/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Oliver- dyser & luftfilter
Fra : Steinarr
Vist : 856 gange
300 point
Dato : 13-04-07 12:24

Jeg har en CPI Oliver City 45 - har fjernet skiven men den gav ikke meget.
Jeg har hørt at det kan være begrænsing i luftfilteret og det er rigtigt, insugningsrøret (det lille) ser meget småt ud. Hvis jeg gør hullet større, ville det kunne hjælpe på farten? Skal jeg så også skifte dyse? (det at skifte dyse - er det ikke lidt besværligt?)

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 13-04-07 17:59

Det kan hjælpe få km/t at fjerne røret eller gøre det størrer. Du behøver ikke nødvendigvis at sætte størrer dyse i, men kan dog hjælpe lidt, speciel med accelerationen. En 45 har jo allerede lidt størrer dyse end en 30.
Men ellers er det tit muligt at stikke hånden ind, og løsne på begge sider af karburatoren (Motorsiden og luftfiltersiden), så drejes karburatoren så skruerne under bunden skrues af, så er det let at se de 2 messingdyser, hvor kun den største skal skiftes til en lidt størrer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Steinarr

Dato : 14-04-07 23:31

Tak for svaret palleb. (igen, du har hjulpet mig før!)

Kommentar
Fra : Bmc9000

Dato : 15-05-07 16:16

Hvor meget er få km/t? og skal der ny dyse i hvis det er en 30 knallert?