

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-07 20:04
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-07 20:05
Kommentar
Fra : frostys

Dato : 14-04-07 12:07

Hej

Prøv at gå i bios find lige der hvor der står noget om sata - raid der skal du sætte den til ide så hitter den enkelt sata disk, hvis den står til raid, forventer den 2 diske

Prøv lige din manual omkring side 61 afsnit 2.4.4

onchip sata ide sæt denne til ide under advanced i bios

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 12:18

jeg tror ikke du venter længe nok,når den første blå skærm kommer frem så kan du se i bunden F6,du holder F6
nede til F6 forsvinder i bunden og du sklipper tasten så begynder den at læse drivere ind hukommelsen,når den er færdig med det så kommer der en skærm frem hvor der står at du skal taste "S" (tredie parts drivere)så taster du "s" så kommer der en ny skærm frem hvor du bliver bedt om at sætte en diskette i A drevet,det gør du så
vælger driver fra disketten(den finder selv den der kompatibel)og så taster du enter og du kommer tilbage til skærmen hvor du valgte "S" i den skærm taster du bare enter og installationen foresætter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 12:23

lad disketten sidde i drevet indtil du bliver bedt om at fjerne den,nedtæling til genstart(rød bjælke 14 sec)du har 14 sec til at tage disketten ud,eller tag den ud når den røde bjælke kommer frem og tast enter pc'en boot'er
og foresætter installationen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 12:30

slipper

du har kun 5-6 sec til at taste på F6 når den første blå skærm kommer frem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 12:35

så hold fingeren over tasten,og stir ind i skærmen og ned

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 12:46

hov nogle controllers/chipset kræver to drivere,den pc jeg sidder ved nForce 4 chipset,kræver to driver Sata Ide/Sata driver så skal jeg taste S og installere den ene driver>enter og så tilbage til s og installere den anden,driver.

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 15-04-07 16:30

tak for hjælpen. jeg kunne ikke installere men så går den til en anden der har mere forstand på det.

jeg har ellers gjørt det I har forslået men jeg kan stadig ikke få den til at virke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-07 18:25

Står din bios med standart indstillinger,har du slået sata controlleren til i bios?,sata controlleren på de bundkort jeg har haft fat i(og det er mange) er slået fra som standart,den er kun slået til vis man får en
færdig bygget pc med en Sata HDD,selvføgelig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-07 19:05

Dette er det eneste der skal være på Sata disketten(sata driver til Via sata controller)
og ligger i mappen drvdisk når du har pakket via chipset driver ud(fra vias HP)der skal ikke være andet på disketten>
http://img58.imageshack.us/my.php?image=viaraidezm4.jpg
Jeg har selv en test pc med via chipset(ASUS)der kører med
sata diske.